بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
اطلاع‌رسانی رئیس سازمان بورس؛

تشکیل شورای ملی تأمین مالی

تشکیل شورای ملی تأمین مالی
مجید عشقی پس از مطرح نمودن برنامه‌های شورای ملی تأمین مالی از جمله راه‌اندازی صندوق‌های تضمین برای ضمانت در انتشار انواع اوراق و تسریع در افزایش سرمایه شرکت‌ها، اظهار کرد: از این پس افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته معاف از مالیات خواهد بود.
کد خبر : ۲۸۰۲۰۰

به گزارش بورس‌نیوز مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، تشکیل شورای ملی تأمین مالی را اعلام و بیان کرد: این شورا طبق قانون تأمین مالی و جهش تولید و طرح‌های زیربنایی و با هدف ایجاد هماهنگی بهتر میان نهاد‌های مختلف و درباره تصمیم‌گیری‌های مربوط به تأمین مالی تشکیل می‌شود.
وی پس از مطرح نمودن برنامه‌های این نهاد از جمله راه اندازی صندوق‌های تضمین برای ضمانت در انتشار انواع اوراق و تسریع در افزایش سرمایه شرکت‌ها، اظهار کرد: از این پس افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته معاف از مالیات خواهد بود.
عشقی این روش برای تشکیل سرمایه مفید دانست.
مجلس در جلسه برگزار شده در ۳۱ تیرماه سال گذشته، مواد یک و دو طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی را تصویب کرد.
وزیران اقتصاد (رئیس شورا)، صنعت و تعاون، رؤسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، صندوق توسعه ملی و سازمان بورس، دادستان کل و یک عضو کمیسیون اقتصادی و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان ناظر، ترکیب شورا را تشکیل می‌دهند.
ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نهاد‌های متولی تأمین مالی در بازار‌های پول، سرمایه و بیمه، تقویت نظام سنجش اعتبار با تکمیل پایگاه داده‌های اعتباری، توسعه الگو‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و زیر بنایی، ترویج نهاد‌ها و ابزار‌های تضمین، توسعه دامنه وثائق قابل قبول نزد نهاد‌های وثیقه پذیر و تصویب دستورالعمل‌های انتشار اوراق وثیقه و اوراق تضمین بر پایه انواع دارایی‌های قابل توثیق، از جمله وظایف شورا شناخته می‌شوند.
قابل ذکر است که وظایف و اختیارات شورا و بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار، سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه در نفی یکدیگر نخواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر