بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
مصرف ۷۰ درصد از باتری‌های تولیدی در بازار داخل/ رشد ۱۰ درصدی صادرات در سال جاری/ مشوق‌های صادراتی ملموس‌تر ارائه شود
مدیر صادرات مجتمع سپاهان باتری گفت: در حوزه تولید باتری می‌توانیم که در طول سال ۵ میلیون باتری از ۳۰ تا ۲۴۰ آمپر تولید کنیم.
کد خبر : ۲۸۰۳۷۱
نویسنده :
مینا علیزاده

گلشیرازی، مدیر صادرات مجتمع سپاهان باتری در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص مزیت‌های رقابتی اظهار کرد: در حوزه تولید باتری می‌توانیم که در طول سال ۵ میلیون باتری از ۳۰ تا ۲۴۰ آمپر تولید کنیم. این باتری‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی متفاوت گرمسیر و سردسیر تولید می‌شود.

وی افزود: به صورت گسترده صادرات ما به کشور‌های حوزه CIS و روسیه است. باتری‌های تولیدشده ما با شرایط آب و هوایی گرمسیری در حوزه کشور‌های خلیج فارس نیز قابلیت دارد. کشور عمان و اخیرا امارات نیز به این مقاصد اضافه شد.

گلشیرازی در این باره اداهم داد: توسعه در قاره آفریقا از اهداف حضور ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ است. همچنین، به کشور‌های تانزانیا نیز ورود کردیم. با توجه به اینکه باتری‌های تولیدی ما قابلیت فعالیت در شرایط آب و هوایی متفاوت را دارد، در برنامه داریم که برنامه توسعه‌ای را در این کشور‌ها داشته باشیم.

مدیر صادرات مجتمع سپاهان باتری بیان کرد: در حال حاضر بازار داخل و خودروسازان حدود ۷۰ درصد تولید ما را به خود اختصاص داده اند و ۳۰ درصد دیگر به حوزه صادرات اختصاص یافته است. حدود ۲۰ درصد از این امر محقق شده و امسال با برنامه‌های توسعه‌ای قصد داریم که به ۳۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت خاطرنشان کرد: از ۵ میلیون باتری تولیدی ما ۲۰ درصد به کشور‌های هدف صادر می‌شود و افزایش این میزان به ۳۰ درصد را در دستور کار داریم. به عبارت دیگر تلاش ما این است که ۱۰ درصد این میزان رشد یابد.

مدیر صادرات مجتمع سپاهان باتری درباره چالش‌ها و موانع صادراتی توضیح داد: شاید صحبت‌های من را به صورت مکرر صادرکنندگان دیگر بیان کرده باشند. ما مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان باید به صورت مشخص و ملموس در قالب بسته‌های قابل ارائه داشته باشیم. ما ترکیه را مشاهده می‌کنیم که ارزش پول آن مشابه شرایط ما در کشور بوده، اما صادرکنندگان آن به نحوی از طریق بسته‌های تشویقی حمایت می‌شوند که وقتی ما به روسیه، کشور‌های عربی و حوزه خلیج فارس نفوذ می‌کنیم، می‌بینیم که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ترکیه پا به پای ما کنار ما هستند و از طریق بسته‌های تشویقی صادراتی به صورت قدرتمند وارد بازار می‌شوند.

گلشیرازی ادامه داد: من از مسئولان تقاضا می‌کنیم که بسته‌های تشویقی را ملموس‌تر کنند. در سالی که افزایش تولید با مشارکت مردمی است، ما باید به نحو احسن در توسعه بازار‌های صادراتی نقش داشته باشیم.

مدیر صادرات مجتمع سپاهان باتری درباره بازار‌های صادراتی گفت:کشور‌های حوزه CIS، روسیه، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمستان صادرات را انجام می‌دهیم. به دنبال این هستیم که در کشور‌های عربی مانند امارات، عمان، قطر نیز صادرات صورت گیرد. کشور‌های آفریقایی نیز که در دستور کار ماست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر