بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید خبر داد:

عرضه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی

عرضه این اوراق سه ساله بوده و بازخرید آن قبل از سررسید از طریق بازارگردان امکان پذیر است. اما برای این اوراق پرداخت سود بین دوره ها صورت نگرفته، بلکه در سررسید اصل و فرع پول به سرمایه گذار پرداخت می شود.
کد خبر : ۸۳۴۱۲
در آستانه انتشار 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت شرکت سنگ آهن گوهر زمین در فرابورس، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید طی نشستی که طی روز جاری برگزار شد، از انتشار 500 میلیون دلار اوراق سلف نفتی خبر داد.


براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، سید محسن فاضلیان از عرضه اوراق سلف نفتی براساس قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خبر داد و افزود: شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد اقدام به عرضه 500 میلیون دلار اوراق سلف نفتی در بورس انرژی و نیز بانک سپه به عنوان عامل کند.

وی مشاور عرضه، متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را شرکت تأمین سرمایه امید نام برد و عنوان کرد: این اوراق بدون محدودیت سقف و کف و به صورت دلاری و ریالی به فروش می رسد و برای سود آن نیز سقفی تعیین نشده است.

عرضه این اوراق سه ساله بوده و بازخرید آن قبل از سررسید از طریق بازارگردان امکان پذیر است. اما برای این اوراق پرداخت سود بین دوره ها صورت نگرفته، بلکه در سررسید اصل و فرع پول به سرمایه گذار پرداخت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این اوراق برای اولین بار در کشور و در دنیا منتشر می شود، اظهار داشت: اوراق سلف نفتی جذاب ترین و پرسودترین اوراق بهادار کشور محسوب شده که مطابق با احکام شریعت اسلام و فقه شیعه بوده و مجوز کمیته فقهی تخصصی سازمان بورس و اوراق بهادار را نیز دارد.

فاضلیان سرمایه گذاری به صورت ریالی و امکان پوشش ریسک سرمایه گذاری در صورت افزایش نرخ دلار، سرمایه گذاری در نفت به عنوان یک کالای استراتژیک و نیز تضمین حداقل سود اوراق مشارکت توسط وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را از جمله مزایای ریالی این اوراق برشمرد.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید با اشاره به عرضه اوراق مشارکت سنگ آهن گوهر زمین از روز آینده، عرضه اوراق مشارکت شهرداری مشهد را خبر داد و افزود: این اوراق که دارای مجوز بانک مرکزی است، به ارزش 2 هزار و 700 میلیارد ریال و با نرخ سود 20 درصد منتشر می شود. باز خرید آن نیز قبل از سررسید بدون جریمه در نظر گرفته شده و سود آن در مقاطع سه ماهه پرداخت می شود.

وی افزود: ضامن این اوراق بانک سپه بوده و تأمین سرمایه امید نیز فعالیت بازارگردانی آن را بر عهده دارد.

بطوریکه عرضه 2 هزار و 200 میلیارد ریال آن در شعب بانک سپه و مابقی از 29 آذر ماه سال جاری در فرابورس ایران صورت می گیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورت استقبال بازار به مرور در بخش های 500 میلیارد ریالی این اوراق از بازار پول وارد فرابورس می شود و با این اقدام انتقال اوراق منتشر شده از بازار پول به فرابورس برای اولین بار صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید از طراحی مدل جدید صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان خبر داد و از آن به عنوان یک ابزار تأمین مالی و اقتصادی و مقرون به صرفه برای فعالین این صنعت یاد کرد که سود حداقلی را نیز برای سرمایه گذاران تضمین کرده است.

وی پیرامون سایر برنامه های این شرکت گفت: طراحی مکانیسم حراج نزولی جهت فروش اوراق بهادار با درآمد ثابت به مشتریان خاصی، طراحی اوراق منفعت برای اولین بار در ایران و پیشنهاد آن به سازمان بورس و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری مشترک گنجینه امید ایرانیان، امید انصار توس و در اندازه کوچک نور امید از جمله اقدامات انجام شده می باشد.

فاضلیان در خاتمه سخنان خود بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری قم به ارزش 540 میلیارد ریال و نیز اوراق گواهی سپرده بانک سپه از دیگر فعالیت های این شرکت بوده است. در کنار آن برای انتشار اوراق مرابحه، اجاره و اوراق مشارکت در بازار سرمایه به چندین شرکت بزرگ بورسی مشاوره عرضه ارایه شده است که بزودی اخبار آن به اطلاع فعالین بازار سرمایه خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر