بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر : ۷۷۵۴۱
داریوش اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا  در خصوص عدم عرضه خودرو به بازار گفت: عدم عرضه خودرو به بازار قانونی نیست و در هفته آینده شرایط قیمتی و وضعیت عرضه خودرو به بازار در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

وی تصریح کرد : متاسفانه بی تدبیری هایی در مدیریت کشور وجوددارد اما شرایط کنونی گذراست و بسیار کوتاه خواهد بود .

عضو کمیسیون صنایع ومعادن اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی وضعیت دشواری وجود دارد اما از دل شرایط موجود فرصت هایی برای کشور فراهم خواهد شد .

وی در پاسخ به این سوال که انتقادات بسیاری به وابستگی بیش از حد تولید به واردات مواد اولیه وجود دارد و تولید نوعی مونتاژکاری تلقی می شود ، اظهار کرد: این انتقادات به تولید وارد است و یکی از دلایل آن این است که ارتباط تولیدبا تحقیق وتوسعه برقرار نیست .

عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: باید ارتباط مناسب بین تولید و دانشگاه و واحد تحقیق و توسعه به وجود آید و این درحالی است که بسیاری از صنایع کشور از توسعه برخوردار نیست به طور مثال پیکان خریداری شد اما تا زمان از رده خارج شدن هیچ تغییری در آن ایجاد نشد .

وی ادامه داد: هنوز اعلام می شود که پس از سالها تولید قابلیت نصب کیسه هوا بر روی پراید را ندارند و باید قطعه آن از خارج از کشور وارد شود .

اسماعیلی اظهار کرد: مجموعه سایپا و ایران خودرو باید پاسخ دهند که چرا در بحث توسعه و تحقیق و ارتباط با دانشگاه ارتباط موثر و لازم پس از سالها تولید به وجود نیامده است .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر