بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰
در مجمع صاحبان سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران عنوان شد:

توسعه سبد محصولات و ارایه پنج محصول جدید

بر اساس گزارش های عملکردی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ، افزایش 65 درصدی صادرات در کنار تأمین نیاز 65 درصدی بازار مصرف داخلی در سال مالی گذشته، در حالی محقق شده که کشور با ریسک های سیستماتیک عدیده ای همچون فشار تحریم های بین المللی و مشکلات نقل و انتقالات ارز مواجه بوده است.
کد خبر : ۶۷۹۳۴

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران رأس ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه مورخ 1391.02.27 درمحل شرکت با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای ایرج پورحسین اکبریه به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مالک بهمنش و داریوش پرهیزکار و به دبیری آقای محمدرضا شمس (مدیر مالی شرکت) تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای حسین مهری (مدیرعامل) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1390.12.29

2- تقسیم 3850 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اشخاص حقوقی ذیل باتصویب مجمع به مدت 2 سال به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت انتخاب گردیدند:

- بانک صنعت ومعدن

- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت ومعدن

- شرکت لیزینگ صنعت و معدن

- شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند

- شرکت لیزینگ آتیه الوند

 حاشیه مجمع

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران طی سال 90 با رشد 25 درصدی حجم فروش نسبت به سال 89 موفق به تحقق 385 میلیارد و 312 میلیون و 500 هزار تومان درآمد از محل ارایه خدمات و فروش محصول شد که با افزایش 54 درصدی روبرو بود .

در عین حال سود خالص "شیران" طی سال مالی اخیر در مقایسه با سال مالی قبل از آن رشد 80 درصدی حکایت دارد بطریکه با دستیابی به سودآوری 147 میلیارد و 896 میلیون و 700 هزار تومانی این شرکت، صاحبان سهام آن بطور خالص به ازای هر سهم عایدی 575 تومان و یک ریالی را کسب کرده اند.

در صورت های عملکردی تلفیقی "شیران" نیز سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت با رشد 84 درصدی نسبت به سال مالی 89، بطور خالص به 597 تومان و 6 ریال بالغ شده که بسیار حایز اهمیت است.

بر اساس گزارش های عملکردی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ، افزایش 65 درصدی صادرات در کنار تأمین نیاز 65 درصدی بازار مصرف داخلی در سال مالی گذشته، در حالی محقق شده که کشور با ریسک های سیستماتیک عدیده ای همچون فشار تحریم های بین المللی و مشکلات نقل و انتقالات ارز مواجه بوده است.

توسعه سبد محصولات شرکت و ارایه پنج محصول جدید به بازار از دیگر موفقیت های "شیران" در سال گذشته بوده که با هدف سودآوری و حفظ حقوق صاحبان سهام انجام و در مجموع عملکرد مثبتی را به نمایش گذاشته است.

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران به لحاظ نوع تولیدات خود به نوعی از انحصار در بازار تولید و فروش داخلی برخوردار بوده که با طراحی و توسعه محصولات جدید ریسک هر گونه رقیب احتمالی را پوشش می دهد.

اعضاء هیأت مدیره


شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

نام شرکت در تاریخ 1375.12.12 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعت پتروشیمی با نماد شیران درج و سهام آن برای اولین بار در سال مذکور مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است:


 جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت تولید نرمال پارافین و LAB فعالیت می کند. در سال مالی مورد گزارش فروش محصولات اصلی نسبت به سال گذشته در خصوص نرمال پارافین میزان 3.6 درصد افزایش و نسبت به LAB حدود 4 درصد کاهش داشته است. این شرکت در بین شرکتهای فعال در تولید LAB با حجم فروش معادل مبلغ 1.062.040 میلیون ریال در رده اول قرار دارد. شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران تنها تولید کننده نرمال پارافین کشور است که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، نسبت به صدور این محصول به خارج از کشور هم اقدام می کند. شرکت طی سال 1390 علیرغم مشکلات موجود ناشی از تحریم ها و خصوصاً محدودیتهای مربوط به حمل دریایی ضمن کشف بازارهای جدید موفق به توسعه بازارهای هدف و فروش حدود 217.914 تن از محصولات اصلی و فرعی به داخل کشور شده که منجر به افزایش 55 درصدی درآمد فروش نسبت به سال گذشته گردیده است.

در زمینه فروش داخلی محصول اصلی شرکت (LAB) در سال 1390 با افزایش حدود 7.5 درصد نسبت به سال 1389 مواجه بوده به طوری که مجموع فروش این محصول از 49070 تن در سال 1389 به 52724 تن در سال 1390 رسید.

فروش الکیل بنزین خطی در داخل کشور طی سال مورد گزارش 80604 تن بوده است که سهم فروش داخلی شرکت از این میزان 65 درصد می باشد و نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

 چشم انداز شرکت

این شرکت در نظر دارد از طریق نوآوری و تنوع بخشی به محصولات و گسترش بازارها، ارتقاء جایگاه تحقیق و توسعه و تولید مواد و کاتالیستهای مورد نیاز در صدد قطع وابستگی به خارج می باشد.

 فروش


 صادرات

میزان صادرات انجام شده از کل محصولات تولیدی طی سالهای 1373 تا 1390 مجموعاً به ارزش 1035 میلیون دلار بوده است.

 تعهدات و اهداف شرکت

بهبود مستمر سیستم های مدیریتی، رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی و پایبندی به الزامات ایمنی و بهداشت شغلی همچنین پیشگیری از آلوده شدن محیط زیست و کاهش انرژی مصرفی از اهداف اصلی و تعهدات این شرکت هستند. هدف اصلی این شرکت تولید حداکثری الکیل بنزین خطی و نرمال پارافین و سایر محصولات مرتبط با آنها با کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی جهت صادرات و تأمین نیاز روزافزون بازار داخلی می باشد.

 معرفی محصولات

الکیل بنزین خطی LAB (Linear Alkylbenzene)

نرمال پارافین

نرمال پارافین ویژه Special Normal Paraffin

نرمال پارافین با آروماتیک پایین Low Aromatic Normal Paraffin

الکیلات سنگین Heavy a lkylate

سولب-604 (Solab-604)

برش سبک Light End

رافینیت Raffinate

برش سنگین Heavy End

 استانداردهای ملی محصولات و سیستم های مدیریتی

این شرکت در سال 1389 موفق به تدوین استانداردهای ملی به شماره های 1205-12028-12233-12234 جهت محصولات خود با هکاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شده است. به منظور بهبود مستمر در فعالیتها، ارتقاء کیفیت، کاهش صدمات زیست محیطی و افزایش سطح ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان، از سال 1376 با استقرار سیستم مدیریت کیفیت 94-9002 ISO و 2004-1401 ISO را پیاده کرده است و جهت اطمینان از عملکرد فعالیتها بر اساس استانداردهای مذکور، سیستم با ممیزی های برنامه ریزی شده مورد پایش قرار می گیرد.

 جوایز و تقدیرنامه ها

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با وجود فرهنگی کیفیت محور همواره اهتمام ویژه ای به عرضه با کیفیت ترین محصولات با قیمت های رقابتی داشته است. این تعهد علاوه بر ایجاد بازارهای صادراتی چشمگیر، جوایز و تقدیرهای بسیاری را به ارمغان آورده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

- واحد نمونه تولیدی استان اصفهان در سالهای 80-85-86-87-89

- واحد نمونه تولیدی و صادر کننده نمونه کشوری در سالهای 75-76-78-80-84-88-89

- انتخاب واحد تحقیق و توسعه این شرکت در سالهای 87-88 به عنوان مرکز تحقیق و توسعه نمونه کشوری

- واحد نمونه کشوری در زمینه کیفیت، تنوع و نوآوری محصولات در سال 89

- واحد کارآفرین نمونه برتر صنایع شیمیایی کشور در جشنواره تولید ملی افتخار ملی در سال 90

برنامه های آینده شرکت

با توجه به روند توسعه و پیشرفت چشمگیر شرکت در سال 1390 که سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود اینک با استعانت از پروردگار بزرگ و با الهام از پیام مقام معظم رهبری که سال 1391 را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری فرموده اند، انتظار می رود که در سایه تعامل و همکاری همه جانبه نیز شهاد سیر صعودی توسعه و پیشرفت باشیم لذا خلاصه ای از اهداف آتی شرکت را به شرح زیر به استحضار می رساند.

- اجرای طرح تکمیل ظرفیت فرایند تولید الکیل بنزین خطی از 75.000 تن در سال به 150.000 تن در سال.

- عملیاتی نمودن پروژه احداث نیروگاه 10 مگاواتی به منظور تولید برق و صرفه جویی اقتصادی با توجه به اخذ پروانه احداث از وزارت نیرو.


- ادامه ساخت واحد استحصال پلاتین و استحصال پلاتین به روش لیچینگ سیانوری.

- شیرین سازی Off Gas با هدف کاهش آلایندگی محیط زیست و صرفه جویی در منایع و تولید محصول جدید.

- تولید پارافین سنگین به منظور استفاده حداکثری از نفت دریافتی از پالایشگاه و ایجاد تنوع محصول.

- پروژه بررسی امکان سنجی تولید سیکلوهگزان به عنوان محصول جدید.

- افزایش سکوهای بارگیری (حداقل 7 سکو) و جابجایی با سکولها و احداث ساختمان های لازم و همچنین سامان دهی پارکینگ انتظار کامیونها به منظور افزایش توان بارگیری و امکانات تحویل محصولات.

- ساخت چهار دستگاه مخزن با حجم هر کدام 16000 متر مکعب و دو دستگاه مخزن با حجم هر کدام 1150 متر مکعب به منظور امکان افزایش توان عملیاتی کارخانه.

- اجرای پروژه شارژ سیلندر هیدروژن با استفاده از هیدروژن مازاد واحد 2600.

- جایگزینی گاز پوشش مخازن به منظور کاهش مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از اتلاف منابع آلودگی محیط زیست.

- انجام تهمیرات اساسی بر روی توربین C که یکی از مهمترین تجهیزات برق در مواقع اضطراری می باشد.

- بازیابی کندانس واحد 2600 به منظور جلوگیری از اتلاف منایع.

- اجرای سیستم استاندارد امنیت اطلاعات ISO 27001.

- دریافت گواهینامه اعتبار بین المللی آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون (ISO 17025).

- بررسی امکان استفاده از RFID و بارکد در سیستم نگهداری موجودی های انبار.

- انجام پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی پیرامون ارتقاء و تبدیل برش های برگشتی پالایشگاه به محصولات جدید با ارزش افزوده بیشتر.

جدول سرمایه گذاری بخشی از طرحهای مذکور به شرح زیر می باشد:





آدرس لینک سایت شرکت:

http://fa.iciiclab.com/Default.aspx?tabid=73


اشتراک گذاری :
ارسال نظر