بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
در پی رونمایی ابزار متاتریدر در معاملات آنلاین سهام صورت گرفت:

اعتراض مدیر عامل کارگزاری بانک سامان به تبعیض در ارایه خدمات

حضور گسترده سرمایه گذاران و فعالان بازار پولی و مالی کشور در پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی فرصت مناسبی برای کارگزاران و نهادهای مالی مختلف بوجود می آورد تا با معرفی توانمندی ها و ارایه خدمات گوناگون خود در راستای ارتقاء جایگاه بازار سرمایه گام های موثر تری بردارند.
کد خبر : ۵۴۱۰۰

حضور گسترده سرمایه گذاران و فعالان بازار پولی و مالی کشور در پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی فرصت مناسبی برای کارگزاران و نهادهای مالی مختلف بوجود می آورد تا با معرفی توانمندی ها و ارایه خدمات گوناگون خود در راستای ارتقاء جایگاه بازار سرمایه گام های موثر تری بردارند.

بنا بر گزارش بورس نیوز، این نمایشگاه در حالی سومین روز از فعالیت خود را سپری می کند که برخی شرکت های کارگزاری برای جذب مخاطبان بیشتر اقدام به ارایه خدمات نوینی از جمله استفاده از خدمات تحلیل تکنیکال و فاندامنتال سهام در کنار بکارگیری ابزار معاملات بر خط سهام (online trading) نموده اند.


گفتنی است این امکان جدید در شرایطی از سوی دو شرکت نرم افزاری رایان هم افزا و تدبیر پرداز فراهم شده که گویا بنا بوده پس از معرفی این ابزار در نمایشگاه فعلی، از سوی کلیه کارگزاران فعال در بورس اوراق بهادار مورد استفاده قرار گیرد.

این در حالی است که در حال حاضر یک شرکت کارگزاری با فعال کردن این سیستم و درج نام تجاری خود بر این سامانه، خود را تنها عرضه کننده خدمات، به مشتریان و بازدید کنندگان از نمایشگاه معرفی می کند.

در این رابطه مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان از پیگیری این موضوع از طریق کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار خبر داد و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چندی پیش دو شرکت رایان هم افزا و تدبیر پرداز با ایجاد سیستم متا تریدر، امکان بهره مندی از تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال در سامانه معاملات بر خط سهام ایجاد کرده اند که همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بازار سرمایه از آن رونمایی شده است.

حمید رضا مهرآور افزود: در حالیکه شرکت نرم افزاری تدبیر پرداز امکان اجرای این خدمات برای کلیه شرکت های کارگزاری را پس از اتمام نمایشگاه امسال وعده داده بود اما متأسفانه یکی از شرکت های کارگزاری با دستیابی به این سیستم و اخذ مجوزهای مربوطه، در حال حاضر اقدام به ارایه این خدمات تحت عنوان نام تجاری خود نموده است.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از سیستم متاتریدر جدید در معاملات بر خط سهام هیچ گونه تمایزی میان کارگزاران وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به اقدام نا عادلانه شرکت تدبیر پرداز در ارایه این خدمات به یک شرکت کارگزاری، برخی کاربران با تماس ها و مراجعات مکرر به شرکت های کارگزاری ، نسبت به انجام و ارایه سامانه معاملات بر خط سهام بر اساس شرایط جدید از سوی کارگزار خود ابراز نگرانی کرده و تصور می کنند این خدمات تنها از سوی یک شرکت کارگزاری خاص ارایه می شود.

به گفته این مقام مسئول اقدام های نا عادلانه اینگونه در زمینه ارایه خدمات تنها به ایجاد رانت معاملاتی در بازار سرمایه شده چرا که سوی برخی کارگزاری ها با انجام فعالیت های غیر موجه ، تنها به دنبال نشان دادن وجهه ای حرفه ای در اذهان عمومی داشته در حالیکه با توجه به هماهنگی ها و بروشورهای تهیه شده در این زمینه، آمادگی اجرای این سیستم از سوی تمامی کارگزاران وجود دارد.


مهرآور با اشاره به اعلام اعتراض شرکت کارگزاری بانک سامان به مدیریت سازمان بورس اوراق بهادار، تأکید کرد: مدیریت این شرکت کارگزاری معتقد به ارتقاء جایگاه بازار سرمایه با ایجاد فضای رقابتی میان کارگزاران و حذف هر گونه رانت معاملاتی بوده و در این راستا اعلام می کند چنانچه شرکت ارایه دهنده خدمات آنلاین همکاری لازم در زمینه اجرایی شدن همزمان استفاده از ابزارهای نوین این سامانه را برای تمامی کارگزاران از خود نشان ندهد، شرکت کارگزاری بانک سامان با سایر شرکت های خدماتی وارد مذاکره خواهد شد و دیگر از این نرم افزار استفاده نخواهد کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر