بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در نشست مطبوعاتی روز جاری اعلام کرد :

ورود به صنعت بانکداری و اعلام سود چشمگیر هلدینگ غدیر

در حاشیه پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اقدام به برگزاری یک نشست مطبوعاتی کرد تا آخرین اخبار و دستاوردهای خود را به اطلاع سهامداران و فعالان بازار سهام برساند.
کد خبر : ۵۴۰۹۹

در حاشیه پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اقدام به برگزاری یک نشست مطبوعاتی کرد تا آخرین اخبار و دستاوردهای خود را به اطلاع سهامداران و فعالان بازار سهام برساند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز غلامعلی کیانی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در نخستین نشست مطبوعاتی خود در نمایشگاه به برخی از برنامه‌هایآتی این شرکت اشاره کرد و تاسیس و یا خرید یک بانک را یکی از برنامه‌های شرکت برشمرد و گفت : برای ورود به صنعت بانکداری مذاکراتي با بانک سرمايه صورت گرفته است که به نظر می رسد تا پايان مهر ماه نتيجه مطلوب در این زمینه حاصل شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت افزود : در نیمه دوم سال جاری و پیش از برگزاری مجمع سالانه افزایش سرمایه صد در صدی از محل اندوخته‌ عملیاتی خواهد شد .

افزون بر این در نیمه اول سال آتی نیز افزایش سرمایه دیگری در دستور کار است که مراتب آن در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.

وی با تأکید به سهامداران بر حفظ سهام ، از اعلام سود همه زیرمجموعه‌های "وغدیر" طی 15 روز آینده خبر داد و تصریح کرد : افزون بر اعلام سود زیرمجموعه ها ، سود شرکت هلدینگ غدیر نیز در این بازه زمانی با رشد چشمگیری اعلام خواهد شد که جزییات آن بزودی به سازمان بورس و سپس بازار سهام اطلاع رسانی می شود. 
مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر با اشاره به ورود هلدینگ نفت و گاز پارسیان تا یک ماه دیگر به بورس ، از افزایش فروش شرکت از محل فروش آلومینیوم تا 2.5 میلیارد دلار سخن گفت و اظهار داشت : تا سه سال آتی خط تولید یکی از بزرگترین پروژه‌های آلومینیوم با تولید سالانه 275 هزار تن راه‌اندازی خواهد شد که بازدهي بیش از 32 درصدی را براي سهامداران در برداشته و گشایش اعتبار یک میلیارد دلاری برای آن در دستور کار است. همچنين خط توليد ورق نازک نيز فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد.

وی از بهره برداری از معدن طلای زرشوران با سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیون دلاری تا سال 92 در این شرکت خبر داد و افزود : بهره برداری از معادن توسط "وغدیر" تنها معطوف به معادن داخلی نمی شود و علاوه بر آن در نظر داریم برای بهره برداری از معادن خارج از کشور نیز اقدام کنیم.

کیانی در خاتمه با بیان اینکه بیش از 60 در صد از پرتفوی سرمایه گذاری غدیر را سهام شرکت های پتروشیمی تشکیل می دهد ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه " وغدیر" هلدینگ چند رشته ای است ، در بخش مسکن پروژه هاي ویژه ای برای آن تعريف شده و تا شش ماه آينده این پروژه ها پیشرفت قابل قبولی خواهند داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر