بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۷
در پی گفتگو با معاون مالی و اداری عنوان شد :

با عقد قراردادهای جدید شرایط بیمه البرز بسیار مناسب است

در حال حاضر با توجه به تکمیل و ارایه طرح توجیهی و تأیید گزارش ها از سوی سازمان حسابرسی به سازمان بورس ، اخذ مجوز برای افزایش سرمایه فعلی از 400 میلیارد ریال به 600 میلیارد ریال در مراحل نهایی خود قراردارد .
کد خبر : ۳۹۵۵۳

شرکت بیمه البرز طی سال جاری توانسته در 152 روز معاملاتی ، تا تاریخ 89.08.29 با احتساب سود تقسیمی 500 ريالی در مجمع اخیر خود ، بیش از 21درصد بازدهی قیمتی مثبت را در بازار داد و ستد سهام کسب نماید .

بنابر گزارش بورس نیوز ، شرکت بیمه البرز عایدی هر سهم خود را با سرمایه 400 میلیارد ريالی برای سال مالی 89 بطور خالص 618 ريال پیش بینی نموده که طی عملکرد مالی میاندوره ای شش ماهه اول سال جاری با پوشش 57 درصدی آن مبلغ 354 ريال برای هر سهم کنار گذاشت .

گفتنی است طی هفته های اخیر ، علیرغم تأثیرات ناشی از حضور بیمه پارسیان در میان گروه بیمه ای بورس ، روند معاملات سهام شرکت بیمه البرز چندان رضایت بخش نبوده و از نقدشوندگی لازم در بازار برخوردار نبوده است.

در همین راستا سید رسول تاجدار ، معاون مالی و اداری شرکت بیمه البرز با اشاره به اینکه روند رو به رشد سود آوری این شرکت پس از گذشت دوره شش ماهه اول سال جاری با توجه به انعقاد قراردادهای جدید به شدت افزایش یافته ، اظهار داشت : سهام بیمه البرز همیشه با اقبال سرمایه گذاران روبرو بوده و در حال حاضر نیز فضای حاکم بر کلیت بازار نه تنها بر سهام " البرز " بلکه بر دیگر سهم های بازار تأثیر منفی گذاشته است .

وی در ادامه از اجرای برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت بیمه البرز خبر داد و گفت : در حال حاضر با توجه به تکمیل و ارایه طرح توجیهی و تأیید گزارش ها از سوی سازمان حسابرسی به سازمان بورس ، اخذ مجوز برای افزایش سرمایه فعلی از 400 میلیارد ریال به 600 میلیارد ریال در مراحل نهایی خود قراردارد .

قائم مقام مدیر عامل شرکت بیمه البرز اجرای برنامه افزایش سرمایه را منوط به اخذ تعهد پذیره نویسی سهام از سوی سهامدار عمده این شرکت دانست و افزود : افزایش 200 میلیارد ریالی سرمایه فعلی با توجه به طلب سهامداران از بابت پرداخت سود 500 ريالی هر سهم در سال مالی اخیر ، در صورت عدم توزیع از محل مطالبات سهامداران و در غیر اینصورت از محل آورده نقدی آنها فراهم خواهد شد .

به گفته تاجدار ، تاریخ توزیع سود نقدی " البرز " در دی ماه سال جاری بوده و از اینرو تا قبل 25 آذرماه امسال عملیات مربوط به پذیره نویسی سهام در صورت تعهد سهامدار عمده مبنی بر جمع آوری اوراق خریداری نشده در دوره مذبور انجام خواهد شد .

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم وعده مدیر عامل شرکت بیمه البرز مبنی بر تعدیل سود پیش بینی شده همزمان با ارایه گزارش های مالی شش ماهه سال جاری ، چنین اتفاقی روی نداد ؟ اظهار داشت : با توجه به ماهیت صنعت بیمه در کشور و نوع فعالیت های صورت گرفته از سوی این شرکت در زمینه های مختلف خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری ، به دلیل حفظ اثرات مثبت آنها بر روند سودآوری شرکت ، اگر چه تغییراتی در برآوردهای اولیه صورت گرفت اما از اعلام تعدیل مثبت سود و به تبع آن توقف نماد "البرز" در بازار صرفه نظر و افشای آن با توجه به لزوم شناسایی و احراز قطعیت بازده فعالیت های سودآور در حساب ها به پایان دوره مالی شرکت در اسفند ماه سال جاری موکول شد .

تاجدار با پیش بینی انجام تعهد پذیره نویسی سهام بیمه البرز از سوی بانک ملت (با توجه به مالکیت 20 درصدی سهام) ، در سخنان پایانی خود تصریح کرد : اطمینان می دهم که شرکت بیمه البرز در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار داشته و روند سودآوری آن به گونه ای است که یقیناً سود پیش بینی شده سال مالی جاری را محقق خواهد کرد .

شایان ذکر است هیأت مدیره شرکت بیمه البرز تصمیم دارد 70 درصد از سود سال مالی 89 را جهت تقسیم به مجمع عادی سالیانه سهامداران پیشنهاد کند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر