بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
در پی گفتگو با معاون مالی و اداری شرکت بیمه البرز مشخص شد :

احتمال تعدیل مثبت سود در سه ماهه چهارم سال

در حالیکه شرکت های حاضر در صنعت بیمه ای بورس طی دو هفته اخیر با نوسانات قیمتی مختلفی مواجه بوده اند اما در نماد بیمه البرز معامله گران شاهد افزایش حجم معاملات و رشدتدریجی قیمت سهام هستند .
کد خبر : ۴۳۹۵۶

بنابر اطلاعات منتشر شده در شبکه کدال ، شرکت بیمه البرز در حالی پیش بینی سود 618 ريالی را با سرمایه 400 میلیارد ريالی برای سال مالی 89 اعلام نموده که طی عملکرد سه ماهه سوم امسال با پوشش خیره کننده 89 درصدی آن ، سودی 555 ريالی را به ازای هر سهم محقق نموده است .

به گزارش بورس نیوز ، در حالیکه شرکت های حاضر در صنعت بیمه ای بورس طی دو هفته اخیر با نوسانات قیمتی مختلفی مواجه بوده اند اما در نماد بیمه البرز معامله گران شاهد افزایش حجم معاملات و رشدتدریجی قیمت سهام هستند .

در این ارتباط سید رسول تاجدار ، معاون مالی و اداری شرکت بیمه البرز در گفتگو با خبرنگار ما از ارایه و انتشار گزارش پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 89 شرکت براساس عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در سه شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت : علیرغم تحقق بخش اعظمی از درآمد پیش بینی شده شرکت در سه ماهه سوم امسال ،"البرز" از ارایه تعدیل سود در این دوره خودداری نموده چرا که با توجه به ماهیت صنعت بیمه و احتمال افزایش ضریب خسارت های سه ماهه آخر سال نسبت به ماههای قبل ، ترجیح داده می شود در اقدامی محتاطانه ، در صورت قطعی شدن تعدیل مثبت سود ، طی عملکرد 12 ماهه شرکت به سهامداران اطلاع داده شود .

دلایل اقبال به نماد "البرز"

وی در برابر این سوال که دلیل اصلی اقبال معامله گران در روزهای اخیر در نماد "البرز" چیست ؟ پاسخ داد : در حال حاضر اکثر فعالان بازار از قدرت تحلیل و ارزیابی متغییرهای درونی و بیرونی بازار سهام برخوردار بوده و از اینرو بازیگران اصلی آن بنا به بهره گیری از تخصص و بررسی فرآیند سرمایه گذاری های خود اقدام به معاملات سهام در بازار می نمایند . از اینرو به نظر می رسد علاوه بر رشد سودآوری "البرز" ، با توجه به بورسی شدن بانک پاسارگاد در آینده ای نزدیک و مالکیت 0.3 درصدی (معادل 64 میلیون و 757 هزار و 352 سهم ) از سوی بیمه البرز به عنوان یکی از دلایل اقبال سرمایه گذاران به نماد شرکت بوده که در حال حاضر قیمت تمام شده سهام این بانک در پرتفوی سرمایه گذاری در سهام شرکت های غیر بورسی شرکت با رقم 1240 ريال به ثبت رسیده است .

سیاست شرکت در بانک پاسارگاد

تاجدار در خصوص سیاست شرکت بیمه البرز در زمینه سهام بانک پاسارگاد ، گفت : استراتژی سرمایه گذاری شرکت در این زمینه بستگی به تداوم رشد سودآوری بانک پاسارگاد داشته بطوریکه چنانچه از روند منطقی برخوردار باشد ، سهام داری خود را در آن حفظ و در غیر اینصورت از درآمد ناشی از سرمایه گذاری و بازده قیمت آن (CAPITAL GAIN) در بازار سهام بهره برده می شود .

پرتفوی "البرز" پویاتر می شود

وی از برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات راهبردی و پویاتر کردن پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بیمه البرز در سهام شرکت های بورسی خبر داد و در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به چشم انداز شرکت های بیمه ای بورس ، عنوان کرد : اگر چه در حال حاضر شرکت های حاضر در صنعت بیمه ای بورس از متوسط قیمت به درآمدی بالاتری برخوردارند اما با توجه به ماهیت و مقاومت بالای این صنعت نسبت به ریسک های مختلف و از طرفی تداوم رشد EPS های اعلامی شرکت ها ، در طول دو تا سه سال آینده و در روندی آهسته و پیوسته پی بر ای آنها در بازار اصلاح شده و ارقام منطقی تری را نمایان خواهند کرد.

تأثیر حذف تعرفه ها در شرکت های بیمه ای

این مقام مسئول از تأثیر کاهش نرخ تعرفه خدمات بیمه ای در روند سودآوری "البرز" نیز سخن گفت و افزود : هر چند کاهش تعرفه در کوتاه مدت می تواند به عنوان ریسک شرکت های بیمه ای مطرح باشد اما در بلند مدت ، با واقعی تر شدن قیمت ها و تخصصی تر شدن فضای رقابتی شکل گرفته میان شرکت های بیمه ای ، تنها شرکت هایی با ساختار بنیادین توان حیات در این بازار را داشته چرا که با تحلیل ریسک و ارزیابی صحیح ضرایب خسارت اقدام به ارایه خدمات با قیمت های واقعی نموده و در بازار پر رقابت بیمه سهم خود را حفظ می کنند.

حفظ سهم بازار

وی افزود : در این میان شرکت بیمه البرز با برخورداری از سابقه ای 50 ساله در کشور و توان تخصصی خود علی الخصوص در زمینه های خدمات مهندسی ، باربری و آتش سوزی از دو سال قبل اقدام به برنامه ریزی برای حفظ سهم خود در عرصه بازار رقابتی ایجاد شده پس از حذف تعرفه های بیمه ای نموده است .

ضریب خسارت منطقی

تاجدار در خاتمه برخوداری شرکت بیمه البرز از بدنه تخصصی و از طرفی مشتری مداری و پرداخت سریع خسارت در آنرا خاطر نشان شد و افزود : در حال حاضر ضریب خسارت شرکت در سطح معقولی قرار داشته و تغییر محسوسی در آن نسبت به پیش بینی های قبلی بوجود نیامده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر