بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

«وسدید» گل کاشت

در هفته سراسر سبز بازار سرمایه، سه شرکت سرمایه گذار در صدر فهرست پربازده‌ترین‌ها قرار گرفتند و در مقابل، باز هم «سفار» در قعر ایستاد و حاضر به خارج کردن تن‌پوش قرمز نشد.
کد خبر : ۲۰۶۶۴۱

«وسدید» گل کاشت

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت عملکرد بسیار چشم‌نوازی داشت و یک هفته کاملا مثبت را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، شاخص کل رکورد افزایش در یک روز معاملاتی را شکست و در سومین روز هفته ۱۶ هزار واحد بر رقم خود افزود.

در مجموع، بازار سهام در این هفته ۱۳ درصد بازدهی به ثبت رساند و به تنهایی و با اختلاف در صدر پربازده‌ترین بازار کشور قرار گرفت. بورس نسبت به ۲۵ دی ماه سال گذشته، رشد جالب توجه ۱۴۱ درصدی را عاید سهامداران و سرمایه‌گذاران کرده است.

«وسدید» گل کاشت

بر اساس این گزارش، در این هفته نمایش جالب توجهی در نماد‌های حاضر در جریان معاملات شاهد بودیم؛ فقط ۶ درصد از نماد‌ها در مجموع، سرخ پوش بودند و زیان به سهامداران خود وارد کردند.

«وسدید» گل کاشت

در این بین، لقب پربازده‌ترین سهم هفته به "وسدید" با رشد قیمت ۳۵ درصدی تعلق می‌گیرد. در رتبه دوم، "ورنا" قرار دارد که بحث تجدید ارزیابی از مجمع آن به گوش رسید، توانست ۲۹ درصد بر قیمت خود بیافزاید. نماد "سمگا" نیز در جایگاه سوم ایستاد.

«وسدید» گل کاشت

در آن سوی معاملات، سهامداران "سفار" در هفته سبز بازار، متحمل زیان شدند و ۱۲ درصد از سرمایه خود را آب شده دیدند. نماد "کهرام" دومین سهم زیانده هفته لقب گرفت و در رتبه سوم، "وشمال" با کاهش قیمت ۹ درصدی قرار گرفت.

«وسدید» گل کاشت

در نگاه کلان، فقط صنایع «سایر حمل و نقل» و «چاپ و انتشار» در هفته‌ای که سپری شد با افت شاخص مواجه شدند و باقی صنایع، ردای سبز بر تن کردند که در صدر آن‌ها صنعت «محصولات کامپیوتری» قرار می‌گیرد. شاخص صنعت «هتل و رستوران» با افزایش ۲۱ درصدی خود را به رده دوم رساند و گروه «خودرو و ساخت قطعات» سومین صنعت پربازده هفته بود.

«وسدید» گل کاشت

پیش‌بینی بازار هفته آینده

با توجه به داغ شدن بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آغاز رالی آن با اعطای مجوز از سوی سازمان بورس به چند شرکت، به نظر می‌رسد بازار سرمایه به سمت سهم‌هایی حرکت کند که تجدید ارزیابی را در دستور کار خود دارند. از سوی دیگر، سقف روانی ۴۰۰ هزار واحد برای شاخص کل، ممکن است بر فشار عرضه بیافزاید اما؛ به طور کلی، با توجه به نقدینگی مناسبی که در سطح بازار در حال گردش است، همچنان روند صعودی ارزیابی می‌شود؛ به خصوص آن که در دیگر بازار‌ها خبری نیست و با وجود رشد قیمت‌ها در سال جاری، برخی سهم ها، به خصوص سهم‌های بنیادی از ارزش ذاتی خود فاصله دارند و ارزش دلاری بازار هنوز به حد منطقی نرسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پتکو حضور در پروژه‌های پتروشیمی دهلران و جاسک را گرفت؛

امضای قرارداد دو پروژه از زیرمجموعه "وسدید"

پربازده‌‎ترین و زیانده‌ترین سهم‌ها را بشناسید؛

از تلخ کامی قندی‌ها تا آوای خوش بازدهی «وآوا»

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بی‌توجهی به "برجام" و استارت تا مرز ۴۴۰ هزار واحد

یک گام تا ۴۰۰ تایی شدن؛

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

ارسال نظر