بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲
قائم مقام مدیر عامل شرکت پاکسان عنوان کرد:

تولید برندهای جدید در کنار ارتقای کیفیت برندهای فعلی در سال 91

در شرایط فعلی نوسازی خطوط تولید فعلی، اولویت اصلی مدیریت است و به جز این برنامه، اجرای طرح خاصی در دستور کار قرار ندارد. چرا که نوسازی خطوط تولید علاوه بر فراهم آوردن امکان استفاده از تکنولوژی مدرن، افزایش ظرفیت تولید را نیز در بر خواهد داشت.
کد خبر : ۶۱۳۹۵

نماد معاملاتی شرکت پاکسان در حالی در پایان معاملات روز اخیر متوقف شد که این شرکت در تاریخ 90.12.9 برای تصویب صورت های مالی پایان دوره سال مالی 90.9.30 سهامدارانش را به مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام دعوت کرده و در این روز نیز تغییر موضوع فعالیت این شرکت در مجمع فوق العاده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

جمشید فروزش، قائم مقام مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت پاکسان در خصوص مجامع پیش روی "شپاکسا" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: هیأت مدیره شرکت تصمیم دارد پیشنهاد تقسیم 600 ريال سود به ازای هر سهم را بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالیانه ارایه کند.

وی در بیان وضعیت فعلی شرکت و حرکت برای تداوم و افزایش سودآوری طی سال مالی جاری گفت: مهمترین دغدغه شرکت در حال حاضر تهیه و تدارک مواد اولیه مصرفی است. اما خوشبختانه در زمینه تولید پودر علی رغم آنکه روند تأمین مواد اولیه به کندی پیش می رود، با این حال پیش بینی می شود که مشکل خاصی به ویژه در نیمه ابتدایی سال مالی 91 به وجود نیاید.

در عین حال در این دوره در حال تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای صابون های تولیدی و خرید چربی مصرفی هستیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت پاکسان، تولید و معرفی برندهای جدید در سال مالی جاری را خبر داد و افزود: طبق روال سنوات گذشته، تولید و عرضه برندهای جدید در کنار ارتقای کیفیت برندهای فعلی در دستور کار قرار دارد که این برنامه بیشتر در زمینه تولید صابون و چند برند جدید در بخش تولید پودر تعریف شده است.

فروزش در بیان موضوع برگزاری مجمع فوق العاده در تاریخ 9 اسفند ماه جاری برای تصمیم گیری در رابطه با تغییر ماهیت فعالیت شرکت اظهار داشت: شرکت پاکسان اقدام به احداث یک نیروگاه تولید برق کرد که در سال گذشته به بهره برداری رسید. پس از بهره برداری از این نیروگاه، برای فروش برق مازاد تولیدی با وزارت نیرو قراردادی منعقد شد.

با این حال با توجه به اینکه عمده نیروگاه های برقی دولتی هستند، بازرس قانونی شرکت پیشنهاد کرد که موضوع تولید و فروش برق نیز به صراحت در اساسنامه آورده شود. البته طبق اساسنامه موضوع فعالیت شرکت هر نوع فعالیت تولیدی و بازرگانی قید شده، اما با توجه به پیشنهاد بازرس قانونی این مجمع فوق العاده به منظور اصلاح این بند در اساسنامه شرکت برگزار می شود.

این مقام مسئول در شرکت پاکسان درباره پیش بینی بودجه سال مالی 91 براساس دلار 12 هزار و 156ريالی و افزایش نرخ فروش محصولات صادراتی ابراز داشت: افزایش نرخ در برآورد بودجه سال مالی جاری بر اساس میانگین فروش در پایان سال مالی 90 در نظر گرفته شده است.

اما با توجه به اعلام رسمی بانک مرکزی برای انجام معاملات بر اساس دلار 1226 تومانی در صورتی که امکان ارایه تعدیل EPS سال مالی جاری وجود داشته باشد، قطعاً در گزارش های عملکرد میان دوره ای سه و یا شش ماهه میزان تعدیل سود هر سهم به اطلاع سازمان بورس اوراق بهادار و نیز سهامداران خواهد رسید.

عضو هیأت مدیره شرکت پاکسان در خاتمه سخنان خود با اذعان به اینکه در سال مالی جاری برنامه افزایش سرمایه مطرح نیست، در ارتباط با اجرای طرح های توسعه ای جدید خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نوسازی خطوط تولید فعلی، اولویت اصلی مدیریت است و به جز این برنامه، اجرای طرح خاصی در دستور کار قرار ندارد. چرا که نوسازی خطوط تولید علاوه بر فراهم آوردن امکان استفاده از تکنولوژی مدرن، افزایش ظرفیت تولید را نیز در بر خواهد داشت. بطوریکه به نظر می رسد با افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها، سودآوری شرکت نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر