بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
در گفتگو با مدیرعامل شرکت کارگزاری موحدان بررسی شد :

تحریم های جدید و اثر پذیری صنایع مختلف

در روزهای اخیر با انتشار اخباری مبنی بر اعمال تحریم های جدید در خصوص برخی شرکت های ایرانی و نیز اختلافات داخلی ، بازار سهام با روندی منفی رو به رو شده و به نظر می رسد مسایل سیاسی در این روند بیشتر اثرگذار بوده است .
کد خبر : ۴۸۳۹۹
در روزهای اخیر با انتشار اخباری مبنی بر اعمال تحریم های جدید در خصوص برخی شرکت های ایرانی و نیز اختلافات داخلی ، بازار سهام با روندی منفی رو به رو شده و به نظر می رسد مسایل سیاسی در این روند بیشتر اثرگذار بوده است .

محمد حسن شمسی ، مدیرعامل شرکت کارگزاری موحدان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت : به نظر می رسد با توجه به ایام سوگواری رحلت امام (ره) و تعطیلات پیش رو بازار مدتی در روند کنونی خود باقی بماند و تا اوضاع سیاسی ثبات پیدا نکند ، روند بازار تغییر نخواهد کرد .

وی متذکر شد : طی دو روز آتی این احتمال نیز وجود دارد که قیمت سهام شرکت ها به پایین ترین حد و به اصطلاح به کف قیمتی خود برسند و برای تغییر روند در بازار ، نیاز به جلب اعتماد سرمایه گذاران وجود دارد .

وی نظرات خود را در خصوص گروه های مختلف بازار این چنین عنوان کرد : گروه فلزات با توجه به اینکه قیمت های جهانی فلزات رشد داشته ، می تواند روند رو به رشد خود را از سر بگیرد و بحث تحریم ها نیز بر این گروه بی اثر است .

در این بین تجهیزاتی ها بیشترین تأثیر را از تحریم های جدید می پذیرند ، چرا که برای ورود قطعات مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده و تحریم ها روی سهام شرکتهای این گروه سایه افکنده است .

شمسی قیمت سهام شرکتهای خودرویی را نیز با کاهش همراه دانست و افزود : قیمت های فعلی سهام شرکت های خودرویی در حال حاضر بالا بوده و اتفاق مهمی در این گروه نیفتاده که قیمت های آنها همچنان بالا باقی بماند . چرا که پیش از این حمایت هایی که از این گروه صورت می گرفت ، از بین رفته و معاملات عمده نیز برای سهام آنها مطرح نیست ، در نتیجه بازگشت به قیمت های قبلی سهام این شرکت ها مورد انتظار است .

گروه سیمان نیز در صورتی که بتواند از وزارت صنایع و معادن مجوز افزایش نرخ دریافت کند ، می تواند به گونه ای دیگر به حرکت خود ادامه دهد .

مدیرعامل کارگزاری موحدان در خصوص پی بر ای بازار نیز تصریح کرد : اگر نرخ تورم کاهش یابد ، عدد پی بر ای بازار بالا خواهد رفت . اما با توجه به اینکه مباحثی در خصوص افزایش نرخ تورم در حدود 40 درصد بیان می شود ، امکان افزایش پی بر ای بازار دور از انتظار است .

وی روند بازار را در مجموع طبیعی بر شمرد و خاطر نشان کرد : بازار سهام باید روندی سینوسی داشته باشد و نوسانات ذات بازار بوده و کاملاً طبیعی است . البته اثر اختلافات سیاسی نیز در این بین اهمیت دارد .

وی یادآور شد : در صورتی که قیمت سهام شرکت ها بیش از این کاهش یابد ، روند موجود هیجانی است ، اما کاهش قیمت ها تا این محدوده منطقی به نظر می رسد .

وی در پایان سخنان خود به سهامداران توصیه کرد : سهامداران در شرایط فعلی هیجانی عمل نکنند و روی سهم های بنیادی سرمایه گذاری کنند . در این بین سهم هایی که به قیمت های جهانی وابسته هستند ، جدا از مباحث و بی ثباتی های سیاسی در اثر افزایش قیمت های جهانی می توانند به قیمت های واقعی خود دست یابند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر