بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان تصویب شد

تقسیم 600 ريال سود نقدی به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان، روزیک شنبه مورخ 1391.12.13 با حضور بیش از78 درصد از سهامداران به ریاست آقای فروزش در هتل المپیک برگزارشد.
کد خبر : ۹۰۸۳۴

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان، روزیک شنبه مورخ 1391.12.13 با حضور بیش از78 درصد از سهامداران به ریاست آقای فروزش در هتل المپیک برگزارشد.

دراین مجمع پس از ارائه گزارش هیات مدیره و قرائت گزارش بازرس قانونی، مدیرعامل شرکت آقای "بالازاده" به تمامی سؤالات سهامداران پاسخ دادند و صورتهای مالی به تصویب کلیه سهامداران رسید. همچنین مبلغ 600 ريال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هرسهم درنظرگرفته شد.

در پایان روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی آزموده کاران به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت برای سال مالی منتهی به 92.09.30 انتخاب گردیدند.

اعضای هیأت مدیره

پيام هيات مديره

سپاس خداوند يكتا را كه بار ديگر توفيق ارائه عملكرد يك ساله هيات مديره را به سهامداران محترم ، برما ارزاني داشت و اميد آنكه تلاش اين مجموعه مورد رضايت شما قرار گيرد.

اطمينان داريم كه شما سهامداران گرامي بر اوضاع فعلي اقتصادي كشور و مشكلات و معضلات پيش روي صنعت به خوبي آگاهيد .لذا مواردي را به اختصار به استحضار ميرسانيم:

مرور كلي بر وضعيت و تحولات اين صنعت در سال مالي مورد گزارش

افزايش قيمت ارز صنعت در سال 91 از ارز مرجع به ارز اطاق مبادلات ارزي براي پودرشوينده، عدم تخصيص ارز اطاق مبادلات ارزي به ساير محصولات شوينده، آرايشي و بهداشتي و واردات اقلام مورد نياز براي اين دسته از محصولات با ارز آزاد، اجبار به تسويه اعتبارات اسنادي مدت دار سال 90 ارز مرجع ) به طور محدود( و ارز اطاق مبادلات ارزي ( اغلب موارد) ، منجر به تحميل هزينه سنگين تسعير ارز به صنعت گرديد. با عنايت به موارد فوق كه قيمت تمام شده كليه نهاده هاي توليد اعم از داخلي و وارداتي را به شدت افزايش داده است، پيگيري براي افزايش قيمتهاي فروش عليرغم مقاومت سازمانهاي ذيربط تصميم گير انجام و منجر به چند مرحله افزايش قيمت فروش به صورت مرحله اي گرديد گرچه تاخير در تصويب قيمتهاي جديد بر روند سودآوري صنعت و اين شركت تاثير منفي داشت ولي با برنامه ريزيهاي بعمل آمده و جايگزين در تنوع محصول، خوشبختانه علاوه بر حفظ و افزايش سهم بازار، نسبت به ايفاي تعهد خود به سهامداران محترم نيز موفق شديم.

مرور كلي بر جايگاه شركت در صنعت و وضعيت رقابتي آن در سال مالي مورد گزارش

با وجود تمامي محدوديتهاي فوق الاشاره و تحمل نوسانات نرخ ارز، محدوديت جذب ارز اطاق مبادلات ارزي، تحميل هزينه سنگين تسعير ارز ناشي از تغيير نرخ ارز به شركت، خوشبختانه با برنامه ريزي بعمل آمده توسط هيات مديره و تلاش و كوشش شبانه روزي كليه مديران، روسا، كارشناسان و كاركنان شركت ، سهم بازار محصولات حفظ و در برخي موارد افزايش يافته و روند سودآوري نيز تداوم يافت.

بيان استراتژي شركت

با توجه به محدوديتهاي خريد مواد اوليه و لوازم بسته بندي خارجي، استراتژي شركت برپايه نوآوري و خلق محصولات جديد، جايگزيني مواداوليه با حفظ و ارتقاء كيفيت و كنترل قيمت تمام شده بوده ، به گونه اي كه همانند گذشته شعار " پاكسان به سلامت خانواده مي انديشد " را در ذهن مصرف كنندگان يادآور باشد.

مرور كلي بر عملكرد شركت وميزان دستيابي به اهداف تعيين شده و دستاوردهاي مهم در سال مالي مورد گزارش

درسال مالي مورد گزارش، اهداف و برنامه تعيين شده بصورت كامل تحقق يافت ودر رابطه با بودجه مقدار توليد86 درصد ومبلغ فروش 96 درصد محقق گرديد ضمنا دررابطه با صادرات مقدار 22326 تن انواع محصولات با پوشش 99 درصد از بودجه ارزي و 130 درصد از بودجه ريالي محقق گرديد.

بيان برنامه ها وچشم انداز وضعيت شركت براي سال مالي آتي

توقف كليه سيستم هاي مكانيزه مالي قبلي امكان استفاده بهينه ازكليه ، ERP درسال مالي مورد گزارش با راه اندازي و بهره برداري سيستم منابع سازمان ايجاد و با در دست بودن قيمت تمام شده محصولات به صورت لحظه اي ، سودوزيان ماهيانه، امكان شناسائي تاثير تغييرات نرخ ارز،

تغييرات نرخ مواداوليه و لوازم بسته بندي در قيمت تمام شده، تصميم گيري براي جايگزين اقلام فوق و امكان رقابت با ساير توليد كنندگان اين صنعت و در نتيجه تداوم روند سودآوري فراهم گرديده است . درعين حال در سال مالي آتي علاوه بر بودجه و برنامه هاي عملياتي و پروژه هاي اجرائي جاري ،راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري در دست اقدام مي باشد.



بيان ريسكهاي عمده شركت

مشروح ريسك هايي كه شركت در تحت موضوعات و محورهاي متعدد نرخ تسهيلات، نوسانات نرخ ارز، قيمت هاي مواد اوليه و نهاده هاي توليدي، تهديدات عوامل خارجي (بين المللي) و تغييرات ضوابط داخلي و قيمت هاي جايگزيني رقباي خارجي، مطرح بوده و در بخش هاي ديگر گزارش ها نيز بيان گرديده است .

درخاتمه ضمن ابراز قدرداني وتشكر ازكليه كاركنان شركت كه دراين مسير پرفرازونشيب همواره يارو ياور مديريت بوده اند، سلامتي ، شادكامي وبهروزي همگان را از درگاه ايزدمنان مسئلت مي نمائيم.

سرمایه شرکت

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 5 ميليون ريال ( شامل تعداد 100 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 50.000 ريال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 135.000ميليون ريال ( شامل تعداد 135,000,000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1.000 ريال ) در پايان سال .291382.12 فزايش يافته است.

وضعيت معاملات و قيمت سهام

سهام شركت در تاريخ 1373.11.04 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه مواد و محصولات شيميايي با نماد شپاكسا درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1374.04.31 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعيت سهام شركت طي 3 سال اخير به شرح زير بوده است:

جایگاه شرکت در صنعت :

شركت در صنعت توليد محصولات شوينده وبهداشتي فعاليت مي كند و شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 1.812.085ميليون ريال در رابطه با صابون ، كفشوي و محصولات صنعتي در رده اول و دررابطه با پودر هاي شوينده در رده دوم قرار دار د همچنين سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي و صادرات به شرح زير است:



فناوری و اطلاعات

برنامه هاي سال آتي

* خريد و راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري

* بررسي سرورهاي مورد استفاده ERP و در صورت لزوم جايگزين كردن سرورهاي قوي تر

* اصلاح سيستم كارت زني و جايگزيني سيستم جديد

* راه اندازي سيستم دوربين فراگير و ديجيتال در سطح كارخانه

*راه اندازي سيستم تلفن voip جهت ارتباط داخلي و بين شركتهاي وابسته

*راه اندازي پورتال داخلي سازمان

*راه اندازي شبكه بي سيم داخلي در سطح كارخانه و ساختمان مديريت

* بررسي و استفاده از سامانه هاي RFID

تولید

برنامه هاي آتي براي سال مالي آينده

* نصب مگنت در خطوط بسته بندي صابون جهت افزايش كيفيت صابون

* ساخت خمير خنثي به صورت سيستم بچ

* استفاده از پساب قليايي خروجي از سيستم اسكرابر واحد سولفوناسيون در ساخت خمير خنثي جهت كاهش پساب و صرفه جويي در مصرف آب و انرژي

* بكارگيري مجدد آب كندانس حاصل از فرآيندهاي توليد و بسته بندي صابون جهت كاهش پساب توليدي و آب شرب مصرفي و صرفه جويي در مصرف انرژي

* بازسازي سيستم تقطير اسيدچرب جهت كاهش توقفات و توليد پيوسته

* راه اندازي مجدد مولتي پك ، حداقل دوقل

* راه اندازي پلنت جديد دترجنت

* نصب سولفوناسيون جديد ESP واحد سولفوناسيون جهت توليد هم زمان 3 تن پاكساپون و يك تن اسيد در واحد

* راه اندازي خطوط جديد بسته بندي روغن سبزه

* راه اندازي بوليو جديد واحد اسيدچرب

* پيش بيني راه اندازي و نصب سيستم كنترل اكتيو در خط پيوسته توليد پاكساپون

* اصلاح و راه اندازي خط 1 آكما همانند خط 3

* پيشنهاد استفاده از چسب سرد بجاي چسب گرم در هر دو خط آكما ، صرفه جويي قابل توجه اي بهمراه خواهد داشت .

اطلاعات طرح هاي توسعه شركت

با توجه به افزايش هزينه هاي حمل ونقل به دليل افزايش نرخ سوخت ناشي از طرح هدفمندسازي يارانه ها ،شركت اقدام به اخذ مجوزي ازراه آهن جمهوري اسلامي ايران جهت ساخت خط فرعي از خطوط راه آهن نموده است كه با اجراي پرو ژه مذكور و از زمان شروع بهره برداري از آن با توجه به اينكه عمده مواد اوليه شركت از طريق خط مذكور حمل خواهد شد تاثير قبل توجه در كاهش هزينه هاي حمل ونقل و نهايتا" قيمت تمام شده محصولات خواهد داشت.



آدرس لینک سایت شرکت:

http://www.paxan.info/



اشتراک گذاری :
ارسال نظر