بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
مدیر واحد الگوریتمی و مشتقه (آیکو) تاکید کرد: با توجه به تأثیر انواع متغیرهای اقتصادی بر بورس و بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری، وجود ابزار‌های مشتقه گزینه مناسبی برای پوشش دهی ریسک، افزایش اطمینان و درنتیجه جذب سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۳۰۹۹۳

دود رفتارهای هیجانی از نبود آموزش بلند شد/ ابزارهای مشتقه را برای پوشش ریسک، پررنگ شود

مجید عبدالحمیدی، مدیر واحد الگوریتمی و مشتقه شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان (آیکو) در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص راهکار پیشنهادی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: آموزش افراد تازهوارد به بورس، نخستین و مهم‌ترین راهکاری بوده که می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند. بورس ما بازاری کاملاً تخصصی است، به‌طوری‌که فعالیت در آن مستلزم دانش و تجربه کافی است.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: فقدان آموزش یا هر یک از موارد مطرح شده، کافی است که علاوه بر ایجاد زمینه ضرر برای فرد، نظم بازار نیز دچار اختلال شده و با رفتار‌های هیجانی که پس‌ازآن از سر خواهد زد، منجر به ضرر برای سایر فعالان بازار سرمایه شود.

وی افزود: دومین راهکار، لغو محدودیت‌های بی‌دلیل مانند عدم معامله افراد به‌صورت الگوریتمی است؛ درواقع هر کاری که یک معامله‌گر می‌تواند با بهره‌گیری از ذهن و تجربه خود انجام دهد، به‌راحتی از طریق معاملات الگوریتمی قابل پیاده‌سازی است.

این فعال بازارسرمایه اظهارکرد: این‌گونه معاملات با کاهش ریسک‌های موجود در بازار و بدون در نظر گرفتن احساسات انسانی عمل خواهند کرد؛ امری که برخلاف ذهن برخی از افراد، کاملاً قابل‌پیگیری است و به شفافیت هرچه بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رونق بخشیدن به معاملات ابزار‌های مشتقه (آپشن) در بازار هم راهکار دیگری است که می‌بایست مدنظر قرار بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات موجود در انواع متغیر‌های کلان اقتصادی، و بالطبع تأثیر آن روی قیمت انواع اوراق بهادار و بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاران، وجود ابزار‌های مشتقه می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشش دهی ریسک، افزایش اطمینان و درنتیجه جذب سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
آقای به اصطلاح،وقتی آقای آخوندی ۱۲۰۰ میلیارد پول از بورس کاسب میشه ( ................) لطفا از اموزش حرف نزنید،بگویید فقط رانت...