بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر : ۳۸۵۷۲

حسن قاليباف اصل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي فارس در رابطه با عرضه 5 درصد سهام پست بانك و فروش 6 دقيقه اي 28 ميليون و 57 هزار و 150 سهم به قيمت هر سهم 2 هزار و 301 ريال اظهار داشت: قيمت گذاري هر سهم اين بانك با نسبت قيمت به درآمد(P/E) حدود 7 مرتبه ايي مناسب بود و اين كشف قيمت طبق عرضه و تقاضاي حاكم بر بازار رخ داد.
وي ادامه داد : ارزش معامله اين تعداد سهام بيش از 6.45 ميليارد تومان بود.
وي با بيان اينكه شرايط بازار در عرضه اوليه بيمه دانا منجر به قيمت گذاري دو هزار و 610 توماني هر سهم اين شركت منجر شد،ادامه داد: رئيس سازمان خصوصي سازي قول داده در صورت كشش بازار ، عرضه تدريجي سهام پست بانك در روز هاي بعد هم انجام شود. اين در حالي است كه با توجه به حضور اين شركت مشمول اصل 44 در تابلوي فرعي معاملات، تا 10 درصد ديگر از سهام آن عرضه خواهد شد.
قاليباف اصل ادامه داد: بر اين اساس با در نظر گرفتن تخصيص 25 درصد سهام اين بانك به سهام عدالت ، عرضه 5 درصد امروز سهام و واگذاري 5 درصد سهام به كاركنان و باقي ماندن 20 درصد نزد دولت ،45 درصد از سهام اين شركت به صورت خرد و بلوك عرضه خواهد شد.
اين مقام مسئول در خصوص عرضه هاي بعدي شركتهاي جديد به بورس نيز خاطر نشان كرد: گزارش 6 ماهه پالايشگاه تبريز به سازمان بورس ارايه شده و بعداز درج اطلاعات در سايت كدال، سهام اين شركت مشمول اصل 44 هم در روزهاي آينده در بازار سهام عرضه خواهد شد اما فعلا " زمان دقيقي نمي توان براي عرضه سهام اين شركت 194 ميليارد توماني اعلام كرد.
قاليباف اصل به برگزاري جلسه معارفه بعدازظهر امروز بيمه پارسيان اشاره كرد و گفت: طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با سهامداران عمده اين شركت با سرمايه 110 ميليارد توماني ، يكشنبه آينده سهام اين شركت هم در بورس عرضه و كشف قيمت خواهد شد.
وي در رابطه با درخواست پذيرش 6 شركت جديد شامل بيمه سينا، كشتيراني والفجر، سرمايه گذاري كشتيراني، حمل و نقل تركيبي كشتيراني، كشتيراني جنوب- خط ايران و كشتيراني درياي خزر هم توضيح داد: اين دسته از شركت ها به تازگي درخواست حضور در بورس را داده اند كه بعد از بررسي هاي لازم و طبق نظر هيات پذيرش، در خصوص پذيرش آنها تصميم گيري خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر