بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
گفتگوی صریح با مقام مسئول یک شرکت جدید در پیش از جلسه معارفه:

در ارزندگی سهام نفت و گاز پارسیان شک نداشته باشید!

با عرضه حدود 10 درصدی سهام شرکت در تابلوی اول بورس که احتمالاً در سه شنبه هفته جاری صورت خواهد گرفت ، شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان مالک 100 درصدی شرکت نیز منتفع خواهد شد.
کد خبر : ۶۰۱۵۶

جلسه معارفه شرکت 600 میلیارد تومانی نفت و گاز پارسیان برای ورود به تابلوی معاملات سهام بورس و اوراق بهادار تهران، ساعت 14 امروز شنبه 15 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت کار برگزار شده است.

محمد عزیزی، مدیر عامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان ساعاتی قبل از برگزاری این جلسه معارفه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، با اشاره به پیش بینی سود 156 تومان و 6 ريالی هر سهم این شرکت در بودجه سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 90 خاطر نشان کرد: بخشی از دارایی های شرکت به صورت مالکیت مدیریتی سهام و بخشی نیز در تملک کامل بوده و سرمایه گذاری بهینه و تشکیل پرتفولیوی بلند مدت از شرکت های فعال در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و بطور کلی صنایع بالا دستی و پایین دستی از جمله مهم ترین اهداف شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان می باشد، بطوریکه اداره یک هلدینگ کاملاً تخصصی پتروشیمی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هلدینگ نفت و گاز پارسیان عنوان بزرگترین مالک تولید کنندگان اوره و متانول ایران را به خود اختصاص داده است، افزود: در کنار پالایشگاه نفت تبریز، هفت شرکت پتروشیمی پردیس، زاگرس، کرمانشاه، شیراز، مارون، امیر کبیر و فناوران در سبد دارایی های بورسی شرکت حضور داشته و تلاش می شود در اولین فرصت نیز با ورود شرکت پتروشیمی خراسان به بورس، این سهم غیر بورسی نیز در کنار شرکت های پذیرفته شده در بورس در پرتفوی شرکت قرار می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نفت و گاز پارسیان با حول و حوش هزار میلیارد تومان سود خالص پیش بینی شده برای سال مالی 91، پا به بازار سرمایه می گذارد، خاطر نشان کرد: به منظور بهینه سازی و پویایی سبد دارایی های شرکت، تمرکز بر یکسری صنایع بورسی فعال در حوزه نفت و گاز در دستور کار قرار دارد که به محض نهایی شدن، از طریق بورس به اطلاع سرمایه گذاران و سهامداران می رسد.

عزیزی با اشاره به حجم دو میلیارد یورویی طرح های توسعه ای "پارسان"، افزود: با عرضه حدود 10 درصدی سهام شرکت در تابلوی اول بورس که احتمالاً در سه شنبه هفته جاری صورت خواهد گرفت ، شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان مالک 100 درصدی شرکت نیز منتفع خواهد شد.

این در حالی است که با توجه به اینکه نفت و گاز پارسیان به عنوان بزرگترین هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی غیر دولتی مطرح می باشد، از ارزندگی و جایگاه بالایی در صنعت برخوردار است.

وی در خاتمه اشاره ای نیز به برخی رایزنی ها برای واگذاری بلوک پنج درصدی سهام نفت و گاز پارسیان نیز خبر داد و گفت: تا این لحظه صحبت هایی برای خرید این میزان سهام از سوی گروه بهمن مطرح شده که هنوز در حال مذاکره بوده و به نتیجه قطعی تبدیل نگردیده است.

گفتنی است نفت و گاز پارسیان با تحقق 2074 ريال سود به ازای هر سهم در سال مالی منتهی به 90.9.30، بطور خالص مبلغ 1333 ريال سود نقدی را میان سهامداران خود تقسیم نموده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر