بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
درباره ما

به نام پروردگار آگاهی بخش و عادل


بورس نیوز رسانه‌ای است که با قدمتی نزدیک به ۱۶ سال، همچنان پرچمدار اطلاع رسانی شفاف، صحیح و شجاعانه و همچنین آگاهی بخش در پهنه اقتصاد کشور و بطور تخصصی در بازار سرمایه ایران عزیز است.

بورس نیوز در پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۴ و در شرایطی که سایت‌های خبری و اطلاع رسانی آنچنان توسعه نیافته بودند در فضای انتخاباتی دوره نهم ریاست جمهوری پا به عرصه مطبوعات کشور گذاشت.

فقدان رسانه تخصصی در حوزه بازار سرمایه و نقد و بررسی چالش‌های مسیر توسعه فرهنگ سهامداری در کشور، هدف اصلی پدید آورندگان رسانه بورس نیوز در آن دوره زمانی بود که در نهایت به راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی تخصصی منتهی شد.

امروز بورس نیوز افتخار دارد تا به عنوان یک ایده ناب رسانه‌ای، با بیش از ۱۲ سال فعالیت مستمر از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های حوزه بازار سرمایه با رویکردی تخصصی و با موضوع فعالیت اقتصادی و اجتماعی به شمار رود.

ماهیت کسب و کار‌های نوپا و لزوم ترزیق ایده‌های جدید و پویا در دوره‌های زمانی مختلف همواره ایجاب می‌کند تا انرژی و ظرفیت‌های جدید با توجه به محدویت زمانی و نیروی انسانی با انگیزه و پیشرو بتوانند بروز و ظهور موثری داشته باشند تا به این ترتیب از فرسایش و رخوتی که امروز دامن گیر اغلب رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است خود را نجات دهند.

در این راستا با گذشت بیش از یک دهه تلاش مستمر، اکنون گروه مدیریت پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز با انتقال مالکیت و امتیاز فعالیت این رسانه به جمعی از نخبگان حوزه رسانه و فناوری اطلاعات در حالی برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی می‌کنند که گروه مدیریت جدید بورس نیوز می‌خواهند فصلی جدید را در بستر رسانه‌های مستقل بازار سرمایه رقم بزنند.

گروه مدیریت جدید پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز متشکل از جوانانی نخبه در حوزه‌های فین‌تک و کسب و کار‌های نوپا و مدیرانی با تجربه در عرصه‌های اقتصادی، مالی و رسانه هستند که از طریق روش‌های مختلف موجود در فضای مجازی، جریان آزاد اخبار و اطلاعات را با تمرکز بر صنعت مالی ایران و سایر فعالیت‌های وابسته به آن برای تمامی فارسی زبانان دنیا ارتقاء داده و تسهیل می‌نمایند.

هدف پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز ارسال و انتشار اخبار، مصاحبه، گزارش‌های شفاف و قابل اطمینان و سنجش داده در چارچوبی بی طرفانه و نقد عادلانه عملکرد‌های همه ذی نفعان بازار سرمایه، با معیار حق دسترسی آزادانه به اطلاعات در قالب‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری است.

این پایگاه اطلاع رسانی با قابلیت‌های نوین در صنعت رسانه از سرویس‌های تخصصی و همچنین زیر مجموعه‌های اقماری تخصصی برخوردار است و در عین حال با پی ریزی رویکردی نوین در حوزه اطلاع رسانی بازار سرمایه، تلاش دارد تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌های پیدا و پنهان این بازار به جامعه ایرانی، برای ارتقای سطح فکری و حرفه‌ای فعالان بازار سهام تلاش نماید.

بورس نیوز رسانه خبری مستقل و آزادی است که در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و وابسته به هیچ جناح و یا حزب و فرقه سیاسی، اقتصادی، فکری یا گروهی خاص نیست.

در پایگاه اطلاع رسانی بورس‌نیوز همه ذینفعان بازار سرمایه مجاز به ارائه آزاد نظرات و آرای خود با رعایت قوانین مدنی کشور بوده و مجموعه دست اندرکاران این رسانه خود را نسبت به صیانت از حقوق تمامی کاربران در ارائه نظرات مقید می‌دانند.

مدیریت جدید پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز ضمن قدردانی از همه مخاطبان و دعوت از آن‌ها برای کمک در عرصه اطلاع رسانی شفاف و عادلانه، خود را مقید می‌داند که در دوران جدید هیچ گاه دقت و صحت را فدای سرعت اطلاع رسانی نکرده و با رعایت اصل بی طرفی همواره امانت داری، صداقت و اعتماد را سرلوحه فعالیت‌های حرفه‌ای خود قرار دهد.

با احترام

شورای سیاست‌گذاری پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز

فروردین ۱۳۹۷