بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر : ۴۰۱۶۲

در حال حاضر از طریق فروش اوراق مشارکت که قابلیت تبدیل به سهام را دارد می توان نسبت به تامین مالی پروژه ها اقدام کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ( سنا) ، مدیر عامل کارگزاری جهان با بیان مطلب بالا به خبر نگار ما گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در بحث تامین مالی پروژه ها ی اقتصادی شرکت های موجود در بورس آن است که سهامداران اصلی مایل به کم کردن سهام مدیریتی خود نیستند چراکه گمان می‌کنند این اقدام کنترل آنها را کاهش می دهد.

 فرشید اردبیلیون جهانی افزود :این گروه در نظر دارند همراه با تامین منابع مالی پروژه ها کنترل مدیریتی خود را نیز حفظ کنند که این دواقدام همزمان با هم امکان پذیر نخواهد بود .

وی افزود: در حال حاضر از طریق فروش اوراق مشارکت که قابلیت تبدیل به سهام را دارد می توان نسبت به تامین مالی پروژه ها اقدام کرد که این کار هرچند کنترل مدیریت را کم می کند اما می تواند به تامین مالی پروژه ها کمک کند و این کار هرچند کنترل مدیریت را کم می کند اما می تواند به سودآوری منتهی شود.

وی تصریح کرد : بورس می تواند با شفاف سازی لاز م بخشی از  سهام را به منظور تامین مالی پروژهها واگذار کند و مدیران نیز با اعمال درست به گونه ای رفتار کنند که کنترل خود را برروی شرکت از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه مدیران کنونی مایل نیستند به منظور تامین مالی پروژه های شرکت ، مدیریت خود را کاهش دهند تصریح کرد : این مدیران گمان       می‌ کنند می توانند همراه با حفظ کنترل مدیریتی خود   و یا افزایش آن شرکت را بزرگ کند که این تصور غلطی است .
 
وی  تامین مالی  سریع ، ارزان و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران را از جمله فاکتور های مهم  و مزایای تامین نقدینگی از طریق بورس دانست .

به گفته جهانی گاهی اوقات شرایط به گونه ایست که برای تامین پروژه ها ی اقتصادی باید از سایر ابزار ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر