بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
در مجمع عمومي شركت بيمه پارسيان تصويب شد؛

تقسيم سود 350 ريالي به ازاي هر سهم

به گفته وي طبق آخرين آمارهاي منتشرشده از سوي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، بيمه پارسيان در سال 1389 با در اختيار گرفتن حدود 6درصد از بازار بيمه كشور، جايگاه چهارم را در ميان 20 شركت بيمه‌اي به خود اختصاص داده و به عنوان يكي از شركت‌هاي تاثيرگذار در صنعت بيمه كشور مطرح است.
کد خبر : ۵۰۷۷۹
مجمع عمومي عادي سالانه شرکت بيمه پارسيان صبح روز چهارشنبه پانزدهم تيرماه با حضور بيش از 92 درصد از سهام‌داران برگزار شد.



به گزارش بورس نیوز ، شركت بيمه پارسيان در اين مجمع علي سليماني شايسته به عنوان رييس جلسه، اميرحمزه شفيعي معاون پشتيبانی و اقتصادی شرکت به عنوان منشي جلسه، عليرضا فاطمي و عباس بني‌شريف نيز به نمايندگي از شرکت گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو و شركت سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي نفت به عنوان ناظرين جلسه انتخاب شدند و ميزان و نحوه تقسيم سود عملكرد سال 1389 مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه در نهايت تقسيم 350 ريال سود به ازاي هر سهم به تصويب رسيد.



موسسه حسابرسي سخن حق به عنوان حسابرس قانوني و هوشنگ خستویی نیز به عنوان حسابرس علي البدل شرکت براي سال مالي 90 برگزیده شدند.

در این مجمع كه يكي از دستورات آن انتخاب اعضاي هيئت مديره بود؛ شركت توسعه ساختمانی پارسیان، لیزینگ پارسیان، بانک پارسیان، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با راي سهامداران انتخاب شدند.

حسين‌کريم‌خان‌زند، مديرعامل شرکت بيمه پارسيان در ابتداي اين مراسم ضمن ارايه گزارشي از عملکرد سال مالی منتهی به اسفند 89 گفت: بيمه پارسيان در سال 1389 با درك صحيح از شرايط حاكم بر اقتصاد كشور و صنعت بيمه و انجام برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و اتخاذ تدابير هوشمندانه توانست، همانند گذشته، علاوه بر رشد پرتفوي و حضور فعال در بازار بيمه كشور، در راستاي بهبود مستمر كيفيت خدمات خود نيز گام بردارد و هم‌اکنون اين شركت با تكيه بر دانش فني و خلاقيت كاركنان و نمايندگان خود و اتكا بر اعتماد مشتريان و تجربيات کسب‌شده در سال‌هاي فعاليت خود، از جايگاه مناسبي در صنعت بيمه برخوردار است.

به گفته وي طبق آخرين آمارهاي منتشرشده از سوي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، بيمه پارسيان در سال 1389 با در اختيار گرفتن حدود 6درصد از بازار بيمه كشور، جايگاه چهارم را در ميان 20 شركت بيمه‌اي به خود اختصاص داده و به عنوان يكي از شركت‌هاي تاثيرگذار در صنعت بيمه كشور مطرح است.

مديرعامل بيمه پارسيان افزود: كل پرتفوي شركت در سال 1389 بالغ بر 3622.7 ميليارد ريال بوده كه نسبت به سال 1388 حدود 14درصد رشد داشته است، ضمن آنكه شاخص‌هاي رضايت مشتري به ويژه در حوزه بيمه‌هاي اتومبيل و سابقه فروش بيش از 7 ميليون بيمه‌نامه نيز حكايت از اقبال عمومي و ضريب نفوذ بالاي خدمات شركت بيمه پارسيان در بين مردم دارد.

وي همچنين يادآور شد: تلاش مستمر براي دستيابي به اهداف تعيين شده از سوي شركت، با توجه به شرايط اقتصادي و تحولات كشور و همچنين پايبندي به تعهدات مديريت در قبال سهامداران، همواره يكي از دغدغه‌هاي اصلي مديريت بوده كه خوشبختانه، از نگاه آمار و ارقام، عملكرد شركت به مراتب بهتر از اهداف تعيين شده بوده است.

كريم‌خان‌زند با اشاره به موفقيت‌هاي كسب شده توسط بيمه پارسيان در زمينه‌هاي مالي، رشد پرتفوي، بهبود بهره‌وري، كيفيت خدمات و... در سال 89 افزود: در اين ميان مي‌توان به ورود شركت به بورس اوراق بهادار تهران و تمديد گواهينامه بين‌المللي مديريت كيفيت 9001:2008ISO از شركت IMQ ايتاليا براي شركت خدمات كارشناسي خودرو پارسيان اشاره نمود.

به گفته وي بيمه پارسيان در ششمين جشنواره قهرمانان صنعت جمهوري اسلامي ايران، كه از آن به عنوان باشكوه‌ترين جشن سالانه صنعت كارآفريني كشور ياد مي‌شود، به عنوان اولين و تنها شركت بيمه كشور در بين10 واحد برتر و پيشرو اقتصاد ايران قرار گرفت و از ديگر افتخارات شركت در سال گذشته، قرار گرفتن در ميان 100 شركت برتر كشور، با توجه به عملكرد سال 1388 است به‌طوريكه بر اساس آخرين رتبه‌بندي اعلام شده از سوي سازمان مديريت صنعتي، بيمه پارسيان همانند سال‌هاي قبل، در اين فهرست جاي داشته و به عنوان سومين شركت بيمه موفق كشور جايگاه 85 را در بين 100 شركت برتر ايراني به خود اختصاص داده است.

وي ضمن اشاره به رشد پرتفوي بيمه‌اي شركت نيز گفت: آزادسازي تعرفه‌هاي رشته‌هاي بيمه‌اي و نرخ شکني‌هاي صورت گرفته در ارايه نرخ از سوي شرکت‌هاي بيمه براي بيمه‌نامه‌هاي صادره در اکثر رشته‌هاي بيمه‌اي از يكسو و فضاي رقابتي موجود در صنعت بيمه از سوي ديگر، منجر به کاهش قابل توجه حق بيمه اکثر رشته‌هاي بيمه‌اي شده است كه اين موضوع، فارغ از نرخ‌شکني‌هاي فاقد توجيه فني و با مشكل روبرو نمودن شرکت‌هاي بيمه‌اي‌ كه سعي در ارائه نرخهاي مبتني بر دانش مديريت ريسك و علوم آكچوئري دارند، فعاليت و فشار مضاعفي را به شرکت در حفظ رقم پرتفو و حتي افزايش آن وارد ‌آورد، اما در مجموع از طريق اتخاذ تدابير مناسب، بيمه پارسيان توانست در سال 1389 پرتفوي بيمه‌اي خود را به ميزان قابل ملاحظه‌اي، معادل 14.43 درصد، افزايش دهد و به مبلغ 3335.2 ميليارد ريال برساند.

كريم‌خان‌زند افزود: بخشي از افزايش پرتفوي عملياتي شركت، ناشي از افزايش تعداد نمايندگان شركت بوده و بر اين اساس تعداد نمايندگان از 1432 نماينده در سال 1388 به 1508 نماينده در سال 1389 رسيده است كه شاهد رشد 5.31 درصدي در اين بخش هستيم.
به گفته وي ميزان خسارت پرداختي شركت نيز در سال 1389 به 2432.1 ميليارد ريال رسيده است که علي‌رغم افزايش 26.79 درصدي نسبت به سال قبل، با توجه به مديريت صحيح ريسک و کنترل مناسب و فني ضريب خسارت، افزايش سود عملياتي شرکت را در پي داشته است.

مديرعامل بيمه پارسيان در بخش ديگري از سخنان خود به حق بيمه صادره طي سال1389 اشاره و اعلام كرد كه حق بيمه صادره توسط شركت بيمه پارسيان برابر 3335.2 ميليارد ريال بوده است.

بررسي شرکت بيمه پارسيان از منظر بورس اوراق بهادار بخش ديگري از گزارش ارايه شده از سوي كريم‌خان‌زند بود كه در اين رابطه گفت: با توجه به اين که يکي از تكاليف و برنامه‌هاي سال 1389 بيمه پارسيان، انجام فعاليت‌هاي لازم براي ورود به بورس اوراق بهادار بوده است كه اين موضوع در سال گذشته در دستور کار شركت قرار گرفت و كليه فعاليت‌هاي لازم جهت پذيرش در بورس اوراق بهادار انجام پذيرفت و شركت بيمه پارسيان در تاريخ بيست و سوم آبان 1389 با عرضه 5 درصد سهام به‌طور رسمي به عنوان چهارصد و پنجاه و هشتمين شركت بازار بورس و اوراق بهادار تهران ثبت شد.

به گفته وي هر سهم بيمه پارسيان در روز عرضه اوليه 3,304 ريال قيمت‌گذاري شد كه البته قيمت سهام از زمان عرضه تاكنون نوساناتي داشته است اما اين نوسانات براي هر سهمي كه به تازگي وارد بورس مي‌شود، امري طبيعي محسوب مي‌شود.

كريم‌خان زند افزود: هم‌اكنون نسبت P/E شركت بيمه پارسيان 6.6 است كه در بين چهار شركت بيمه فعال در بورس كمترين مقدار را داراست و بر همين اساس مي‌توان گفت سهام شركت بيمه پارسيان نسبت به ديگر شركت‌هاي بيمه از پتانسيل بيشتري براي رشد برخوردار است، ضمن آنكه ارزش بازار كنوني بيمه پارسيان بيش از سه شركت بيمه ديگر بوده و به تنهايي حدود 36.5 درصد ارزش بازار صنعت بيمه را در بورس اوراق بهادار تشكيل مي‌دهد.

مديرعامل شرکت بيمه پارسيان همچنين اعلام کرد كه تا پايان شهريورماه سال جاري سود سهام افراد حقيقي پرداخت مي‌شود.

گفتني است؛ روزنامه اطلاعات و دنياي اقتصاد نيز در مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت بيمه پارسيان به عنوان روزنامه‌هاي رسمي انتخاب شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر