بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر : ۹۸۱۹۶
نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، گفت: مکلف کردن بانک مرکزی به مدیریت ارزی کشور از سوی مجلس نشان می‌دهد که تنها بانک مرکزی مستقل می‌تواند نظام تک نرخی را به کشور بازگرداند.

مهرداد لاهوتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف نرخ ارز باید توسط بانک مرکزی انجام گیرد، گفت: در حال حاضر آنچه در بازار مشاهده می‌شود چهار نرخی شدن ارز و عدم استفاده از نیمی از ظرفیت کشور است.

لاهوتی به تشریح ابعاد نابسامانی نرخ ارز در اقتصاد کشور پرداخت و بیان داشت: تنها راه برون رفت معضل ارزی وپایان دادن به آشفتگی‌های بازار ارز، تک نرخی شدن ارز است و این امر ممکن نخواهد شد مگر آنکه بانک مرکزی مستقلی داشته باشیم.

به گفته وی، آنچه که در حال حاضر در اقتصاد کشور مشاهده می‌شود وجود چند نرخی شدن ارز و ایجاد فضای رانتی در کشور است لذا این امر به بی‌ثباتی بازار ارز و به تبع آن اثرات تخریبی در اقتصاد دامن زده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این امر باعث شده نقدینگی که در خارج از کشور وجود دارد نتواند نیازهای منابع اولیه تولید داخل را برآورده سازد و با محدودیت مواجه شود. لذا باید بانک مرکزی با قدرت در این زمینه اقدام کند.

بنابر اظهارات وی، بانک مرکزی قدرتمند می‌تواند اقتصاد ارزی و همچنین پولی را به ثبات برساند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر