بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران خبر داد:

بازگشایی نماد "کفرا" با تعدیل مثبت

یکی از مهمترین دلایل افزایش روز افزون سودآوری این شرکت، حرکت به سمت تولید محصولات با تکنولوژی بالا و کیفیت برتر می باشد که این امر خود، موجب رشد قیمت فروش محصولات و درآمدهای "کفرا" می گردد.
کد خبر : ۹۷۹۵۷
توجه به سهام شرکت های بزرگ در بازار سرمایه گاه موجب غفلت از بررسی سهام شرکت هایی کوچک اما با بازدهی و وضعیت مناسب می شود.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت فرآورده های نسوز ایران در تاریخ سیزدهم ماه جاری در حالی 100 درصد از سود محقق شده 250 تومان خود طی عملکرد سال 91 را تقسیم کرده که سودآوری آن طی سال های اخیر از روند بسیار مناسبی برخوردار است.

به گونه ای که طی سه ماهه نخست سال جاری بازدهی قیمتی بیش از 50 درصد را نصیب سهامداران خود کرده و اکنون نیز نماد این شرکت بابت تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال 92 متوقف می باشد.

مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران با اعلام زمان بازگشایی نماد شرکت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا گزارش های جدید پیش بینی درآمد سال 92 "کفرا" تا تاریخ 92.3.25 روی سامانه کدال قرار گیرد تا به این ترتیب نماد شرکت نیز بازگشایی شود.

شایگان نیا در بیان وضعیت سودآوری شرکت و احتمال تعدیل مثبت در گزارش های عملکردی جدید گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده سود هر سهم "کفرا" در اولین پیش بینی های سال 92 مبلغ 160 تومان در نظر گرفته شده بود که با عنایت به برآوردهای جدید، این رقم در گزارش عملکرد آینده شرکت تا حدود 250 تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به دلایل رشد چشم گیر سودآوری "کفرا" طی سال های اخیر بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل افزایش روز افزون سودآوری این شرکت، حرکت به سمت تولید محصولات با تکنولوژی بالا و کیفیت برتر می باشد که این امر خود، موجب رشد قیمت فروش محصولات و درآمدهای "کفرا" می گردد.

این مقام مسئول پیرامون نحوه تأمین نقدینگی شرکت جهت گسترش فعالیت های شرکت نیز اظهار داشت: یکی از مواردی که کمک بسزایی در تأمین به موقع نقدینگی مورد نیاز شرکت می کند، مساعدت سهامدار عمده "کفرا" یعنی شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین در خصوص مطالبات خود از فرآورده های نسوز ایران است.

شایگان نیا پیرامون وضعیت فروش محصولات تولیدی "کفرا" نیز عنوان کرد: به طور کلی بخش اعظمی از فروش محصولات تولیدی این شرکت به صورت داخلی بوده و تنها اندکی از آن به کشورهای افغانستان، گرجستان و کویت صادر می شود. چراکه از نظر میزان تقاضا بازار محصولات در داخل کشور جذابیت بیشتری برای تولیدکنندگان این صنعت دارد.

وی ادامه داد: شرایط بازار کنونی محصولات نسوز در داخل کشور به طور کامل رقابتی است به گونه ای که امکان افزایش نرخ فروش محصولات به صورت چشم گیر امکان پذیر نمی باشد اما این رقابتی بودن به بهبود کیفیت محصولات تولیدی این صنعت کمک بسزایی می نماید که خود می تواند یک مزیت رقابتی برای شرکت ها محسوب شود.

مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران در خاتمه با اشاره به طرح توسعه ای این شرکت عنوان کرد: شرکت فرآورده های نسوز ایران در صدد تدوین طرح توجیهی دریافت تسهیلات برای اجرای طرح توسعه ای جدید شرکت در سال 93 می باشد که امیدواریم طی سال جاری برنامه مذکور به مرحله اجرا در آمده و بخشی از نقدینگی مورد نیاز بابت اجرای طرح مذکور تأمین گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر