بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
لغو بازارگردانی الزامی در بورس و فرابورس
طبق مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و با تصویب هیأت مدیره، بازارگردانی سهام از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
کد خبر : ۲۸۰۱۹۴

به گزارش بورس‌نیوز بازار سرمایه در شهریورماه سال ۱۳۹۹ در شرایط نزولی قرار گرفت. طی صدور یک اطلاعیه از معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران به مدیران عامل شرکت‌های بورسی اعلام شد ضمن در نظر داشتن اهمیت الزامات نقدشوندگی بازار و تنظیم عرضه و تقاضای بازار به موجب آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، شرکت‌های بورسی مکلف به دارا بودن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت‌ها و انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان شده و این موارد جزء الزامات پذیرش شرکت شناخته شدند. به‌طور خلاصه درصورت نداشتن بازارگردان، پذیرش در بورس منتفی اعلام شد.


برخی از کارشناسان این شیوه را که از تابستان ۹۹ به اجرا درآمد، نادرست می‌دانستند تا اینکه پس از تأخیر بسیار، طبق مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و با تصویب هیأت مدیره، بازارگردانی سهام از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.


جزئیات این مصوبه و همچنین تغییرات ایجاد شده در کنفرانس خبری با حضور مدیران سازمان بورس و فرابورس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دامنه نوسان کلیه نمادها محدود شد
به مدت ۳ روز متوالی در بورس و فرابورس؛

دامنه نوسان کلیه نمادها محدود شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
طی این 3 سال بازارگردان ها با نوسانگیری از تابلو معاملات شرکت های بورسی تا تونستن بار بندیل خودشونو بستن و با جیب های پر پول و با افتخار با صدور این مصوبه از بازار خارج شدن! برای ما به غیر از ضرر سودی نداشت ولی برای دوروبری ها سود خوبی به همراه داشت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
نابود باد دشمنان بورس و تولید رئیسی خاندوزی عشقی و روساش