بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی عنوان کرد:

افزایش سرمایه 28 درصدی و واگذاری برخی دارایی ها

این افزایش سرمایه برای اجرا در سه محور کلی در نظر گرفته شده و جزو استراتژی های پنج ساله مورد تصویب در "خارزم" می باشد. بطوریکه با استفاده از منابع مالی حاصل از محل افزایش سرمایه در حوزه انرژی و نفت، معدن و فناوری اطلاعات (IT) فعالیت های سرمایه گذاری این شرکت ارتقا خواهد یافت.
کد خبر : ۶۶۶۱۱

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در حالی باید تا پایان خرداد ماه امسال صورت های مالی عملکردی پایان اسفند ماه سال مالی 90 را به بازار اطلاع رسانی کند که تقریباً تمامی شرکت های تحت پوشش "خارزم" مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام خود را برگزار کرده اند.

مهدی کرباسیان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اکثر شرکت های سرمایه پذیر "خارزم" بودجه های برآوردی خود را به طور کامل پوشش داده و در برخی حتی بیشتر از ارقام پیش بینی شده خود را محقق کرده اند.

برهمین اساس تا پایان خرداد ماه سال جاری، صورت های مالی عملکردی سال مالی اخیر جهت بررسی برای حسابرس ارسال و پس از آن از طریق سایت کدال اطلاع رسانی می شود.

وی از افزایش سرمایه شرکت از سه هزار و 895 میلیارد ریال به پنج هزار میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: گزارش توجیهی این افزایش سرمایه که بخش اعظم آن از طریق آورده نقدی سهامداران خواهد بود، به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه شده که در صورت صدور مجوز لازم، جزییات آن منتشر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش سرمایه برای اجرا در سه محور کلی در نظر گرفته شده و جزو استراتژی های پنج ساله مورد تصویب در "خارزم" می باشد. بطوریکه با استفاده از منابع مالی حاصل از محل افزایش سرمایه در حوزه انرژی و نفت، معدن و فناوری اطلاعات (IT) فعالیت های سرمایه گذاری این شرکت ارتقا خواهد یافت.

مدیر عامل "خارزم" از احتمال ورود یک یا دو شرکت از زیر مجموعه های سرمایه گذاری خوارزمی به بورس و یا فرابورس تا پایان سال 91 خبر داد و در خصوص ارزش خالص دارایی های هر سهم این شرکت ابراز داشت: NAV هر سهم "خارزم" هم اینک در حدود 2865 ریال ارزیابی شده، اما قیمت روی تابلوی سهم پایین تر از این رقم می باشد. در خصوص قیمت فعلی سهم به نظر می رسد بیش از 40 هزار نفر سهامدار خرد و حقیقی شرکت، به دلیل نیازهای فردی و یا عدم شناخت بازار اقدام به عرضه سهم در هر قیمتی می کنند و به میزان سود هر سهم و NAV آن توجهی ندارند.

وی افزود: از طرفی برخی سهامداران عمده به دلیل عدم در اختیار داشتن نقدینگی مورد نیاز حمایت لازم را از قیمت سهم ندارند. بطوریکه می توان گفت حتی قیمت روی تابلوی سهم از 70درصد NAV آن پایین تر است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در خصوص بازگشت ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها در پایان عملکرد سال مالی 90 اذعان داشت: عمده 384 هزار و 720 میلیارد ریال ذخیره منظور شده در حساب های شرکت مربوط به سهام بانک صادرات است، اما با توجه به اینکه ارزش بازاری این سهم در سال جاری متناسب ارزش آن در سال گذشته نیست، برای سال جاری نیز باید مبلغی را به عنوان ذخیره در نظر بگیریم.

کرباسیان در خاتمه سخنان خود در ارتباط با شایعاتی که پیش از این پیرامون انتصاب وی به سمت مدیر عامل و عضو هیأت مدیره بورس انرژی مطرح شده بود، تأکید کرد: آقای شاپورمحمدی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس انرژی به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شدند.

البته با توجه به اینکه بنده سابقه تدوین طرح کلی و ساختار بورس نفت را داشته و اقداماتی در این زمینه انجام داده بودم، برخی دوستان با حسن نظر نسبت به بنده چنین مطالباتی را عنوان کردند. مذاکراتی نیز در این رابطه با من انجام شد، اما با توجه به حضور و فعالیت در "خارزم" چنین تعهدی را نپذیرفتم و اما شرکت به عنوان یکی از سهامداران بورس انرژی، در آینده نیز همکاری خود را با این مجموعه ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر