بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر : ۸۲۵۷۲
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: هر دولتی یک حزب رقیب دارد که آن را نقد می‌کند اما اگر دولتی مثل دولت خاتمی و احمدی‌نژاد بگوید مخالفان نگذاشتند کار کنیم تا مقداری صلاحیت مدیریت ندارند.

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز شنبه در نشست ماهانه این جامعه به مسئله اقتصاد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان خارجی علاقه‌مندند که احساس کنند تحریم‌ها تأثیر تعیین‌کننده در کشور داشته است. از این رو ما باید از یک طرف از دولت حمایت کنیم و از طرفی نسبت به دولت نقد داشته باشیم و ما معمولاً همواره در حمایت از دولت دست خود را بالا گرفته‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بنده همواره 50درصد مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها عنوان کرده‌ام در حالی که تأثیر آنها بسیار کمتر بوده است، گفت: عواملی طی 8 سال گذشته روی یکدیگر جمع شده‌اند و جزء محاسبات دولت قرار می‌گیرند که البته شاید مجلس هم مقصر بوده باشد و مشکلات اقتصادی را رقم زده است.

وی ادامه داد: از این رو ما باید در محاسبات خود استکبار جهانی را نیز به حساب آوریم؛ بالاخره هر دولتی یک حزب رقیب دارد که آن دولت را نقد می‌کند و اگر دولتی بگوید ما مخالف داشتیم که نتوانستیم کار کنیم در واقع مقداری صلاحیت مدیریت ندارد؛ در دولت خاتمی و دولت احمدی‌‌نژاد گاهی گفته می‌شود مخالف‌ها نمی‌گذارند ما کار کنیم.

باهنر با تأکید بر اینکه حرف آخر آمریکا و طرفدارانش این است که ما نباید باشیم، گفت: آنها یک روز مسئله هسته‌ای، تروریست‌ها و سایر موضوعات را بهانه می‌کنند در حالیکه در این سی سال همواره علیه جمهوری اسلامی اقداماتی را انجام داده و در آینده نیز انجام می‌دهند و اینکه علیه ما حمله نظامی نمی‌کنند به دلیل این نیست که دلشان برای ما می‌سوزد بلکه اگر لحظه‌ای به این نتیجه برسند این کار را انجام می‌دهند اما خودشان می‌دانند که حرکت نظامی هزینه‌های زیادی برای آنها دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه از شهریورماه که دولت طرح اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داد بسیار تلاش شد تا لجام‌گسیختگی اقتصاد را کنترل کند و در واقع این کار را انجام داد اما این به معنای این نیست که وضع خوب شده است، گفت: الان لجام‌گسیختگی اقتصاد بسیاری از خانوارها تهدید و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دچار مشکل شده‌اند. و اگر با تدبیر آن وضع هدایت و خودخواهی‌ها کنار گذاشته می‌شد، این وضع به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: امیدواریم قیمت ارز آزاد از قیمت فعلی اتاق مبادلات کمتر شود اما باید دانست که به 1226تومان دیگر باز نخواهد گشت.

باهنر همچنین به سال تولید ملی اشاره و اضافه کرد: متأسفانه در این جهت اقدام مناسبی اعمال نشده و باید تولید و فعال کردن اقتصاد را در کشور داشته باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به طرح سؤال از رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند کار مجلس درست بود اما مصلحت نیست که این کار ادامه یابد از این رو رئیس مجلس نیز بیانیه‌ای صادر کرد و از این سخن رهبری اطاعت کرد، همچنین همه 75 نفر اعلام کردند که از سؤال انصراف داده‌اند.

وی همچنین به اصلاح قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: کمیسیون شوراهای مجلس یک کار شش ماهه را با مشورت مسئولان و دست‌اندرکاران انجام داد و طرحی برای اصلاح قانون انتخابات تدوین کرد.

باهنر یادآور شد: در این طرح حداقل و حداکثر سن مشخص شده است و در واقع کسی که 75 سال از سنش گذشته خیلی نمی‌تواند مسئول اجرایی کشور شود چرا که ما تنها اتاق فکر نمی‌خواهیم از این رو برخی مسائل درباره سن کاندیداها که در این قانون است حاشیه به شمار می‌رود. چرا که بالاخره یک حداقل سن باید وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت که سواد نیز یکی از مسائل این طرح است و اینکه در قانون قبلی تنها سواد خواندن و نوشتن کافی بود اما در این قانون حداقل باید لیسانس باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری بر عهده شورای نگهبان است، افزود: اما قانون اساسی این مسأله را مطرح نکرده که اجرای انتخابات بر عهده دولت باشد بلکه به دلیل داشتن امکانات اجرایی آن را انجام می‌دهد، چرا که دولت نتیجه انتخابات است.

وی ادامه داد: همچنین غیر از مسائل کلی، ویژگی‌های نامزد ریاست‌جمهوری نیز مدیر، مدبر، رجل سیاسی و رجل مذهبی نیز در اصلاح قانون آورده شده است.

با هنر در پایان خاطرنشان کرد: اگر این طرح در مجلس رأی آورد ما آن را انجام می‌دهیم در غیر این صورت رأی اکثریت تعیین کننده است.

سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس نیز به عنوان میهمان جامعه اسلامی مهندسین در این نشست سخنرانی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر