بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
سوژه هفته: چند خطی در نکوهش امیدواران به رفتن عشقی: مگر در این کشور کسی آمده که از قبلی بهتر باشد؟

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید
راستی از کجا می‌دانید که اگر ریاست جناب عشقی تمدید نمی‌شد، فردی با دانش تر، متخصص‌تر و مدیرتر جایگزین ایشان می‌شد؟ از کجا معلوم که یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی و جهانی امام صادق و هم قطاران جناب خاندوزی سکاندار سازمان بورس نمی‌شد؟ مگر دراین کشور کسی آمده که از قبلی بهتر باشد؟
کد خبر : ۲۷۹۸۳۳

به گزارش بورس نیوز، ممکن است ایشان مدیری آرام، کم حاشیه، همراه و کم توقع باشند، ولی هرگز مدیری تاثیر گذار و دارای کاریزمای دفاع از حقوق سهامداران نمی‌باشند. البته سابقه نشان می‌دهد، افرادی با این خصایص اخلاقی به مراتب پیشرفت بیشتری در مقایسه با افراد با دانش، مستقل، دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی، دارای کاریزمای مدیریتی و قاطع در برخورد با تخلفات، دارند.

راستی از کجا می‌دانید که اگر ریاست جناب عشقی تمدید نمی‌شد، فردی با دانش تر، متخصص‌تر و مدیرتر جایگزین ایشان می‌شد؟ از کجا معلوم که یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی و جهانی امام صادق و هم قطاران جناب خاندوزی سکاندار سازمان بورس نمی‌شد؟ مگر دراین کشور کسی آمده که از قبلی بهتر باشد؟

احتمالا شما نیز در ماه‌ها و روز‌های گذشته صحبت‌ها و نظرسنجی‌های متعددی در خصوص برکناری و یا تغییر در ریاست سازمان بورس دیده و شنیده اید. 

در ماه‌های گذشته، زمزمه‌های زیاد و رایزنی‌های مختلفی در خصوص عوامل موثر در شرایط نامطلوب بازار سرمایه بین سرمایه گذاران و سهامداران بورسی شنیده می‌شود. از بی کفایتی‌های دولت و تصمیم گیری‌های غیر کارشناسی و یک شبه دولت گرفته تا الگوریتم‌های معاملاتی، بازارگردانان و ...، هر یک در مقاطع مختلف زمانی از عوامل موثر در وضعیت نامساعد بازار سرمایه معرفی می‌شدند.

اما عامل مشترک در همه مقاطع زمانی و در اکثر شرایط بازار، عملکرد ریاست سازمان بورس، جناب عشقی بود. به راستی چرا بسیاری از سهامداران و فعالین بازار سرمایه نقش جناب عشقی در شرایط اسفناک بازار سرمایه را تا به این حد جدی می‌دانند؟ آیا به این راحتی می‌توان تمامی کاستی ها، تصمیم گیری‌های مخرب دولت جناب رئیسی، اخبار ضد و نقیض جنگ و تاثیرات مخرب و بی اعتمادی سرمایه گذاران را به ایشان نسبت داد؟

سوژه این هفته را به بررسی اجمالی عملکرد جناب عشقی و تاثیر ایشان در روند کلی بازار سرمایه اختصاص می‌دهیم. علی رغم برخی مشکلات رسانه بورس‌نیوز با برخی از مدیران سازمان بورس و کم لطفی‌های این دوستان در حق این رسانه، گزارش حاضر نگاهی بی طرفانه و منصفانه به شرایط می‌باشد و این موضوع ممکن است به مذاق برخی از خوانندگان خوش نیاید. با این حال برای این رسانه و نگارندگان نیز حق اشتباه را قائل باشید.

 

بیایید نگاهی به وظایف اصلی ریاست سازمان بورس بیاندازیم تا بتوانیم بهتر عملکرد ایشان را مورد بررسی قرار دهیم:

 

رئیس سازمان بالاترین مقام اجرایی سازمان است و کلیه اختیارات لازم برای اداره امور سازمان جز آنچه به موجب قانون یا اساسنامه به مرجع دیگری محول شده است را دارا می‌باشد و نماینده سازمان نزد کلیه مراجع است و به طور کلی علاوه بر اختیار استخدام و انفصال موقت یا دائم کارکنان و تعیین شغل و سمت و حقوق و مزایا و ترفیع آن‌ها و انجام تمام امور داخلی و اداری سازمان در محدوده این اساسنامه و مقررات مربوط، دارای وظایف و اختیارات زیر نیز خواهد بود:

الف - اجرای مصوبات شورا و هیات مدیره

ب - انجام هر نوع معامله قطعی، شرطی، رهنی، اجاری و انعقاد کلیه قرارداد‌ها به نام سازمان و تغییر، تبدیل، فسخ، اقاله و ابطال آن‌ها نسبت به اموال منقول، غیرمنقول و حقوق و اسناد و اوراق بهادار سازمان به هر شکل و یا هر شخص حقیقی و حقوقی و تحت هرگونه شرایط نزد کلیه مراجع ذی‌ربط قضایی و غیرقضایی و در کلیه مراحل، سرمایه گذاری، تاسیس و یا مشارکت در تاسیس انواع شرکت و موسسات دیگر برای انجام وظایف و تحقق اهداف سازمان.

پ - اقامه و تعقیب و دفاع از هرگونه دعوی اعم از حقوقی (مدنی) و کیفری و ثبتی و ... و انصراف از آن با داشتن تمام اختیارات راجع به امر دادرسی در کلیه مراجع قضایی و غیرقضایی و تمامی مراحل، با حق مصالحه و سازش، ادعای جعل نسبت به سند طرف و استرداد سند و تعیین جاعل، ارجاع دعوی به داوری و تعیین داور، بدون اختیار صلح و به طور کلی استفاده از کلیه حقوق و اجرای کلیه تکالیف ناشی از قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری و داوری، تعیین وکیل با حق توکیل به غیر ولو کراراً در امور دادرسی، اداری و اجرایی، تعیین میزان حق الوکاله وکیل و تعیین مصدق و کارشناس، اعتراض به نظر کارشناس، همچنین اقامه دعوی، مطالبه خسارت، استرداد دعوی، جلب ثالث و دفاع از دعوی ثالث، اقدام به طرح دعوی متقابل و دفاع از آن، تقاضای تامین خواسته یا توقیف اشخاص و اموال از مراجع قضایی، اعطای مهلت برای پرداخت مطالبات سازمان، درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات اجرایی و اخذ محکوم به، تملک اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی در قبال مطالبات سازمان اعم از مراجع قضایی و اداری و دوایر ثبتی و استرداد آن‌ها به مالکان در قبال اخذ مطالبات.

ت - افتتاح حساب به نام سازمان نزد بانک‌ها و موسسات مالی.

ث - تهیه و تنظیم بودجه، ترازنامه، حساب درآمد و هزینه، برنامه‌ها به همراه گزارش فعالیت بازار اوراق بهادار و عملکرد سازمان و تسلیم آن به هیات مدیره.

ج - اتخاذ تصمیم نسبت به کلیه امور جاری سازمان که در این اساسنامه صراحتاً جزو وظایف و مسئولیت‌های سایر ارکان سازمان قرار نگرفته است.

چ - انجام سایر وظایف و ماموریت‌هایی که از طرف شورا یا هیات مدیره به وی محول می‌شود.

تبصره - رئیس سازمان می‌تواند قسمتی از اختیارت و حق امضای خود را در چارچوب مقررات به کارکنان سازمان تفویض نماید.

 همانگونه که در موارد فوق مشاهده می‌گردد، در هیچ یکی از وظایف ریاست سازمان بورس تضمین میزان بازدهی بیش از تورم برای سهامداران ذکر نشده است. همچنین در هیچ یک از وظایف ایشان نیز تضمین روند صعودی و رشد روز افزون شاخص کل نیز دیده نمی‌شود؛ بنابراین اینکه مدیریت سازمان بورس را مسئول ضرر و زیان و روند نزولی بازار بدانیم، چندان منصفانه نیست.

اما شاید بتوان این موضوع را از زوایای دیگر مورد بررسی قرار دهیم.

 

۱-    صیانت از حقوق سهامداران:

بر اساس یکی از مصاحبه‌های جناب آقای عشقی، اصلی‌ترین وظیفه سازمان بورس که اتفاقا ریاست آنهم بر عهده ایشان است، حمایت از حقوق سهامداران می‌باشد.

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

اما منظور جناب آقای عشقی از " حمایت از حقوق سهامداران" چیست؟

آیا منظور ایشان جلوگیری از اتفاقاتی نظیر دسترسی عده‌ای به رانت خبری نرخ خوراک پتروشیمی در اردیبهشت ماه امسال است؟ اگر منظور از صیانت و حمایت از حقوق سهامداران این مدل حمایت و جلوگیری از بروز چنین فاجعه‌ای است که باید گفت سازمان تحت مدیریت ایشان از اجرای اصلی‌ترین وظیفه اش عاجز است.

حال فرض کنیم که اتفاق مشابهی نظیر دسترسی عده کثیری از سرمایه داران بازار سرمایه به رانت خبری و دولتی، تا به حال پیش نیامده بود.

عملکرد سازمان بورس در راستای احقاق حقوق سهامداران و معرفی متخلفان اعم از استفاده کنندگان از رانت‌های خبری محرمانه، افشا کنندگان این اخبار، نقش ناظران سازمان بورس در فاجعه به وجود آمده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، چگونه بود؟

آیا شما لیستی منتشر شده از متخلفان و جرایم سنگین آن‌ها توسط سازمان بورس دیده اید؟ از مدیرانی که ادعا می‌کردند ظرف مدت یک هفته کلیه متخلفان شناسایی شده و اسامی آن‌ها اعلام می‌شوند، چه خبر؟ دیگر در سازمان بورس مسئولیتی ندارند؟

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

چه قوانین و مقرراتی برای پیشگیری و اتفاقات مشابه توسط سازمان بورس وضع گردید که خیالمان از صیانت از حقوق سهامداران توسط سازمان بورس راحت باشد؟

به نظر شما اگر اصلی‌ترین وظیفه یک سازمان انجام نشود، ریاست آن سازمان مقصر است یا خیر؟ 

احتمالا شکل دیگری از صیانت از حقوق سهامداران می‌تواند به اعمال نفوذ ریاست این سازمان در تصمیمات اقتصادی دولت باشد تا دولت به همین سادگی نتواند با مصوبه‌های یک شبه و غیر کارشناسی خود، لطمات جبران ناپذیری را به شرکت‌ها و سهامداران آن‌ها وارد کند.

متاسفانه با توجه به کیفیت دانش و سابقه ریاست سازمان بورس به نظر نمی‌رسد ایشان قادر به مداخله در ساده‌ترین تصمیمات اقتصادی تاثیر گذار دولت بر بازار سرمایه باشد، چه برسد به موضوعات با اهمیتی نظیر نرخ خوراک پتروشیمی ها، قیمت فرآورده‌های پالایشگاه ها، جریمه بانک‌ها و .... 
حتی از نگاه عده زیادی، سازمان بورس در مقابل بسیاری از سفته بازان و اشخاصی که به طورگروهی سهام شرکت‌های کوچک را به اصطلاح پروژه کرده و باعث از بین رفتن اعتماد و سرمایه‌های زیادی از مردم شده اند نیز، نقشی ضعیف بازی کرده است. به عبارتی سازمان بورس در احقاق حقوق سهامداران و ممانعت از شکل گیری چنین جریاناتی نیز عملکرد غیر قابل دفاعی داشته اند.

ممکن است ایشان مدیری آرام، کم حاشیه، همراه و کم توقع باشند، ولی هرگز مدیری تاثیر گذار و دارای کاریزمای دفاع از حقوق سهامداران نمی‌باشند. البته که سابقه نشان می‌دهد در جمهوری اسلامی، افرادی با این قابلیت‌ها به مراتب پیشرفت بیشتری در مقایسه با افراد با دانش، مستقل در تصمیم گیری و سبک مدیریتی، دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی، دارای کاریزمای مدیریتی و قاطع در برخورد با تخلفات، دارند.

 به شخصیت جناب خاندوزی و بسیاری از اعضای کابینه دولت نگاه کنید تا بیشتر متوجه منظورمان شوید. در همین دو ماه گذشته و بی ارزش شدن خجالت آور پول ملی، بیشتر از آنکه شاهد توضیحاتی از سوی جناب خاندوزی و اعضای تیم اقتصادی دولت شنیده باشیم، اظهاراتی از افراد بی ربط دولت در خصوص افزایش نرخ ارز و اوضاع نابسامان پول ملی شنیده ایم.

به تعبیری هر چه کمتر بفهمی، دغدغه‌های کمتری خواهی داشت.

 

۲-    تقویت زیر ساخت‌ها و توسعه ابزار‌های مالی:

به نظر نگارنده، ۳۰ ماه وقت برای بررسی عملکرد یک مدیر در یک سازمان و یا نهاد، زمان قابل توجهی می‌باشد. آیا شما در ۳۰ ماه گذشته شاهد تقویت زیر ساخت‌ها در حوزه‌های فناوری‌های مرتبط با بازار سرمایه و سیستم‌های معاملاتی، آموزش و ...، بوده اید؟ یا اگر ما ندیده ایم و دوستان خدمات گرانبهایی را ارائه داده اند، چرا در کنفرانس‌های خبری منظمی گزارش‌هایی از عملکرد فوق العاده خود به نمایش نمی‌گذارند؟
راستی تلاش‌های شبانه روزی تیم مدیریتی سازمان بورس بابت راه اندازی فروش استقراضی یا short sell اصلی‌ترین ابزار و نیاز بازار سرمایه، به کجا رسیده است؟ آیا منظور از توسعه ابزار، افزایش قارچ گونه و اهرمی انواع و اقسام صندوق‌های سرمایه گذاری می‌باشد و یا ابزار‌های مقدماتی در بازار‌های مالی بین المللی؟

۳-    تقویت بدنه کارشناسی و کارمندان سازمان بورس:

 بدون شک، جذب مدیران و کارشناسانی بادانش و بهبود وضعیت منابع انسانی هر سازمانی، یکی از اصلی‌ترین اهداف و وظایف ریاست آن سازمان می‌باشد.

کارمندان و شاغلین نهاد‌های مالی بهتر می‌توانند در خصوص سطح علمی و توانایی ذهنی کارمندان و شاغلین سازمان تحت مدیریت جناب عشقی نظر دهند. بعید است شخصی فعال در نهاد‌های مالی کشور وجود داشته باشد که روز‌ها و ماه‌ها و شاید سال ها، کارش دست کارشناسان سازمان بورس نخوابیده باشد.

استخدام تهیه کنندگان برنامه‌های مستند در کادر مدیریتی سازمان بورس هم تلاشی در راستای شایسته سالاری دیکته شده ایشان می‌باشد؟

 

 سخن آخر:

همانگونه که در ابتدای گزارش اشاره شد، مقصر دانستن جناب عشقی در روند نزولی و رکود بازار سرمایه، قضاوتی هیجانی و غیر منصفانه می‌باشد. حتی نمی‌توان بخش بزرگی از ترس، ابهامات، نوسانات موجود در بازار را نیز به ایشان نسبت داد. 
با این وجود نمی‌توان از ضعف‌های سازمان بورس و ایشان در مواجهه با تخلفات گسترده و بی اعتمادی‌های به وجود آمده در بین سرمایه گذاران چشم پوشی کرد. 

راستی مخالفان جناب عشقی از کجا می‌دانید که اگر ریاست ایشان تمدید نمی‌شد، فردی با دانش تر، متخصص‌تر و مدیرتر جایگزین ایشان می‌شد؟

از کجا معلوم که یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی و جهانی امام صادق و هم قطاران جناب خاندوزی سکاندار سازمان بورس نمی‌شد؟

تا حالا به یاد دارید در ایران از مدیر و یا مسئول جایگزین شده، بیشتر از مدیر قبلی رضایت داشته باشید؟ به روسای جمهور سابق نگاهی بیاندازید تا چشم انداز بهتری در خصوص سیر نزولی یا صعودی انتخاب و جایگزینی مدیران در کشور داشته باشید.

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دامنه نوسان کلیه نمادها محدود شد
به مدت ۳ روز متوالی در بورس و فرابورس؛

دامنه نوسان کلیه نمادها محدود شد

جلسه اضطراری برای تعطیلی بورس
معاملات در شرایط اضطراری متوقف می‌شود؛

جلسه اضطراری برای تعطیلی بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فعال اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
خاندوزی و عشقی به سهامداران خرد مردمی خیانت کردند و سرمایه های مردم را یا توسط حقوقیهای دولتی به جیب دولت و خودشون ریختن یا نابود کردند. تمام کسانیکه در 3-4 سال اخیر پولشان را وارد بورس کردند همگی سرمایه اشان از یک هشتم تا یکچهارم شده است بر خلاف رشد صدها یا بالای هزار درصدی قیمت دیگر کالاها لذا این خائنین به کشور و مردم کمترین مجازاتشان اعدام میتواند باشد زیرا ضرری که به مردم و کشور زدند حتی اسرائیل هم نمیتوانست بزند.
فعال اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
خاندوزی و عشقی به سهامداران خرد مردمی خیانت کردند و سرمایه های مردم را یا توسط حقوقیهای دولتی به جیب دولت و خودشون ریختن یا نابود کردند. تمام کسانیکه در 3-4 سال اخیر پولشان را وارد بورس کردند همگی سرمایه اشان از یک هشتم تا یکچهارم شده است بر خلاف رشد صدها یا بالای هزار درصدی قیمت دیگر کالاها لذا این خائنین به کشور و مردم کمترین مجازاتشان اعدام میتواند باشد زیرا ضرری که به مردم و کشور زدند حتی اسرائیل هم نمیتوانست بزند.
فعال اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
خاندوزی و عشقی به سهامداران خرد مردمی خیانت کردند و سرمایه های مردم را یا توسط حقوقیهای دولتی به جیب دولت و خودشون ریختن یا نابود کردند. تمام کسانیکه در 3-4 سال اخیر پولشان را وارد بورس کردند همگی سرمایه اشان از یک هشتم تا یکچهارم شده است بر خلاف رشد صدها یا بالای هزار درصدی قیمت دیگر کالاها لذا این خائنین به کشور و مردم کمترین مجازاتشان اعدام میتواند باشد زیرا ضرری که به مردم و کشور زدند حتی اسرائیل هم نمیتوانست بزند.
سهامدار تنها
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
تصمیم گیرنده اصلی برای بورس شورای اقتصادی سران قوا و شورای پول و اعتبار و شورای عالی بورس است و آقایان رضایی و مخبر و خاندوزی و فرزین و علی آبادی و اوجی مسئول هستند.چرا پاسخگو نیستند؟
1 - چرا بانک مرکزی رانت فاصله دلار نیما 40000 تومان تا دلار آزاد 65000 تومان اصلاح نکرده و این دلار رانتی را به واردکنندگان نورچشمی داده.چرا بانک مرکزی فرزین ادامه دهنده راه بانک مرکزی دولت سابق است؟
2 - چرا هنوز ابلاغیه فرمول پالایشگاهها و نرخ خوراک پتروشیمی ها توسط وزارت نفت اعلام نشده؟
3 - چرا سران قوا و مجلس اینهمه جلسه برگزار میکنند اما دوره تجدید ارزیابی شرکتها بخصوص خودروسازان را به 2 سال کاهش نمی دهند چرا این قانون را تصویب نمیکنند؟ چرا سهام تودلی واگذار نمیشود؟
4 - چرا دکان بازارگردانهای نوسانگیر جمع نمیشود بازارگردان آوردید از مردم نوسان بگیرد؟چرا دوباره به بازارگردانها اجازه فروش داده اند؟
5 - چرا صندوق تثبیت بازار سرمایه هر روز در حال فروش و نوسانگیری در بورس هست؟ صندوق تثبیت بازار سرمایه نه تنها پول تزریق نکرده بلکه با فروش هایش سود خوبی نصیب دولت کرد.سرمایه صندوق تثبیت هم از کارمزد سهامداران و کارگزاری ها است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
عشقی عملکرد خوبی داشته است .بااین وضعیتی که در دولت میبینیم عشقی را باید در رده بهترین مدیران بورس تلقی کنیم اگر دولت زمان خاتمی عشقی بود عملکردش فوق العاده میشد
سهامدار خرد
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
حتما تو خودشی که ازش تعریف میکیی ولی همه میدونن گند زدی به بورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
با سلام و احترام
جهت اطلاع بورس نیوز و سهامداران محترم بدلایل ذیل برای بورس جناب عشقی و برای کل اقتصاد جنابان خاندوزی و فرزین نه تنها اخراج باید گردند حتی باید محاکمه شوند و عجیب است چرا تا بحال دادستان عمومی علیه این اشخاص اعلام جرم نکرده مگر سلطان طلا که کار خاصی هم نکرده بود به دلیل اخلال در اقتصاد کشور اعدام نشد آیا این سه نفر کارشان به جز ترور اقتصادی سهامداران بورس با تصمیمات ناشیانه خود کار دیگری هم کرده اند و برای نمونه و مستند چند اقدام از این سه نفر مسوول ناشی یا خائن برای اقتصاد و بورس ارائه می‌شود تا سهامداران خود شکایت کنند:
در ۱۴ فروردین فردای روز حمله به کنسولگری و سقوط بورس جناب عشقی باید بورس را بخاطر شرایط جنگی تعطیل می‌کرد و یا دامنه را محدود می‌کرد که من خودم شخصا به بورس زنگ زدم و درخواست به اقدام کردم که این آقا خواب تشریف داشتند و بعد از ده روز ازخواب بیدار شدند و دامنه را محدود کردند یعنی بعد از نابودی سرمایه سهامداران پس با اطمینان باید گفت که این شخص واقعا لیاقت سکانداری بورس را ندارند و مثل مرده متحرک در بورس هستند چون به موقع تصمیم نمی‌گیرند و با بی تصمیمی سهامداران را تک تک ترور می‌کنند و با ورشکست کردن از بازار حذف می‌کنند و تخلف آشکار ایشان عدم تعطیلی بورس در ریزش ۱۰۰هزار واحدی اردیبهشت سال گذشته بود که به قانون عمل نکرد که باید هم اردیبشهت گذشته و هم ۱۴فرورین امسال دادستان عمومی اقدام می‌کرد به جرم اختلال در بورس و اقتصاد کشور که متاسفانه همه مسوولان مثل اینکه کمر همت برای نابودی سهامداران بسته اند و بطور خلاصه وزیر اقتصاد مسوول مافوق جناب عشقی باید عزل گردند با این مدیران نابخردش در بورس و بان مرکزی که خود اقتصاد کشور گویای شکست کامل تیم اقتصادی دولت ۱۳ در رونق اقتصادی در بورس در کشور در پول رایج و رشد اقتصادی است
وزیری که بورس را محل اخاذی دولت از سهامداران با ایجاد هر روزه ایجاد صندوق کرده با نام‌های کذایی آیا شایسته باقی ماندن در این وزارتخانه هستند؟ همین امروز هم باز بر ایجاد صندوق بیشتر تاکید کرده اند یعنی دولت بورس را تبدیل به بانک مخصوص دولت کرده با نام‌های مختلف که مجموعه صندوقها هستند و دولت بودجه را از طریق صندوقها و زدن جیب سهامداران تامین می‌کند و اجازه رشد سهام را نمی‌دهد و برای ریاست بانک مرکزی همین اوراق یک شبه ۳۰درصدی و عدم توانایی در مدیریت بازار ارز و غیر پیش بینی کردن ارز گواه بر ناتوانی تیم اقتصادی دولت میباشد که در این مطلب کوتاه نمیگنجد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
با سلام و احترام
جهت اطلاع بورس نیوز و سهامداران محترم بدلایل ذیل برای بورس جناب عشقی و برای کل اقتصاد جنابان خاندوزی و فرزین نه تنها اخراج باید گردند حتی باید محاکمه شوند و عجیب است چرا تا بحال دادستان عمومی علیه این اشخاص اعلام جرم نکرده مگر سلطان طلا که کار خاصی هم نکرده بود به دلیل اخلال در اقتصاد کشور اعدام نشد آیا این سه نفر کارشان به جز ترور اقتصادی سهامداران بورس با تصمیمات ناشیانه خود کار دیگری هم کرده اند و برای نمونه و مستند چند اقدام از این سه نفر مسوول ناشی یا خائن برای اقتصاد و بورس ارائه می‌شود تا سهامداران خود شکایت کنند:
در ۱۴ فروردین فردای روز حمله به کنسولگری و سقوط بورس جناب عشقی باید بورس را بخاطر شرایط جنگی تعطیل می‌کرد و یا دامنه را محدود می‌کرد که من خودم شخصا به بورس زنگ زدم و درخواست به اقدام کردم که این آقا خواب تشریف داشتند و بعد از ده روز ازخواب بیدار شدند و دامنه را محدود کردند یعنی بعد از نابودی سرمایه سهامداران پس با اطمینان باید گفت که این شخص واقعا لیاقت سکانداری بورس را ندارند و مثل مرده متحرک در بورس هستند چون به موقع تصمیم نمی‌گیرند و با بی تصمیمی سهامداران را تک تک ترور می‌کنند و با ورشکست کردن از بازار حذف می‌کنند و تخلف آشکار ایشان عدم تعطیلی بورس در ریزش ۱۰۰هزار واحدی اردیبهشت سال گذشته بود که به قانون عمل نکرد که باید هم اردیبشهت گذشته و هم ۱۴فرورین امسال دادستان عمومی اقدام می‌کرد به جرم اختلال در بورس و اقتصاد کشور که متاسفانه همه مسوولان مثل اینکه کمر همت برای نابودی سهامداران بسته اند و بطور خلاصه وزیر اقتصاد مسوول مافوق جناب عشقی باید عزل گردند با این مدیران نابخردش در بورس و بان مرکزی که خود اقتصاد کشور گویای شکست کامل تیم اقتصادی دولت ۱۳ در رونق اقتصادی در بورس در کشور در پول رایج و رشد اقتصادی است
وزیری که بورس را محل اخاذی دولت از سهامداران با ایجاد هر روزه ایجاد صندوق کرده با نام‌های کذایی آیا شایسته باقی ماندن در این وزارتخانه هستند؟ همین امروز هم باز بر ایجاد صندوق بیشتر تاکید کرده اند یعنی دولت بورس را تبدیل به بانک مخصوص دولت کرده با نام‌های مختلف که مجموعه صندوقها هستند و دولت بودجه را از طریق صندوقها و زدن جیب سهامداران تامین می‌کند و اجازه رشد سهام را نمی‌دهد و برای ریاست بانک مرکزی همین اوراق یک شبه ۳۰درصدی و عدم توانایی در مدیریت بازار ارز و غیر پیش بینی کردن ارز گواه بر ناتوانی تیم اقتصادی دولت میباشد که در این مطلب کوتاه نمیگنجد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
تغییر مدیران بورسی تاثیری نخواهد داشت.مردم سرمایه هاشون رو دست شرکت های دولتی به اصطلاح بورسی با مدیران معلوم الحال نمی دهند.خود حاکمیت هم تمایلی به محوریت بورس در اقتصاد ندارد.و تعریف فعلی از بورس هم من درآوردی هست.منافع و مدیریت در دست دولت هست روی کاغذ هم یه برگ کاغذ بی ارزش بی منفعت به اسم سهام بین افراد جابجا میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
با سلام و احترام
لطفا مطلب ارسالی دیروز اینجانب را منتشر کنید من حتی از طریق سایت ریاست جمهوری هم پیگیر اخراج عشقی و دار و دسته خاندوزی را پیگیر هستم ولی مطلب دیروز که مستند است از چه می‌ترسید و منتشر نمی‌کنید.به اضافه اینکه کلی وقت صرف شده برای انتشار مطلب نه اینکه بایگانی شود. با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
داستان بورس داستان عملکرد افراد نیست داستان بورس داستان اعتقادات تروریستی احمقانه وغارتگرانه یک مشت تروریست فرصت طلب حرامی وافکارشان سیست بورس کلیه نرم افزارهای بر همین اساس کارکرد دارند حالا عملکرد اشخاص دیکر فایده ندارد این چشمه حیات نیست سرچشمه بورس بلکه چشمه دزدی چپاول وحرامیگری وغارتکری هست که حاکم هست این تفکرات باید اصلاح شود تا اشخاص فعالیت حلال داشته باشند والسلام من اتبع الهدا والقران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
4 ساله سرمایم تو بورس یک پنجم زمان ورود شده همانموقع که شاخص 2میلیونو 100 هزار بود الانم شاخص همونه ولی پول من نسبت به 4 سال قبل یک پنجمه. حالا اگه رشد قیمتها طی این 4 سال را هم حساب کنید متوجه میشوید دولتیا چه بلایی سر سهامداران خرداورده است.این مزدوران ماموریت دارند جیب مردم را بزنند.
سهامدار خرد ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
خدا تمام مسئولین مملکتو یکجا از ما بگیره انشاله وگرنه با عوض کردن پالون الاغ چیزی عوض نمیشه.
ناشناس
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
الهی آمین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
دولت .
دولت .
دولت بردار.
دولت دشمن تولید .
دولت دشمن بورس.
دولت دشمن سهامدار خرد.
دولت دشمن .
دولت دشمن .
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
خدا نابودت کنه عشقی.الهی آمیییییییییییییییییییییییین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
بورسیکه رئیسش یه 4پا باشه و چند سال معاملاتشو الگوریتمها انجام بدن دیگه نیازی به تحلیلگر و سهامدار خرد نداره همون حقوقیای دولتی نمایشو بخوبی اجرا میکنن و شاخص همیشه مثبت میمونه در حالیکه سهام قیمتشون روز بروز از سالهای قبلش هم کمتر میشه.صد رحمت به بورس ونزوئلا باز اون هر چند وقت یکبار رشدهای نجومی میکنه بعد دوباره میریزه ولی بعد باز دوباره رشد میکنه اینجا 4 ساله همش سقوط و نزوله.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کدوم عملکرد ؟ باور کنید عشقی رو ببرید مسئول اقتصاد یک کشور پیشرفته بکنید شش ماهه نشده ورشکست میکنه وتحویل میده ایشان ابو موسی اشعری ایران است