{mosimage}به عبارت ديگر بايد مواد اوليه را براي مدت زمان بيشتري از توليد خريداري كرد و در انبارها داشت تا بتوانيم بدون دغدغه به توليد ادامه دهيم درست با اتكا به چنين روشي و استفاده از پرسنل متخصص و متعهد توانستيم در سال 1386 به عنوان واحد توليدي نمونه انتخاب شويم و از رييس جمهور محترم لوح تقدير دريافت نماييم .

"> افزايش 61 درصدي فروش پارس سويچ واحد نمونه توليدي سال 1386

بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۶

{mosimage}به عبارت ديگر بايد مواد اوليه را براي مدت زمان بيشتري از توليد خريداري كرد و در انبارها داشت تا بتوانيم بدون دغدغه به توليد ادامه دهيم درست با اتكا به چنين روشي و استفاده از پرسنل متخصص و متعهد توانستيم در سال 1386 به عنوان واحد توليدي نمونه انتخاب شويم و از رييس جمهور محترم لوح تقدير دريافت نماييم .

کد خبر : ۱۳۸۷۰

افزايش 61 درصدي فروش پارس سوئيچ واحد نمونه توليدي سال 1386

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پارس سويچ ساعت 15/9 صبح روز سه شنبه 25/4/87 با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت ، اتخاذ تصمیم در مورد صورتهای مالی ، انتخاب حسابرس قانونی شرکت و روزنامه کثیرالانتشار و انتخاب اعضای هیات مدیره و تصویب سود سهام با حضور بيش از 90 درصد سهامداران برگزار شد .

در این مجمع مصوبات زیر به تصویب سهامداران حاضر در جلسه رسید :

1- تصویب صورتهای مالی ( ترازنامه و صورت سود و زیان ) توسط سهامداران حاضر در جلسه .
2- انتخاب موسسه هشيار بهمند به عنوان حسابرس قانونی شرکت .
3- به ازای هر سهم 470 ریال توزيع سود نقدي به تصویب سهامداران رسید.
4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار .

بنابر گزارش بورس نیوز – در مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به 29/12/86 آقای خالدي به عنوان رئیس مجمع انتخاب شدند و آقایان اصفهاني و گشته به عنوان ناظرین و جناب آقای بيات مدیرعامل محترم شرکت در سمت منشی جلسه در ترکیب هیات رئیسه حضور داشتند .

شایان ذکر است که حسابرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس نیز در جلسه حضور داشتند .

در ابتدای جلسه مجمع آقای بيات مدیرعامل شرکت پارس سويچ اظهار داشت : شرکت در سال 86 بهترین فعالیت را داشته است و سال پر افتخاری را پشت سر گذاشته است و با وجود چالشهای بسیار و سیاستهای انقباظی بانکها ، شرکت توانسته است 24% افزايش توليد و 61 % افزايش فروش داشته باشد .

بيات در ادامه خاطر نشان كرد که راه رسيدن به امنيت واقعي در چنين شرايطي كه محدوديت ها كشور را تهديد مي كند خريد بيش از نياز توليد در كوتاه مدت است به عبارت ديگر بايد مواد اوليه را براي مدت زمان بيشتري از توليد خريداري كرد و در انبارها داشت تا بتوانيم بدون دغدغه به توليد ادامه دهيم درست با اتكا به چنين روشي و استفاده از پرسنل متخصص و متعهد توانستيم در سال 1386 به عنوان واحد توليدي نمونه انتخاب شويم و از رييس جمهور محترم لوح تقدير دريافت نماييم .

در آخر جلسه ، رای گیری برای انتخاب اعضای هیات مدیره انجام شد و بعد از شمارش آراء ، اعضای حقوقي هیات مدیره انتخاب شدند که به ترتیب زیر می باشد :

1- كارگزاري سهام عدالت

2- شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن

3- شرکت سرمایه گذاری ايران وفرانسه

4- شرکت سرمایه گذاری آب و برق صبا

۵- شركت نيروترانس

تاريخچه

سال 1355با همكاري شركتهاي ساتكاب ، آلستوم فرانسه و با سرمايه گذاري سهامداران خصوصي تاسيس گرديد.اين شركت اولين و بزرگترين سازنده كليدها و سكسيونرهاي فشار قوي و متوسط در ايران مي باشد ،همچنين شركت پارس سويچ در زمينه صنعت برق در منطقه خاورميانه بعنوان يك شركت برتر شناخته شده است . شركت پارس سويچ با همكاري شركت ABB سوئد ، به تكنولوژي ساخت محصولات فشار قوي وهمچنين با همكاري Alstom فرانسه و ABB Calor Emag آلمان به تكنولوژي ساخت محصولات فشار متوسط دست يافته است.

شركت پارس سويچ شامل دو كارخانه توليد محصولات فشار متوسط و قوي ميباشد. همه محصولات تحت استاندارد بين المللي IEC توليد و براي هريك از محصولات از آزمايشگاه بين المللي CESI ايتاليا یا KEMA هلند گواهي تايپ تست (Type Test) دريافت شده است.

در تمام مراحل توليد براي حصول اطمينان از كيفيت محصول نهايي ، آزمايشات كنترلي بر طبق بالاترين استاندارد ها بر روي قطعات انجام مي پذيرد .

موضوع شرکت

1)ساخت، مونتاژ و فروش پست و لوازم برق فشار قوی، متوسط، ضعیف و سایر محصولات وابسته.
2)انجام کلیه عملیات بازرگانی و مالی و معاملات اموال غیر منقول مربوط به موضوع شرکت.
3)انجام هرگونه سرمایه گذاری در شرکتها که موضوع فعالیت آنها مرتبط با فعالیتهای این شرکت باشد.

کیفیت

محصولات شركت تحت استاندارد بين المللي IEC بوده و تستهاي مكانيكي و الكتريكي محصولات در آزمايشگاههاي CESI ايتاليا یا KEMA هلند انجام پذيرفته و گواهينامه هاي لازم اخذ شده است.
تصويرنمونه گواهينامه اخذ شده جهت تايپ تست كليد 36 كيلو ولت فضاي باز FPS36KV
همچنين شركت از سال 1382 داراي گواهينامه مديريت كيفيت ISO 9001 ميباشد .

{mosimage}

EFQM

شركت پارس سويچ با هدف حركت در مسير تعالي ،اقدام به استقرار مدل تعالي سازماني بر اساس مدل اروپايي EFQM ، نموده است. بر اين اساس،در سومين همايش تعالي سازماني كه در اسفند ماه سال 1384 توسط دبيرخانه جايزه ملي بهرهوري و تعالي سازمانيبرگزار گرديد موفق به دريافت گواهينامه تعهد به تعالي شده است.


موفقیت شرکت پارس سویچ در کسب مقام اول نمونه کشور در سال 1387

به لطف خداوند متعال و در سایه همدلی و همکاری متقابل بین شرکت و کارکنان و توجه به رعایت مقررات و قوانین کار و توجه به مسائل رفاهی پرسنل مانند تامین امکانات ورزشی برای کارکنان، پشتیبانی تعاونی مسکن و وجود سیستم های انگیزشی متفاوت، بکارگیری نظام پیشنهادات و اخذ استانداردهای مدیریتی و توجه به محیط زیست و زیبا سازی محیط و توسعه فضای سبز و افزایش فروش 61 درصدی و عنایت به افزایش مستمر کیفیت، فرصتی بوجود آمد که شرکت پارس سویچ در نوزدهمین همایش ملی معرفی کارکنان و واحدهای نمونه کشور جزء7 شرکت نمونه کشوری مطرح و بعنوان واحد نمونه کشوری انتخاب و لوح تقدیر خود را از دست ریاست محترم جمهوری دریافت نماید.
این موفقیت را به سهامداران محترم و تلاشگران صنعت برق تبریک عرض نموده و موفقیتهای بیشتری برای شرکت و سربلندی همیشگی را برای کشور عزیز و اسلامیمان مسئلت داریم .

كارخانه :

کارخانه شامل زير مجموعه های مونتاژ، برنامه‌ريزی، امورمهندسی، قطعه سازی، عمليات حرارتی، مهندسی صنايع، تعمير و نگهداري ماشين‌آلات و کنترل کيفيت می باشد .

مونتاژ

بخش مونتاژ از دو بخش جداگانه مونتاژمحصولات فشار متوسط ومحصولات فشار قوی تشکيل شده است.
اين واحد با استفاده از تجهيزات پيشرفته و كاركنان با تجربه و تحصيل كرده محصولات توليدي اين شركت را مونتاژ مي نمايد.

قطعه سازي

در اين واحد ازماشين آلات جديد CNCجهت قطعه سازي استفاده مي شود . لزوم رعايت ترانس و تهيه قطعات با دقت بالا ايجاب مي كند كه اين واحد از ابزار و ماشين آلات مدرن بهره مند باشد.

عمليات حرارتي و پوشش

عمليات حرارتی مهمترين ، پر هزينه ترين،تکنولوژيک ترين واحد شرکت می باشدکه هرگونه تغيير در ميزان درجه حرارت داخل کوره ها اثرات قابل توجهی در مشخصات نهايی قطعات دارد ازاين نظر تمامی کوره ها با نصب سيستم اطلاعات دماها مکانيزه گرديده و كليه اطلاعات بصورت کامپيوتری ثبت می گردد.از مزايای اين سيستم به رديابی مشکلات توليد قطعه می توان نام برد.

مديريت مهندسي صنايع

امور مهندسي صنايع و آمار، عهده دار تهيه و تدوين فرآيندهاي ساخت و توليد قطعات، مونتاژ محصولات، زمان‌سنجي و تهيه زمانهاي استاندارد ساخت و مونتاژ، تهيه ساختار توليد محصولات، شركت مي‌باشد. اين امور بجز انجام فعاليتهاي فوق در انتخاب ماشين‌آلات و ابزار توليد، مميزي سيستم كيفيت ISO 9000 ، بررسي مشكلات بوجود آمده در توليد و مونتاژ قطعات و محصولات و ساير فعاليتهاي مرتبط، مشاركت مي‌نمايد.

مديريت برنامه ريزي

اين بخش از 3 قسمت برنامه ريزی سفارشات،برنامه ريزی توليد وانبار تشکيل شده است. توليد و تحويل بموقع حاصل برنامه ريزي صحيح اين واحد است .

طراحي و ابزار سازي

ابزارهاي مورد نياز توليد اعم از قالب 6 شابلن فيكسچر و شابلن هاي مونتاژ در واحد طراحي و قالب سازي شركت ساخته مي شود . اين واحد از نرم افزارها و سخت افزارهاي مدرن روز برخوردار است .

مديريت كنترل كيفيت

مشخصات فني مواد اوليه – قطعات و محصولات توليدي در شركت و تامين شده توسط پيمانكاران توسط واحد كنترل كيفيت بازرسي و پايش مي گردد . لابراتوارهاي مجهز و مدرن مواد ، برق ، شيمي همچنين امكانات روز آزمايشگاهي اين واحد را در انجام وظايف خود ياري مي دهد .

{mosimage}

اقدام جهت اكرديته آزمايشگاه و استقرار استاندارد ISO/IEC17025

باتوجه به برنامه شركت پارس سويچ در زمينه آكرديته نمودن آزمايشگاه هاي مواد وفشارقوي شركت آكادمي توف ايران که در زمينه استقرار استاندارد ISO17025 سابقه فعاليت قابل قبولي دارد به عنوان مشاور پروژه انتخاب گرديد.در حال حاضر 65 % از اين پروژه اجرا شده است .

اهم برنامه های مدیریت شرکت برای سال 1387

محور اول: برنامه های فروش، بازاریابی و صادرات در سال 1387

1-با توجه به تحقق 93 درصدی بودجه تعدیل نشده سال 86 (معادل 500,000,000 ریال ) و 110 درصد بودجه تعدیل شده معادل (434,400,000,000 ریال) ، تمامی مساعی شرکت معطوف به تحقق بودجه تعیین شده برای سال 1387 به مبلغ 505,000,000,000 ریال (بودجه احتیاطی) و بلکه دسترسی به مبالغ بالاتر خواهد بود.

2- با عنایت به تجربه سال 1386 در رابطه با وصول مطالبات از طریق اخذ چک از مشتریان، شرکت کماکان سعی خواهد کرد روش مذکور را ادامه داده و مانند مطالبات خود را به حداقل کاهش دهد.

3- شرکت تلاش خواهد نمود تا با توجه به وضعیت بازار، مشکلات بازرگانی خارجی و نیز وضعیت قیمت تجهیزات شرکت های رقیب، امکانات افزایش قیمت ها را تحلیل و تصمیم گیری نماید.

4- پیش بینی خرید تست قابل حمل برای کلیدهای فشار قوی و نیز دستگاه تست نشتی دتکتور برای کلیه کلید ها برای واحد خدمات پس از فروش.

5- ارائه خدمات پس از فروش بهتر و کارا و موثرتر.

6- افزایش رضایت مشتریان.

محور دوم: برنامه های ارتقاء کیفیت محصولات بهمراه نوسازی ماشین آلات خط تولید محصولات فعلی در سال 1387

1- ارتقاء آزمایشگاه جریانی از سطح پیک 50Hz / 45KA به سطح پیک 60Hz / 75KA و 50Hz / 65KA
2- ایمن سازی ایستگاه های تست کلیدهای قدرت فشار قوی به لحاظ خطرات احتمالی ناشی از شکست محفظه کلیدها
3- اخذ تایید صلاحیت آزمایشگاه مواد و متالورژی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران.
4- بررسی ارزیابی ساخت داخل و تولید پل کلید VD4 و انشاءاله عرضه کلید خلاء ایرانی به بازار.
5- بررسی و بهبود جانمایی خطوط تولید و مونتاژ با توجه به انتقال شرکت زنگان پارس به محل اصلی خود.
6- نوسازی و جایگزینی برخی ماشین آلات خط تولید و قالبسازی که به دقت بیشتری نیاز دارند.
7- خرید برخی تجهیزات که در افزایش کیفیت و سهولات مونتاژ محصول موثر خواهد بود.
8- نوسازی قالبها و فیکسچرهای انواع ماشین های خط تولید بمنظور ارتقاء کیفیت.

محور سوم: برنامه های توسعه بازار و محصول و تامین نیازهای شرکت در سال 1387

1- برنامه ریزی جهت تولید قابل تست RMU در آزمایشگاههای شرکت و داخل کشور و تهیه تجهیزات خط تولید و اخذ تایپ تست
2- تولید نمونه ای کلید خلاء با باتل خارجی و اخذ تایپ تست از آزمایشگاههای بین المللی و ان شاءاله آغاز عرضه کلید خلاء ایرانی پارس سویچ به بازار در اواخر سال 1387.
3- اولویت دادن به پروژه های جاری و سرعت دادن به تکمیل آنها از جمله پروژه ساخت باتل خلاء و تست و ارتقاء کلید 245Kv/ 50ka , 72 , 5Kv/40Ka HPL
4- خرید کوره خلاء به عنوان دستگاه استژیک برای باتلهای خلاء ( تلاش برای غلبه به موانع خرید این تجهیز )
5- مشخص نمودن و آشنایی با رقبای داخلی و خارجی برای تمامی محصولات تولیدی شرکت و تبیین نقاط قوت و ضعف محصولات هر یک توسط مسئولین گروه محصول.
6- مطالعه نیاز مشتریان در تغییرات مورد انتظار در محصولات موجود و تلاش در برآورد انتظارات آنان تا حدی که در کیفیت و مشخصات فنی محصولات تاثیر منفی نداشته باشد.
7- انجام تایپ تست سالیانه محصولات مختلف بر حسب برنامه زمان بندی که تایپ تست BLG� در بدترین شرایط یعنی بصورت کلید HPL 245/3Pole برای سال 1387 برنامه ریزی گردیده است.

محور چهارم: برنامه های بهبود و ارتقاء سیستم در سال 1378

1-استمرار ارتقاء کیفیت پشتیبانی نرم افزار و سخت افزارهای شرکت و افزایش دانش
2-مطالعه نقاط ضعف نرم افزارهای مورد استفاده و اقدام در برطرف کردن آنها.
3-بازنگری در مورد نحوه استفاده و دسترسی به اینترنت، افزایش و مدیریت پهنای باند
4-تغییر چیدمان اتاق Server به منظور بالا بردن امنیت و کاربری
5-با توجه به افزایش سطح عملیات شرکت و نقش یکپارچه بودن سیستم اطلاعات و ضعف نسبی سیستم موجود بمنظور ارتقاء تبادل اطلاعات داخلی و مدیریتی شرکت، سیستم جایگزینی را تحت مطالعه دارد که در صورت ایجاب شرایط اقدام بعدی صورت خواهد گرفت.

محور پنجم: برنامه های بازرگانی در سال 1387

1-با توجه به پیش بینی 40 درصدی افزایش تعهدات فروش در سال 1387 و با برنامه ریزی قبلی که در سال 86 برای سال 87 انجام پذیرفته ایست. امید است در سال 1387 نیز برنامه های شرکت با رشد و سرعت قابل قبول تداوم یابد. علیرغم اینکه فروشندگان در پذیرش بانکهای ایرانی مشکل سیستمی دارند در حال حاضر عمده نیاز وارداتی شرکت به مرحله گشایش اعتبار از طرف بانکهای ایرانی رسیده و تلاش در تامین منابع بانکی و تسهیلات ریفاینانس ادامه دارد.
2-استمرار اصلاحات در سیستم های تامین مواد و قطعات که تلاش است منابع مالی و اعتباری سازندگان نیز در اختیار این همکاری قرار گیرد.

محور ششم: برنامه های مالی، انسانی در سال 1387

1- تدوین نظام جامع مدیریت منابع انسانی با هدف اطلاع رسانی به مدیران و سرپرستان با مشارکت واحد آموزش برای بهبود نظام ارزیابی عملکرد کارکنان و نیاز سنجی آموزشی، توانمندی سازی و ایجاد انگیزش برای کارکنان.
2-بازنگری و بهبود مستمر در آئین نامه استخدام و ارتقاء کارکنان و تصویب نهایی با تمرکز به دانش و مهارت و افزایش اثر بخشی.
3- بازنگری آئین نامه انظباطی و پیگیری لازم برای اخذ تایید سازمان کار استان.
4- ایجاد یکپارچگی در نظام ارزیابی عملکرد ( تلفیق شاخصهای ارزیابی عملکرد کمیته بهره وری و ارزیابی عملکرد در تمدید قرارداد نیروهای قراردادی و ارزیابی سالانه کارکنان دائمی).
5- جهت ایجاد کنترل داخلی مناسب برای رویدادهای مالی شرکت تدابیر لازم پیش بینی و مورد اجراء گذاشته شده است بعنوان مثال تغییرات در سیستمهای حقوق و خزانه داری، ایجاد حسابرسی داخلی و استعلام از سازمانهای دولتی برای تائید مبالغ دریافتی.
6- پیرو تکالیف مجمع در سال 1386 تدابیر لازم برای رفع موارد مربوط به تطبیق حساب و تائیدیه حسابرسی پیش بینی و اقدام گردید.

پروژه هاي در دست اقدام

سكسيونر قابل قطع زير بار هوايي :

هدف پروژه ساخت سكسيونر قابل قطع زير بار هوايي از نوع Indoor مي باشد. اين مدل سكسيونر متناسب با بازار ايران طراحي شده است. كه نمونه به طور كامل مونتاژ شده و تست هاي ولتاژي روي آن درحال انجام است .

سكسيونر گازي Indoor :

اين سكسيونر به لحاظ كاربرد درتابلوهاي برق كمپكت داراي اهميت بوده و نقشه هاي آن تهيه شده و اقدامات لازم جهت ساخت قطعات ،ارت ، يك دستگاه فرمان مستقل و ساخت بدنه صورت گرفته است.

ريكلوزر :

اين پروژه به عنوان يك پروژه تحقيقاتي توسط واحد تحقيقات شروع شده است و در فاز مطالعاتي (مستند سازي و دستيابي به دانش فني ) مي باشد وبيشترين پيشرفت پروژه در قسمت فرمان مغناطيسي ميباشد.

بهينه سازي فرمان BLRM :

هدف پروژه افزايش تعداد عملكرد كليدهاي فشار متوسط شركت از 5000 بار به 10000 بار مي باشد اين پروژه با همكاري دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در حال اجرا است.

كتاب كليد:

تدوين كتاب جامع كليد جهت كاربرد آموزش پرسنلي با جنبه معرفي شركت با همكاري دانشگاه زنجان به انجام رسيده است اين كتاب درحال ويرايش و بازنگري نهائي مي باشد .

تجهيز آزمايشگاه فشار قوي :

هدف اين پروژه خريد يك سيستم كامل تست AC تا ولتاژ 600KV بوده تا ضمن تجهيز آزمايشگاه فشار قوي واحد تحقيقات به اين سيستم , به عنوان پشتيبان آزمايشگاه فشار قوي موجود نيز مورد استفاده قرار گيرداين سيستم طبق آخرين تکنولوژی روز دنيا توسط شرکت High Volt آلمان ايجاد شده که قابليت تعمير ونگهداری و برقراری ارتباط مستقيم از طريق شبکه اينترنت با کارخانه سازنده را دارابوده و مجهز به جبران سازها جهت به حداقل رساندن جريان مصرفی از شبکه برق می باشد. در اين راستا درسال 83 خريد ترانسفورماتور انجام و به كشور حمل شده است . اين پروژه در سال 84 مورد بهره برداری قرار گرفت.

پست توزيع كوچك شده :

درپي گسترش مصرف اين نوع پستها دربرق هاي منطقه اي اين پروژه در واحد تحقيقات تعريف شده است و مقدمات نظير مذاكره و نهايي كردن طرح با مشتريان ، شناسايي منابع تهيه مواد ، تهيه نقشه و مدارك فني انجام شده است .

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر