بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر : ۵۹۱۴۶
پوریا ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد فارس در خصوصدلیل وجود صف فروش درمعاملات آتی با توجه به افزایش دلار به 1610 تومان اظهار داشت: امروز نرخ دلار افزایش یافت ولی بازارسکه واکنش چندانیبه این افزایش نشان نداد واینمسئله به دلیل پیش فروش سکهدر بانک ملی است.

وی با اشاره به اینکهبه دلیلپیش فروش سکه و فروش آن برای ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه در معاملات آتی بورس کالا باعثکاهش تقاضای خرید و افزایش قرارداد‌های فروش شده است، گفت:‌ افرادی که سکه را با قیمت 546 تومانپیش خرید کرده‌اند (بدون مالیات بر ارزش افزوده) با فروش آن در معاملات آتی ماهانه 4 درصد بازدهی کسب می کنند.

این کارگزار معاملات آتی با بیان اینکه بانک مرکزی حداقل 10 روز سکه را با قیمت 546 تومان پیش فروش کرد،افزود:با این قیمت حدود 700 هزار سکه پیش فروش شده که اینتعداد زیادی است و با توجه به اینکهطی دو روز گذشته دلار افزایش یافتهاین خریداران همچنان بازدهی 4 درصد ماهانه را دارند.

ارژنگ ادامه داد: هفته گذشته طلای جهانی تا 1520 کاهش یافت و شرایط به نحوی بود کهافرادی که سکه‌های پیش فروش بانکمرکزی را خریده بودند به دلیل روند نزولی بازارآتیاگر این روند ادامه پیدا می‌کردسود ماهانه آنها از 3 درصد نیز کمتر می‌شد ولی در این هفته به دلیل افزایش دلار همچنان بازدهی 4 درصد ماهانه محقق می شود.

وی با بیان اینکه در بازارآتی صف فروشنده بالا است، خاطر نشان کرد:تا زمانی که سکه پیش فروش بانکادامه داشته باشدبازار آتی جایی برای صعود ندارد. روز گذشته با توجه به اخبار خارجی در باره ایران سکه در معاملات آتی اردیبهشت و تیر سال آینده و اسفند امسال بین 11 تا 15 هزار تومان افزایش یافت.

این کارگزار در پایان افزود: با دلار 1۷۰۰ تومانی و انس 15۶۴سکه باید بیشتر از این باشد ولی به دلیل پیش فروش سکه مردم عامی یا خریداران خانگی به این سمت رفته‌اند بنابراین تا اطلاع ثانوی بازار نقدی طلا خواب و تقاضاکم است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر