بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۴
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهاداردر گفتگو با بورس نیوز:

بازار سرمایه آماده استقبال از بزرگترین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به پایگاه های اینترنتی WWW.sens.ir و یا WWW.boursefair.ir مراجعه کرده و به 15 سوال مطرح شده از طریق یک پیامک به شماره 30008419 پاسخ دهند که در مراسم افتتاحیه به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.
کد خبر : ۵۳۹۲۱

پنجمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از 24 لغایت 27 شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز می شود.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه رأس ساعت 8:30 صبح در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی و جمعی از مسئولان ارشد نظام مالی کشور برگزار می شود.

سعید مستشار، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان این مطالب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: پنجمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که از 24 شهریور ماه به مدت چهار روز کار خود را آغاز می کند، از 9 صبح الی چهار بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان بازار سرمایه بوده که در مقایسه با سال های گذشته از ویژگی های منحصر به فرد و ویژه ای برخوردار است.

تعداد شرکت کنندگان این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 40 درصد و به لحاظ وسعت حدود 30 درصد رشد را نشان می دهد.

وی یکی از ویژگی های این نمایشگاه را حضور فعال کارگزاران عنوان کرد و در ادامه به مشارکت گسترده بانک ها اشاره داشت و افزود: علاوه بر متولیان اصلی بازار سرمایه، شرکت های بورسی و غیر بورسی، بانک، بیمه و موسسه های مالی و اعتباری، شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ های بزرگ، شرکت های تأمین سرمایه و نیز شرکت های نرم افزاری برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند که تا کنون تعداد آنها به بیش از 150 شرکت رسیده و این در حالی است که همگی آنها در نظام مالی کشور فعالیتی چشمگیر دارند. بطوریکه تمامی وابستگان به سه ضلع نظام مالی کشور یعنی بورس، بانک و بیمه در آن حضوری فعال را از خود نشان خواهند داد.

وی به برخی از برنامه هایی که در نمایشگاه سال جاری برگزار می شود، اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری علاوه بر سایر برنامه های اجرایی سال های گذشته در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، برنامه های متنوع جدیدی نیز اجرا می شود.

برگزاری بیش از 40 کارگاه آموزشی و در عین حال برگزاری سمینار آشنایی با آزمون ها و گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه در روز 26 شهریور ماه از ساعت 14 تا 16:30 در حاشیه نمایشگاه با هدف معرفی گواهینامه های حرفه ای و مزیت های آن از جمله برنامه هایی است که در طول زمان برگزاری نمایشگاه اجرا می شود.

مستشار با اشاره به اینکه به احتمال افزایش تعداد این گواهینامه ها از 5 به 9 مدرک ، در خصوص این سمینار افزود: تا روز دوشنبه اخیر بیش از 500 نفر برای حضور در این سمینار ثبت نام کردند که این سمینار با حضور مسئولان اداره امور گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه در سالن کنفرانس نمایشگاه های بین المللی تهران به صورت رایگان برگزار می شود.

افزون بر آن بخش ویژه کاریکاتورهای بورس نیز از جمله برنامه های متنوع پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی است تا اصول سرمایه گذاری در بورس و اشتباهات متداول سرمایه گذاران در قالب کاریکاتور در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

در این زمینه نیز تاکنون بیش از 100 اثر از کاریکاتوریست های فعال در بخش بازار سرمایه و بورس به دبیر خانه نمایشگاه ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار از برگزاری مسابقه پیامکی تا پایان زمان نمایشگاه سخن گفت و در همین رابطه اظهار داشت: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به پایگاه های اینترنتی WWW.sens.ir و یا WWW.boursefair.ir مراجعه کرده و به 15 سوال مطرح شده از طریق یک پیامک به شماره 30008419 پاسخ دهند که در مراسم افتتاحیه به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

مستشار رونمایی از نخستین مجموعه انیمیشن های بورسی را دیگر برنامه ای عنوان کرد که برای اولین بار در نمایشگاه های بازار سرمایه اجرا می شود و تصریح کرد: همزمان با نمایشگاه، بخش ویژه کارگزاران با تالار مجازی بورس با حضور شش شرکت کارگزاری آغاز می شود که مسابقه ای نیز در این زمینه طراحی شده است.

بطور کلی به لحاظ تنوع نمایشگاه امسال گسترده تر از سال های گذشته بوده که از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با نمایشگاه سال های قبل نیست.

وی در خاتمه سخنان خود با اعلام اینکه این نمایشگاه از سال آینده در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: مقدمات لازم برای ثبت نام جهت حضور در نمایشگاه ششم که به صورت بین المللی نیز برگزار می شود، در نمایشگاه دوره پنجم فراهم شده است.

شایان ذکر است که برگزاری چنین نمایشگاه هایی به دلیل آنکه محلی برای گردهمایی ارکان زیربط و دست اندرکاران بازار سرمایه است، می تواند در معرفی هر چه بیشتر و بهتر بازار سرمایه موثر باشد و زمینه ها ابزار های همکاری های بین المللی در بخش های اقتصادی کشور با دیگر کشورها را توسعه دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر