بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر : ۷۵۲۰۷
همشهری آنلاین:
رئیس قوه قضائیه با تشریح اقدامات انجام شده در سه سال اخیر از صدا و سیما و رسانه‌های حامی رئیس جمهور انتقاد کرد.

مهمترین اظهارات رئیس آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی که در سیزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت به نقل از خبرگزاری‌ها در جدول زیر آمده است:

ردیف

مهمترین اظهارات رئیس دستگاه قضا

1

  • گلایه از جمشیدی یکی از مسئولان اتحادیه دانشجویی؛ ایشان در محضر رهبری گفتند چطور رئیس قوه وقت دارد وبلاگ‌ها را ببیند و گلایه کند ولی وقت ندارد به جلسات دانشجویی بیاید که باید بگویم اصل این حرف درست نیست و مطرح کردن این بحث در محضر رهبری ظلم بود؛ چرا که من هم در سفرهای استانی و هم چندین بار با دانشجویان نشست داشته‌ام.

2

  • برخی از احکام صادر می‌شود و قاضی استقلال دارد شاید در برخی از احکام من خودم مخالف رأی باشم ولی نمی‌توانم دخالت کنم. دستگاه قضا در کل کشور پراکنده است و قاضی همیشه استقلال دارد.

3

  • من توقع ندارم در صداوسیما صحبت کنم، ولی گاهی اقدام صداوسیما توهین و تحقیرآمیز است. به عنوان مثال در اخبار از بازار تهران و پرتقال و اسب‌های بندرترکمن صحبت می‌شود ولی در آخر اخبار قوه قضائیه مطرح می‌شود.

4

  • {در مورد نوشته‌ها و اخبار در برخی از رسانه‌ها و وبلاگ‌ها} نباید حرف‌های موهن و خلاف واقع منتشر شود زیرا رسانه‌ها علامت سلامت جامعه هستند ولی در این میان برخی سایت‌ها که خود را حامی دولت می‌نامند و شاید رئیس جمهور هم خبر نداشته باشد اخباری می‌زنند که عنوان مجرمانه دارد. مثلا عکس صندلی‌های خالی مجلس را تابلو می‌کنند و می‌نویسند 285 گوسفند زنده خریداریم که این کار رضاخانی است. در یک سایت دیگر هم به ما می‌گویند سه برادر سه تفنگدار؛ البته ما بدمان نمی‌آید تفنگ داشته باشیم اما ما سه تفنگدار نیستیم.

5

  • در مورد پرونده‌های مفاسد اجتماعی و فرهنگی و پرونده‌های اقتصادی خوب وارد شدیم که نمونه‌اش پرونده فساد بانکی اخیر است که بدانید هنوز متهم دارد و این اقدامات موجب شده تا براساس آخرین آمارها با کاهش 15 درصدی پرونده‌های جزایی روبرو شویم که اگر جذب قضات به درستی انجام شود، کار ما بهتر خواهد شد.

6

  • {در مورد برخورد دستگاه قضا با بدحجابی} کشور ما اسلامی است و اگر نیروی انتظامی بدحجابان را تحویل دهد، دادستان براساس قانون وارد می‌شود ولی باید همه دستگاه‌ها در این امر وارد شوند زیرا بنیان این کار فرهنگی است.

7

  • {در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا قوه قضائیه با افرادی که به آیت الله مصباح توهین کردند برخورد نکرده است} در قانون داریم که توهین به شخصیت‌ها و مقامات نیازی به شکایت ندارد و دادستان می‌تواند وارد شود ولی برخی قضات معتقدند باید شکایت هم باشد که این یک موضوع حقوقی است، ولی اگر شکایت می‌شد قطعا پیگیری می‌کردیم و در مورد توهین به نظام هم باید بگویم هرگونه توهین به نظام سریعا پیگیری می‌شود.

8

  • {در مورد برخورد با بحث فتنه گران در جریان اغتشاشات سال 88} دستگاه قضایی خوب عمل کرد و ما لیستی از فحاشی اصلاح طلبان داریم. در این میان برخی مسئولان ما نامه به رهبری نوشتند که اینها عفو شوند البته گروهی که جرم کمتری داشتند عضوی از فرزندان کشور بودند و متنبه شده و کتبا نوشتند و مورد عفو رهبری قرار گرفتند. البته ما مواردی هم داشتیم که اصلا یک پوشه خالی بود و حتی اسم متهم هم نداشتیم و تمام این کارها را قوه قضائیه دنبال کرد ولی باز هم می‌گویم ما دستگاه نظارتی قوی داریم ولی همچنان با کمبود قاضی مواجه هستیم. البته قضات هم تخلف می‌کنند و ما حتی آنها را منفصل از خدمت می‌کنیم ولی رسانه‌ای نمی‌کنیم.

9

  • {خروج فائزه هاشمی از کشور} تا زمانیکه محکومیت قطعی نشده، اسم نبرید، حتی رهبری به من گفتند بعد از قطعیت حکم هم ضرورت ندارد نام ببرید زیرا این افراد خودشان متهم هستند ولی خانواده دارند. ما تمامی شکایت‌ها و توهین‌ها به دولت را رسیدگی می‌کنیم حتی برخی از شکایت‌ها برای 5 سال قبل است.

10

  • {پرونده سعید مرتضوی} بخشی از اتهامات ایشان به دادگاه رفته و آخرین دفاعیات گرفته شده و در مورد برخی از اتهامات دیگر ایشان درخواست اعمال ماده (18) کردند.

11

  • {پرونده جواد لاریجانی} من قبل از رسانه‌ای شدن وقتی از این پرونده متوجه شدم به رئیس دادگستری تهران گفتم که به قاضی بگویید براساس وظیفه عمل کند والا از خودش شکایت می‌کنم ولی باید بگویم یک بعد پرونده سیاسی است. ما 500 هزار پرونده نزاع با جهاد کشاورزی داریم ولی این پرونده بیشتر رسانه‌ای شده است. مطمئن باشید من آخرت خودم را در مورد این پرونده به دنیا نمی‌فروشم و به رسانه‌هایی که می‌گویند این پرونده زمین‌خواری است انتقاد دارم چون صحیح نیست.

12

  • {اگر علی لاریجانی کاندیدای ریاست جمهوری شود شما از برادرتان حمایت می‌کنید} من در انتخابات‌ها از کسی حمایت نمی‌کنم ولی برادرم را متدین می‌دانم در سال‌هایی که اصلاح طلبان شلنگ تخته می‌انداختند ایشان در صحنه بود حالا می‌گویند جزو ساکتین فتنه است. در شهر قم هم وی را تخریب کردند و گفتند چند هزار ملک خانه در شهرقدس ساخته است. وقتی بحث آمدن من به قوه مطرح بود به رهبری گفتم دو برادر که رئیس قوا شوند حرف و سخن زیاد است ولی ایشان گفتند من با تدبر انتخاب کردم و احساسی تصمیم نگرفتم و الان هم هر کدام کار خودمان را انجام می‌دهیم.

13

  • {پرونده معاون اول رئیس جمهور} وقتی شما نام می برید من از پاسخ دادن معذورم. حتی بارها خود ایشان و آقای رئیس جمهور اعتراض کردند ولی من خودم جایی اسم نبردم ولی بدانید در این مسئله کوتاه نمی‌آییم. هر وقت قضیه تمام شد، اعلام می‌کنیم.

14

  • {دانشجویی گفت پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بررسی این پرونده متوقف شده و بخش زیادی از کار را ما انجام داده‌ایم} پورمحمدی نباید اسم می‌برد، ادعای ایشان هم صحیح نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر