بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
بهای میلگرد فولادی در معاملات روز سه شنبه بازار شانگهای کاهش یافت؛ این در حالیست که علی رغم کاهش تقاضای جهانی فولاد در هفته های اخیر، خروجی روزانه کارخانه های فولاد چین در ماه جاری کاهش چندانی نداشته است.
کد خبر : ۶۷۵۱۳

بهای میلگرد فولادی در معاملات روز سه شنبه بازار شانگهای کاهش یافت؛ این در حالیست که علی رغم کاهش تقاضای جهانی فولاد در هفته های اخیر، خروجی روزانه کارخانه های فولاد چین در ماه جاری کاهش چندانی نداشته است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، امروز در بازار معاملات آتی شانگهای بهای هر تن میلگرد فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با 0.2 درصد کاهش به 640 دلار رسید؛ تداوم عرضه سنگین میلگرد از سوی تولیدکنندگان چینی موجب افزایش فشار بر بازار این محصول شده است.

گزارش ها حاکی از این است که در نیمه اول ماه می، تولید فولاد در چین کماکان در بالاترین سطح خود قرار داشته، به طوری که در دوره مذکور بزرگترین تولیدکننده این محصول جهان روزانه بیش از دو میلیون تن فولاد تولید کرده است. اگرچه شواهد حاکی از این بود که با توجه به کاهش شدید قیمت و تقاضای فولاد در جهان، تولیدکنندگان چینی دست به کاهش شدید تولید خود خواهند زد اما ظاهراً آنها قصد ندارند به هیچ وجه سهم خود از بازار این محصول استراتژیک را از دست بدهند؛ حتی اگر در یک برهه زمانی با کاهش سود و یا حتی زیان مواجه شوند.

در ماه جاری بهای میلگرد ساختمانی یا آرماتور حدود 5 درصد کاهش یافته است اما کارشناسان بر این باورند که حتی این میزان کاهش هم نمی تواند تولیدکنندگان فولاد را قانع کند که حجم تولیدات خود را کاهش دهند.

کیو نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد چین که در حاشیه یک همایش صنعتی در شانگهای با خبرنگار رویترز گفتگو می کرد در این رابطه اظهار داشت: "مطمئناً اگر روند کمبود تقاضا و کاهش قیمت در بازار ادامه داشته باشد تولیدکنندگان اقدام به کاهش حجم تولیدات خود خواهند کرد؛ اما با توجه به ظرفیت بالای کارخانه های فولاد چین، این کاهش نمی تواند چندان هم چشمگیر باشد".

مهمترین عناوین خبری در شبانه روز گذشته به وقت تهران:

اسوشیتد پرس

دیدار دیوید کامرون با مقامات اقتصادی کشورش برای بحث و تبادل نظر در مورد بحران اروپا

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه: بحران اروپا روند بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند

افزایش قیمت نفت در پی امیدواری سرمایه گذاران به عدم خروج یونان از یورو

صعود شاخص بازارهای بورس آسیا در پی اعلام تصمیم مقامات چین برای افزودن محرک های اقتصادی

رویترز

عملیات اکتشاف در 12 بلوک نفتی و گازی عراق به مناقصه گذاشته می شود

رئیس بانک مرکزی لهستان: اسپانیا می تواند روی کمک های خارجی حساب باز کند.

یونان 18 میلیارد یورو نقدینگی به چهار بانک بزرگ خود تزریق کرد.

کاهش بهای مس در پی تشدید نگرانی ها از بحران اسپانیا

وال استریت ژورنال

تلاش شرکت نفت هند برای شراکت با کونوکوفیلیپس در پروژه های نفتی کانادا

خروج احتمالی شرکت شل از پروژه های نفت و گاز لیبی

ان بی سی

افزایش هزینه های استقراض برای اسپانیا و ایتالیا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد: پول واحد یورو چندان محبوب نیست اما عده کمی خواستار از هم پاشیدن آن هستند


اشتراک گذاری :
ارسال نظر