بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر : ۸۹۱۸۵

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حمیدرضا گلپایگانی گفت: هم اکنون 5 دستگاه حفاری در حال خرید و 10 دستگاه، اجاره به شرط تملیک در حال مناقصه داریم. 14 دستگاه نیز از طریق وزارت نفت به سازندگان داخلی واگذار شده است که بخشی از نیازهای صنعت حفاری کشور را تامین می کند.
وی افزود: این شرکت بر اساس اهداف و سیاست های کلان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور را در سرفصل برنامه های خود قرار داده است به طوری که تاکنون توانسته نیاز شرکت های متقاضی را در بخش عملیاتی و خدمات فنی به خوبی تامین کند.

گلپایگانی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی تاکید کرد و خواستار ایجاد رشته های تخصصی حفاری و آموزش نیروی انسانی در دانشکده نفت شد.

وی بر همکاری و هماهنگی بین شرکت ها تاکید کرد و گفت: هم اکنون با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص ایجاد تیم مشترک کنترل فوران چاه های نفت و گاز به تفاهم رسیده ایم، بهرحال این امر نیازمند ایجاد یک سازمان و برنامه ریزی مستمر به منظور آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر استانداردسازی فعالیت ها، کاهش هزینه و افزایش سرعت حفاری نیز تاکید کرد.

وی افزود: صنعت حفاری یک صنعت استراتژیک، راهبردی و تخصصی است و اگر بخواهیم افق چشم انداز 5 سال آینده مورد بررسی قرار دهیم باید بیش از 50 الی 60 درصد کارها را به صورت پروژه ای انجام شوند که اینکار نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در بخش تجهیزات و نیروی انسانی است.

گلپایگانی ادامه داد: در صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی کامل 100 درصدی داریم تا در کشورهای منطقه وارد شویم و قطعا این امر نیاز به سرمایه گذاری و استفاده از توان همه بخش ها دارد.

وی حضور در میادین مشترک را اولویت نخست شرکت ملی حفاری ایران خواند و گفت: حفاری میدان یاران به زودی آغاز می شود. حفاری نخستین چاه در پروژه آذر آغاز شده است و در آزادگان و یادآوران نیز توسعه میدان در دست اجراست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر