بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۸
گفتگوی بورس نیوز با مالمیر:

آخرین وضعیت نمادهای متوقف

طی جلسه سازمان بورس با مدیران تمام شرکت های پالایشی و پتروشیمی و با حضور مدیران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره شفافیت های مالی یکسری صحبت و تصمیم گیری ها صورت گرفت و برمبنای قول مدیران این مجموهه ها مقرر گردید با ارایه پیش بینی بودجه سال مالی 92 تا سه شنبه هفته اخیر، برای بازگشایی نمادهای متوقف این گروه ها اقدام شود.
کد خبر : ۹۰۷۵۵
وعده بازگشایی دو نماد پالایش نفت تهران و بندرعباس طی هفته گذشته در حالی بازار را چشم انتظار گذاشت که با پایان یافتن روزهای کاری این هفته نیز خبری مبنی بر بازگشت این دو نماد به تابلوی معاملات به گوش نمی رسد.

مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس در خصوص زمان بازگشایی نماد "شتران" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طی جلسه هفته گذشته سازمان بورس با مدیران تمام شرکت های پالایشی و پتروشیمی و با حضور مدیران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره شفافیت های مالی یکسری صحبت و تصمیم گیری ها صورت گرفت و برمبنای قول مدیران این مجموهه ها مقرر گردید با ارایه پیش بینی بودجه سال مالی 92 تا سه شنبه هفته اخیر، برای بازگشایی نمادهای متوقف این گروه ها اقدام شود.

امیر حمزه مالمیر افزود: در حاشیه این جلسه مدیر عامل پالایش نفت تهران در پاسخ به اینکه برآورد اولین پیش بینی بودجه سال 92 در چه مرحله ای بوده و چه زمانی به سازمان ارایه می شود، گفت که برای تدوین اولین بودجه سال مالی آینده هنوز بحث ها ادامه دارد و جمع بندی نهایی حاصل نشده است. افزون بر آنکه این نگرانی وجود دارد که بودجه سال مالی 91 "شتران" نیز به احتمال زیاد با اصلاح و تعدیل همراه است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیرو وعده ای که برای بازگشایی نماد این واحد پالایشی داده شد، از مدیریت شرکت مذکور درخواست گردید تا اطلاعات برمبنای آخرین مفروضات هیأت مدیره به سازمان ارایه و پس از انعکاس آنها به بازار، نماد معاملاتی "شتران" باز شود. هرچند تاکنون اطلاعات درخواستی به این اداره ارسال نشده، اما تلاش لازم برای بازگشایی این نماد به کار گرفته می شود.

چه خبر از "شبندر"؟

مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس پیرامون شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز گفت: در آخرین جلسه که مختص شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، مقرر گردید موارد و ابهامات موجود در خصوص اولین پیش بینی بودجه 92 و اطلاعات و جزییات تکمیلی از آخرین برآوردهای سال مالی 91 این واحد پالایشی ارایه شود تا پس از انتشار در سایت کدال، نماد "شبندر" نیز به تابلوی معاملات برگردد.

"شتولی" و "کف" مردود شدند

این مقام مسئول پیرامون دو نماد تولی پرس و کف نیز تصریح کرد: طبق گزارش های عملکرد 6 ماهه دو شرکت تولی پرس و کف که البته به صورت کاغذی و نه به صورت انتشار الکترونیکی در سامانه کدال به این اداره ارایه شده، اظهار نظر حسابرس برای گزارش هر دو شرکت مردود بوده و با توجه به آنچه در صورت های مالی سال های گذشته آنها نیز قابل مشاهده است، به نظر می رسد گزارش های مذکور بایستی مردود اعلام می شد. بدین ترتیب با توجه به ارایه مردود نظر حسابرس، بازگشایی دو نماد "شتولی" و "کف" امکان پذیر نیست.

زمان بازگشایی نماد پتروشیمی اصفهان

مالمیر با اعلام رفع برخی از مشکلات پتروشیمی اصفهان گفت: با پیگیری از خود شرکت نتایج مطلوبی حاصل شده و امید آن می رود که نماد "شصفها" تا پایان سال جاری مورد بازگشایی قرار گیرد.

مهرام بر می گردد، کیوان اما نه!

وی در خصوص دو شرکت غذایی مهرام و کیوان و اقدامات انجام شده برای بازگشایی نماد معاملاتی آنها گفت: در رابطه با شرکت مهرام با توجه به اینکه از نظر نوع گزارش گری مشکل خاصی برای آن وجود نداشت، مقرر گردید از طریق انتشار یک نامه شفاف سازی، اطلاع رسانی لازم پیرامون ابهامات موجود در خصوص تسهیلات دریافتی از بانک کارآفرین و اعطای مبالغ آن به شرکت کیان شیمی صورت گیرد، چراکه در مسئله اخذ و ارایه این منابع مالی به شرکت مذکور، به نظر می رسد رعایت صرف و صلاح سهامداران صورت نگرفته باشد. اما با انتشار این اطلاعیه شفاف سازی نماد "غمهرا" به بورس بازگشت.

البته وضعیت شرکت مواد غذایی کیوان به احتمال زیاد همانند دو شرکت تولی پرس و کف بوده و امکان دارد اظهار نظر حسابرس از عملکرد مالی "غیوان" نامناسب باشد. چراکه صورت های مالی سه، شش و 9 ماهه شرکت کیوان به بازار ارایه نشده و برآوردها از مقبول نبودن گزارش عملکرد حسابرسی شده شش ماهه آن حکایت دارد.

بازگشایی "شپلی" تا پایان امسال

وی از بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پلی اکریل تا آخر سال جاری خبر داد و افزود: انتقال دارایی های "شپلی" به یکی از زیرمجموعه های آن مشکلاتی را در خصوص رعایت صرف و صلاح سهامداران شرکت مذکور به وجود آورد که طی مذاکرات به عمل آمده، جمع بندی های مطلوبی حاصل شده تا پس از شناسایی سود ناشی از این معامله براساس استانداردها، تا پایان سال جاری نماد "شپلی" از حالت توقف خارج گردد.

بررسی بازگشت حذفی ها در صورت اعتراض

این مقام مسئول پیرامون شرکت گاز لوله گفت: نماد شرکت گاز لوله به همراه چند شرکت دیگر از لیست نمادهای بورسی حذف شده بودند که در صورت اعلام اعتراض طی یک ماه مهلت قانونی، این امکان وجود داشت تا موضوع در هیأت مدیره سازمان بررسی می شود و در صورت موافقت برای بازگشت، نماد حذف شده در بازار پایه از حالت توقف خارج می شد.

البته نماد معاملاتی سهام شرکت گاز لوله به دلیل مشکلات موجود پیرامون زیان انباشته و عدم اعتراض نسبت به این تصمیم طی مهلت مقرر، همچنان جزو نمادهای محذوف بورس است.

مالمیر پیرامون ارایه درخواست تجدید نظر حذف نماد شرکت آلومتک گفت: این نماد از 21 مرداد ماه سال جاری حذف شد و درخواست تجدید نظر این شرکت در هیأت مدیره سازمان بورس مورد موافقت نگرفت. بدین ترتیب "فالوم" به صورت قطعی از لیست نمادهای معاملاتی حذف گردید.

وی در خاتمه شرکت ساختمان اصفهان را نیز جزو نمادهایی نام برد که از تابلوی بورس حذف شده، اما طی مهلت قانونی یک ماهه اعتراضی از سوی این مجموعه برای بازگشت به معاملات به این اداره واصل نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر