بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر : ۸۴۲۷۲

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشورمان گفت:‌ مردم باید کسی را انتخاب کنند که پشتوانه معنوی و مادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: این بیداری همانند هر حرکتی که به نتیجه برسد، نیاز به دو پشتوانه معنوی و مادی دارد. پشتوانه معنوی همان مکارم اخلاقی و توجه به خداست. انسان باید با توجه به خدا حرکت کند و به غیر از خدا توجهی نکند، در این صورت است که می‌تواند با نصرت الهی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه "مکتب جهان اسلام، مکتب اسلام است"، تصریح کرد: این مکتب سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی است که می‌تواند جهان را اداره کند. اگر جامعه درست حرکت کند و انحرافی نداشته باشد در اینصورت حرکت‌ها به نتیجه می‌رسند. همچنین حرکت‌هایی که اکنون خارج از جهان اسلام وجود دارد، می‌تواند به نتیجه برسد برای اینکه دنیای استکبار چنان ستمی کرده که دنیا را وادار به حرکت کرده است و باید این حرکت به پیش رود و این سنت الهی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه "حرکت بیداری اسلامی، یک سنت الهی است"، گفت: این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد و در سطح جهان گسترش می‌یابد و زمینه را برای حضور ولی عصر (عج)‌ آماده می‌کند اما نکته مهم این است که پشتوانه معنوی و مادی در جهان اسلام به چه شکل است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های غرب در زمینه صنعت و تکنولوژی ادامه داد: غرب صنعت و تکنولوژی را به خود اختصاص داده و در این راه خود را مجهز کرده است اما در باطن همان خوک و گرگی است که تنها لباس دارد و با آن جولان می‌دهد و باید این لباس را از دست آنها گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "مقام معظم رهبری بر علم و نیز اقتصاد تاکید کرده‌اند"، افزود: در حال حاضر در نظام جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی پیشرفت کرده‌اند و باید در همین راه پیش بروند. همچنین جامعه باید در اقتصاد سالم به سر برد و همه باید به فکر این دو مساله باشند.

وی با بیان اینکه "مساله اخلاق،‌ ایمان و پشتوانه معنوی است اما تولید و اقتصادی هم بسیار مهم است و باید به آن‌ها توجه شود"، خاطرنشان کرد: از حرکت‌هایی که در این کشور وجود دارد، انتخابات آتی است. بر همین اساس مردم باید کسی را انتخاب کنند که این دو پشتوانه مادی و معنوی را داشته باشد و جامعه با یک وحدت و اجتماع عظیم و لبیک به ندای رهبر که همان ندای اسلام است، حرکت کند.

به گزارش ایسنا، امامی کاشانی در ادامه با اشاره به تحولات موجود در منطقه بویژه مساله سوریه ادامه داد: در حال حاضر رییس‌جمهور سوریه در سخنانی اعلام می‌کند که معنویت در این کشور مرده است و از طرف دیگر رییس‌جمهور چین اعلام می‌کند که معنویت در این کشور نیز مرده است. بر همین اساس باید در نظام جمهوری اسلامی ایران کمی اهل عمل باشیم و بتوانیم عمل را در زندگی بیاوریم تا معنویت نمیرد.

وی در سخنرانی خود در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز درباره راهکارهای کنترل غیض گفت: غضب اراده خشم است ولی غیض هیجانی است و همچون آتشی است که شعله می‌گیرد. انسان در امور دنیوی در برابر ناملایمات ممکن است غیض کند و مانند ماشی که در ظرفی بر روی آتش بگذارند بالا و پایین می‌آید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) و دوران حیات ایشان ادامه داد: امام همواره در برابر ناملایمات توانست غیض خود را کنترل کند و بر همین اساس لقب کاظم به ایشان داده شد اما نباید شخصیت ایشان را تنها در صفت کاظم بودن خلاصه کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود:‌ برخی از روانشناسان غربی مانند فروید به اشتباه تصور می‌کنند که شخصیت انسان در رفتار و کردار خلاصه شده و تنها به تجربیات محدود می‌شود اما در برابر این روانشناسان افراد دیگری وجود دارند که اعلام می‌کنند که شخصیت انسان تنها به کردار و رفتار نیست و رفتار تنها جلوه‌ای از آن است.

امام جمعه موقت تهران همچنین، به ارزش عفو اشاره و تاکید کرد: ما باید تقوا را در زندگی پیدا کرده و پیشه کنیم.

امامی کاشانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فعالیت‌های سازمان ثبت احوال کشور گفت: مردم باید از این سازمان حمایت کنند. این سازمان یک فناوری جدید را به همراه داشته است و تاکنون زحمات بسیار ارزشمندی کشیده است که باید از آنها تقدیر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر