بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۵
کد خبر : ۷۷۰۹۶
رييس‌جمهور گفت: با وجود مجاهدت پيگير صالحان و عدالت‌طلبان و تحمل رنج‌هاي فراوان توسط توده مردم براي نيل به شادكامي و پيروزي جز در موارد اندك تاريخ بشر پر از تلخ‌كامي‌ها و شكست‌هاست.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد با بيان اينكه "آمده‌ايم تا با هم‌انديشي، زندگي بهتري را براي جامعه بشري و ملت‌هايمان فراهم كنيم"، اظهار كرد: من از سرزمين ايران، سرزمين شكوه و زيبايي، علم و فرهنگ و مهد فلسفه و عرفان، ديار مهر و نور و سرزمين دانشمندان، حكيمان، فليسوفان و عارفان و اديبان، سرزمين بوعلي‌سينا، فردوسي، مولوي، حافظ، عطار، خيام و شهريار و به نمايندگي از سرزمين به نمايندگي از ملت بزرگ و از پايه‌گذاران تمدن بشري و از ميراث‌داران ارجمند جهاني به نمايندگي از مردماني آگاه، آزادي‌خواه، دوستدار صلح، مهربان و صميمي كه طعم تلخ تجاوزها و جنگ‌هاي تحميلي را كشيده و عميقا قدرشناس ثبات، صلح و آرامشند در جمع شما خواهران و برادران خود از سراسر جهان حضور يافته‌ام تا براي بار هشتم در ماموريت خدمتگزاري به مردم شايسته كشورم به جهانيان نشان دهم كه ملت شريف ايران همچون گذشته تانباك تاريخي‌اش انديشه‌ جهاني دارد و از هرگونه تلاش و مجاهدت براي تحكيم و توسعه صلح و ثبات و آرامش در جهان كه تنها از طريق همفكري و همكاري و مديريت مشترك ميسر است استقبال كرده و آن را مهم تلقي مي‌كنم.

رييس‌جمهور خطاب به حضار ادامه داد: اينجا هستم تا پيام الهي و انساني مردان و زنان فرهيخته كشورم را به شما حضار محترم و به همه مردم جهان ابلاغ كنم؛ پيامي كه خداي سخن ايران زمين سعدي در دو بيت ماندگار تاريخي به همه بشريت چنين هديه كرده است؛ بني آدم اعضاي يكديگرند / كه در آفرينش ز يك گوهرند / چه عضوي به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "طي هفت سال گذشته از چالش‌ها و راه‌هاي برون‌رفت و افق آينده جهان سخن گفته‌ام و امروز مي‌خوا‌هم از منظر ديگري به آن بپردازم"، تصريح كرد: هزاران سال از پراكنده شدن و زندگي فرزندان حضرت آدم در بخش‌هاي مختلف زمين مي‌گذرد، فرزنداني كه با رنگ‌ها، سلايق و زبان‌ها و فرهنگ‌هاي گوناگون و در آرزوي ساختن جامعه‌‌اي متعالي و رسيدن به زندگي زيباتر و استقرار وفاق و صلح پايدار تلاش گسترده‌اي به عمل آورده‌اند اما با وجود مجاهدت پيگير صالحان و عدالت‌طلبان و تحمل رنج‌هاي فراوان توسط توده مردم براي نيل به شادكامي و پيروزي جز در موارد اندك تاريخ بشر پر از تلخ‌كامي‌ها و شكست‌هاست.

وي در ادامه سخنراني خود خطاب به حاضران گفت: اگر خودبرتربيني‌ها، بي‌اعتمادي‌ها، بداخلاقي‌ها و ديكتاتوري‌ها نبود و هيچ كس به حق ديگري دست‌اندازي نمي‌كرد و اگر به جاي ميزان برخورداري و مصرف، ارزش‌هاي انساني معيار شان اجتماعي بود و اگر بشر دوره سياه قرون وسطي را تجربه نكرده بود و قدرتمندان مانع از شكوفايي علم و انديشه سازنده نمي‌شدند، اگر جنگ‌هاي صليبي و دوران برده‌داري و استعمار واقع نشده بود و ميراث‌داران آن دوره سياه در ادامه راه انساني عمل مي‌كردند، اگر جنگ‌هاي اول و دوم در اروپا و جنگ كره و ويتنام و جنگ‌هاي آفريقا و آمريكاي لاتين و بالكان اتفاق نمي‌افتاد و به جاي اشغال فلسطين و تحميل حكومت جعلي و نسل‌كشي و آواره كردن ميليون‌ها نفر، حقيقت حوادث جنگ دوم اعلام و به عدالت رفتار مي‌شد، اگر تجاوز صدام عليه ايران نبود و زورمداران به جاي حمايت از صدام، از حقوق ملت ايران حمايت مي‌كردند، اگر حادثه تلخ يازده سپتامبر و لشكركشي به افغانستان و عراق و كشتار و آوارگي ميليون‌ها نفر اتفاق نمي‌افتاد و به جاي كشتن و به دريا انداختن يك متهم بدون محاكمه و اطلاع‌رساني به مردم آمريكا و جهان، به جاي اين يك حقوق مستقل و حقيقت‌ياب امكان آگاهي عمومي از كيفيت حادثه و مجازات عاملان آن را فراهم مي‌كرد، اگر از افراط‌گرايي و تروريسم براي پيشبرد سياست‌ها استفاده نمي‌شد، اگر سلاح‌ها به قلم تبديل مي‌شد و هزينه‌هاي نظامي صرف رفاه و دوستي ملت‌ها مي‌گرديد، اگر بر طبل اختلافات قومي و مذهبي و نژادي كوبيده نمي‌شد و از وجود اختلافات و بزرگنمايي آن مقاصد سوء سياسي و اقتصادي دنبال نمي‌شد، اگر به جاي ژست دروغين آزادي‌خواهي و دادن فرصت براي توهين به مقدسات بشري و انبياي الهي كه پاك‌ترين و مهربان‌ترين انسان‌ها و هداياي بزرگ خدا به بشريت هستند، حق انتقال به سياست‌هاي سلطه‌جويانه و اقدامات صهيونيسم جهاني به رسميت شناخته مي‌شد و شبكه‌هاي رسانه‌اي جهان مستقل و آزاد حقايق را منتشر مي‌كردند، اگر شوراي امنيت تحت سيطره چند دولت نبود و سازمان ملل مي‌توانست عادلانه عمل كند و اگر نهادهاي اقتصادي بين‌الملل تحت فشار نبودند و منصفانه و كارشناسانه و بر اساس عدالت عمل مي‌كردند، اگر سرمايه‌داران جهاني براي منافع خود، اقتصاد ملت‌ها را به ضعف نمي‌كشاندند و براي جبران اشتباهات خود ملت‌ها را قرباني نمي‌كردند، اگر صداقت بر روابط بين‌الملل حاكم بود و همه ملت‌ها و دولت‌ها مي‌توانستند با حق يكسان و عادلانه آزادانه در امور جهاني مشاركت و براي سعادت بشري تلاش كنند و خلاصه اگر ده‌ها وضعيت نامطلوب ديگر در حيات بشري رخ نمي‌داد، تصور كنيد زندگي در آن صورت چقدر زيبا و تاريخ چقدر دوست داشتني بود.

رييس‌جمهور در ادامه سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، با اشاره به وضع امروز جهان گفت: از نظر اقتصادي فقر در حال گسترش است و 18 كشور قدرتمند دنيا 60 تريليون دلار بدهي دارند كه بازگشت نيمي از آن هم مي‌تواند فقر را ريشه‌كن كند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد اضافه كرد: مسابقه مصرف‌گرايي به نفع عده‌اي معدود و سرمايه‌دار تمام شده است و خلق دارايي‌هاي كاغذي با اتكا به مراكز قدرت، بزرگترين سوءاستفاده از تاريخ است. تنها يك دولت 32 تريليون دلار دارايي كاغذي خلق كرده است. برنامه توسعه نظام سرمايه‌داري موجب رقابت در ميان سرمايه‌داران و در عمل سياستي شكست‌خورده است.

وي افزود: در حوزه فرهنگي هم مي‌بينيم كه مكارم اخلاقي مانند جوانمردي، پاكي و صداقت از منظر سياستمداران حاكم بر جهان ارتجاعي و مانع رسيدن به اهداف آنها تلقي مي‌شود، آنها از عدم حاكميت اخلاق سخن مي‌گويند و فرهنگ‌هاي بومي و قديمي و بزرگ جهان را مانع پيشرفت در جهان امروز مي‌دانند. و بسياري از اين فرهنگ‌ها در معرض انقراض است. آنها مي‌خواهند يك شيوه خاصي از زندگي اجتماعي را به ملت‌ها تزريق كنند، شيوه‌اي كه در آن نظام خانواده بسيار تضعيف شده است و نقش سازنده آن رو به نابودي است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: شخصيت زن كه مظهر مهرباني خداوند است، توسط قدرت‌هاي حاكم دچار آسيب‌هاي فراوان شده است و روح انساني مكدر شده است.

احمدي‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: در حوزه امنيت، استانداردهاي چندگانه و تحميل جنگ و ناامني و بسط سلطه مراكز حساس جهان را شاهديم. مسابقه اتمي و تسليحاتي رايج شده است و قدرت‌هاي زورگو با آزمايش‌هاي تسليحاتي مدرن زبان به تهديد ملت‌ها مي‌گشايند و مي‌خواهند دل ملت‌ها را با اين كار خالي كنند. رژيم صهيونيستي و صهيونيست‌هاي بي فرهنگ از نمونه بارز اين اقدامات تلخ است كه ملت ما را تهديد مي‌كنند. امروز بر روابط بين‌الملل بي‌اعتمادي حاكم است و حتي كساني كه هزاران تن سلاح انبار كرده‌اند نيز احساس امنيت نمي‌كنند.

رييس‌جمهور همچنين يادآور شد: در حوزه محيط زيست، به واسطه تاخت و تاز عده‌اي بي‌مسووليت و تخريب گسترده محيط زيست، حياط انساني به مخاطره افتاده است و علي‌رغم برخي پيشرفت‌ها هنوز آرزوهاي فرزند انسان محقق نشده است. آيا ادامه نظم موجود مي‌تواند انسان را به خواسته‌هايش برساند. به نظر مي‌رسد همه از آينده مايوس هستند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود در سازمان ملل گفت: آدم‌ها شايسته وضعي كه در آن قرار داريم نيستند و خداوند نيز چنين وضعي را براي انسان نمي‌خواهد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور با بيان اينكه "خداوند از انسان مي‌خواهد بهترين زندگي را براي خود برپا كند"، افزود: اين سوال پيش مي‌آيد كه مسئول حوادث تلخ جامع بشري چه كسي است؟ عده‌اي مي‌گويند اين حوادث طبيعي و خواست خداست و ملت‌ها خود در اين اتفاقات نقش دارند، اما چنين افرادي به نظر من تحت تاثير گروه‌هاي قدرت هستند.

وي خاطرنشان كرد: مقصر جلوه دادن ملت‌ها، اعمال زشت اقليت حاكم را توجيه مي‌كند ولي چنين ادعاهايي نمي‌تواند توجيه‌كننده استمرار نظام ظالمانه فعلي باشد.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: برخي براي توجيه قدرت خود، اصل تنزاع براي بقاي نژاد برتر را مطرح مي‌كنند در حالي كه اكثر مردم خواهان عدالت و كرامت و رفاه هستند. آنها هيچ‌گاه به دنبال جهان گشايي نبوده‌اند و اختلافي در اصول نداشتند و در حوادث نيز مقصر نبودند بلكه آنها قربانيان اين حوادث بوده‌اند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "مسلمان، مسيحي، يهودي و هندو همه در كنار هم در فضاي دوستي زندگي مسالمت‌آميزي داشته‌اند"، گفت: باور من اين است كه برآيند مطالبات و گرايشات ملت‌ها همواره مثبت و الهي بوده است و عامل اصلي حوادث تلخ جامعه بشري، مديريت حاكم بر جهان و مدعيان دلسپرده به شيطان هستند. نظمي كه ريشه در برده‌داري و استعمار دارد، محصولي جز فقر، جهل و ستم نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اظهار كرد: مديريت نظم امروز حاكم بر جهان ويژگي‌هايي دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در تشريح اين ويژگي‌ها گفت: مديريتي مبتني بر تفكر مادي و غيرمتعهد به ارزش‌هاي اخلاقي بر اساس خودخواهي، فريب و نفرت شكل گرفته است. اين مديريت بر اساس درجه‌بندي انسان‌ها، تحقير برخي ملت‌ها و تضييع حقوق ديگران و سلطه‌طلبي پايه‌گذاري شده است. به دنبال بسط سلطه‌گري از راه تشديد تفرقه و درگيري بين اقوام و ملت‌ها است و همچنين به دنبال ايجاد انحصار در قدرت، ثروت و علم و فناوري براي گروهي معدود است. اين مديريت بر پايه ادبيات سلطه و غلبه بر ديگران استوار است. مراكز مديريت جهان همه براي كسب قدرت هستند و نه براي ايجاد صلح و خدمت به مردم.

رييس‌جمهور ادامه داد: آيا مي‌شود باور كرد كه عده‌اي هم براي خدمت به انسان‌ها صدها ميليون دلار در تبليغات انتخاباتي هزينه كنند؟ به زعم احزاب بزرگ در كشورهاي سرمايه‌داري جهاني، هزينه‌هاي انتخاباتي در واقع نوعي سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود و مردم اين كشورها مجبور به انتخاب احزاب هستند، در حاليكه احزاب درصد كمي از مردم را در عضويت خود دارند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اراده و نظر توده‌هاي مردم از جمله در ايالات متحده آمريكا و اروپا در عرصه‌هاي مهم و مستمر تصميم‌گيري به ويژه در سياست‌هاي اصلي داخلي و خارجي كمترين تاثير را دارد و فرياد آنها به جايي نمي‌رسد، حتي اگر 99 درصد جامعه خود را تشكيل دهند.

وي افزود: ارزش‌هاي اخلاقي و انساني قرباني كسب راي شده است و توجه به مطالبات مردم فقط به ابزار تبليغاتي در زمان انتخابات مبدل شده است.

رييس‌جمهور در تشريح ويژگي‌هاي نظم حاكم بر جهان امروز گفت: نظم حاكم امروزي، تبعيض‌آلود و بر اساس بي‌عدالتي است.

احمدي‌نژاد در عين حال تصريح كرد: سوال اين است كه چه بايد كرد و راه برون‌رفت كدام است؟ شكي نيست كه جهان نيازمند انديشه و نظم جديدي است، نظمي كه انسان در آن به عنوان برترين مخلوق خداوند از ابعاد مادي و معنوي برخوردار باشد و به جاي تحقير و درجه‌بندي انسان‌ها و ملت‌ها، به دنبال احياي كرامت و پذيرش حرمت آدميان و كمال و سعادت همگاني باشد.

وي گفت: در نظم جديد بايد به دنبال صلح و امنيت پايدار و رفاه براي كل جامعه بشري بود و جهان بايد بر مبناي اعتماد و محبت به نوع انسان و نزديك كردن انديشه‌ها، قلب‌ها و دست‌ها و رفع فاصله‌ها پايه‌گذاري شود، حاكمان بايد عاشق مردم باشند.

رييس‌جمهور ادامه داد: اين نظم بايد بر اساس عدالت و يكساني همه در برابر قانون و بر پايه‌ي استاندارد يگانه باشد و در آن مديران حاكم بر جهان خود را خادم مردم و متعهد به آنها بدانند و نه برتر از مردم. مديريت امانتي مقدس از سوي مردم در دست مديران جهاني است و نه فرصتي براي كسب ثروت و قدرت بيشتر.

احمدي‌نژاد افزود: چنين نظمي آيا جز با مشاركت همگاني در مديريت جهاني محقق مي‌شود؟ بديهي است روزي كه آحاد مردم و دولت‌ها جهاني بينديشند و با التزام به اين مباني نسبت به مسائل مهم بين‌المللي احساس مسئوليت كرده و به مشاركت فعال در تصميم‌گيري‌ها مبادرت كنند، آرزوها فرصت تحقق پيدا خواهند كرد. با ارتقاي سطح آگاهي‌ها، مطالبه‌ي مديريت مشترك جهاني و فرصت‌هاي استقرار آن روز به روز بيشتر خواهد شد.

وي تاكيد كرد: امروز روز ملت‌ها است و خواست و اراده آنها تعيين‌كننده جهان فردا مي‌باشد؛ بنابراين شايسته است همه با هم به خداوند توكل كنيم و با تمام توان در برابر اقليت زياده‌خواه بايستيم تا منزوي شوند و دست آنها از مراكز قدرت تصميم‌ساز در تعيين سرنوشت ملت‌ها كوتاه شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بارش لطف و رحمت خداوند را باور و آن را در انسجام و وحدت جوامع بشري جستجو كنيم. ملت‌ها و دولت‌هاي برآمده از اراده آزاد آنها بايد به توانايي‌هاي بي‌پايان خود مومن باشند و بدانند كه با اعتماد به نفس در مبارزه با نظام ناعادلانه و دفاع از حقوق انساني پيروز هستند.

رييس‌جمهور گفت: با پافشاري بر اجراي عدالت در همه‌ي مناسبات و تقويت وحدت، دوستي وگسترش تعاملات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي در قالب نهادهاي مستقل و تخصصي زمينه تحقق نظم جهاني را فراهم كنيم.

وي اظهار كرد: براي اصلاح ساختار سازمان ملل بر محور منافع همگان و مصلحت جهان تلاش مشترك و هماهنگي را سازماندهي كنيم.

احمدي‌نژاد توضيح داد:‌سازمان ملل متعلق به ملت‌ها است و از اين رو وجود تبعيض بين اعضا اهانت بزرگي به ملت‌ها محسوب مي‌شود. وجود تبعيض و انحصار در سازمان ملل به هيچ صورت و در هيچ اندازه‌اي پذيرفتني نخواهد بود.

رييس‌جمهور گفت: در توليد و ترويج ادبيات و طراحي ساختارهاي لازم براي مديريت مشترك جهاني مبتني بر عدالت، عشق و آزادي و ضرورت استفاده از آن تلاش هماهنگ و گسترده‌تري داشته باشيم. مشاركت در مديريت جهاني اساس صلح پايدار است.

وي در ادامه گفت: جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگ‌ترين نهاد بين‌المللي پس از مجمع عمومي سازمان ملل با درك اهميت پرداختن به موضوع مديريت جهاني و با فهم عميق نسبت به نقش مديريت ناصحيح در بروز بحران‌ها و مشكلات موجود گسترده در جهان شانزدهمين اجلاس خود را در تهران با شعار "مديريت مشترك جهاني" برگزار كرد.

احمدي‌نژاد افزود: در اين نشست كه با حضور بسيار فعال و پرشور روسا و نمايندگان محترم بيش از 120 كشور جهان برگزار شد بر ضرورت مشاركت جدي و موثر همه‌ي ملت‌ها در مديريت مسائل جهاني تاكيد شد.

رييس‌جمهور در ادامه سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: امروز در نقطه عطف تاريخي قرار داريم؛ از يك سو نظام ماركسيستي ديگر از جايگاهي در جهان برخوردار نيست و صحنه تدبير مديريتي عملا حذف شده است و از سوي ديگر نظام سرمايه‌داري در باتلاقي كه به دست خود پديد آورده، گرفتار آمده و ابتكار قابل ملاحظه‌اي براي حل مسائل مختلف اقتصادي، سياسي، امنيتي جهان ندارد و عملا در حوزه تدبير مديريتي به بن‌بست رسيده است.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه اظهار كرد: جنبش عدم تعهد مفتخر است كه يك بار ديگر بر درستي تصميم تاريخي در نفي قطب‌هاي قدرت و طرد نظام‌هاي لجام گسيخته مذكور تاكيد كند.

وي اضافه كرد: اكنون اينجانب به نمايندگي از اعضاي جنبش عدم تعهد از همه كشورهاي جهان دعوت مي‌نمايم كه در مسير فراهم آوردن مشاركت موثر و دخالت جدي در تصميم‌هاي جهاني، نقش فعال‌تري را برعهده بگيرند.

احمدي‌نژاد افزود: ضرورت برداشتن موانع ساختاري و تسهيل در فرآيند مشاركت همگاني بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود. سازمان ملل از كارآيي كامل برخوردار نيست و ادامه اين روند يعني كاهش اميد به ساختار جهاني براي دفاع از حقوق ملت‌ها مي‌تواند تعامل بين‌المللي و روحيه همكاري جهاني را به موازات نزول جايگاه سازمان ملل با خدشه‌اي اساسي مواجه سازد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "سازمان ملل كه با هدف توسعه عدالت و احقاق حقوق همه ملت‌ها تاسيس شده است، در عمل خود گرفتار تبعيض شده و راه اعمال ظلم معدودي از كشورها را در بر قاطبه جهاني گشوده و عملا به ناكارآمدي خود دامن زده است"، افزود: وجود امتياز وتو و انحصار قدرت در شوراي امنيت به تضييق امكان اعمال حق و دفاع از حقوق ملت‌ها انجاميده است. موضوع اصلاح ساختار نياز مهمي است كه بارها از سوي نمايندگان ملت‌ها بر آن تاكيد شده اما به اجرا گذاشته نشده است.

وي ادامه داد: اينجانب از اعضاي محترم مجمع عمومي و دبيركل و همكارانشان مصرانه مي‌خواهم تا موضوع اصلاحات به شكل جدي در دستور كار قرار دهند و سازوكار مناسبي براي عملياتي كردن آن تعيين نمايد. جنبش عدم تعهد آمادگي دارد تا سازمان ملل را در اين امر خطير ياري رساند.

رييس‌جمهور خطاب به حاضران گفت: آقاي رييس، دوستان و همكاران عزيز، استقرار صلح و امنيت پايدار و زندگي سعادتمند براي همه بشريت گرچه يك ماموريت بزرگ و تاريخي اما شدني است، خداوند متعال در انجام آن تنها نگذاشته و آن حتمي‌الوقوع داشته چراكه خلاف آن نقض حكمت است.

رييس جمهور تاكيد كرد: خدا وعده داده است كه مردي از جنس مهرباني، عاشق مردم و عدالت گستر مطلق و انسان كامل؛ حضرت مهدي (عج) به همراه حضرت مسيح (ع) و صالحان مي‌آيد و با بهره‌گيري از وضعيت‌هاي وجودي زنان و مردان شايسته همه ملت‌ها (تاكيد مي‌كنم با بهره‌گيري از وضعيت‌هاي وجودي زنان و مردان شايسته همه ملت‌ها) جامعه بشري را در رسيدن به آرمان‌هاي باشكوه و جاودانه‌اش راهبري خواهد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: ظهور منجي آغازي ديگر و تولدي دوباره و زنده شدن مجدد است، آغاز استقرار صلح پايدار و زندگي واقعي است. آمدن او پايان ظلم، بداخلاقي، فقر، تبعيض و آغاز عدالت، عشق و همدلي است. او مي‌آيد تا دوران شكوفايي انسان و نشاط و شادماني و پايدار آغاز شود. او مي‌آيد تا با زدودن پرده‌هاي جهل و خرافه و تعصب و گشودن درهاي علم و آگاهي دنيايي سرشار از دانايي برپا كند و زمينه مشاركت فعال و سازنده همگاني را در مديريت جهاني فراهم سازد. او مي‌آيد تا مهرباني، اميد، كرامت و آزادي را به همه انسان‌ها هديه كند. او مي‌آيد تا آدميان طعم دلپذير انسان بودن و طعم شيرين با انسان زيستن را تجربه كنند. او مي‌آيد تا دست‌ها به گرمي در هم و قلب‌ها سرشار از عشق با هم و انديشه‌ها پاك و هماهنگ بر هم در خدمت امنيت، رفاه و سعادت جامعه بشري در آيد.

وي ادامه داد: او مي‌آيد تا همه فرزندان سياه، سفيد، سرخ و زرد حضرت آدم (ع) را از پس از يك تاريخ و جدايي به خانه برگرداند و كامشان را به وصال جاودانه شيرين سازد. ظهور منجي و مسيج نه از طريق جنگ و زور، بلكه از مسير بيداري انديشه و توسعه مهر در همگان آينده هميشه روشن بشر را با طلوع خورشيد پرفروغ و بي‌غروب آگاهي و آزادي رقم خواهد زد و در تن يخ زده جهان شور خواهد رسيد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "او بهار را به جان آدميت و جهان بشريت هديه خواهد كرد"، اظهار كرد: او خود بهار است و با آمدنش به زمستان وجود بشر در زنجير جهل و فقر و جنگ پايان مي‌بخشد و فصل شكوفتن انسان را فرياد مي‌زند.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: بهاري كه اختصاص به هيچ نژاد، منطقه و بخشي از جهان ندارد و به زودي همه سرزمين‌ها را فرا خواهد گرفت. او بهار همه عدالت‌طلبان و پيروان راستين اديان الهي است و بياييد با همكاري و همدلي براي آمدنش راه بگشاييم و از فيض وجودش جامعه بشري را سيراب كنيم. زنده باد بهار، زنده باد بهار و زنده باد بهار.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر