بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر : ۱۴۰۱۴۴
دو بانک، یک موسسه و ایرلاین درگیر فساد جدید 12 هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی هستند.

پس از اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر کشف فساد 12 هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی، و تایید کلیت این فساد توسط رئیس کل بانک مرکزی، خبرنگار "تابناک اقتصادی"به اطلاعات جدیدی درباره این فساد دست یافته است.

براساس این اطلاعات، دو بانک "ت" و "ر" ، موسسه "ث" و یکی از ایرلاین‌های بزرگ کشور؛ درگیر این فساد 12 هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی هستند.

در این میان، منشا این فساد بزرگ بانک "ت" گزارش شده و سایر موسسات در پی این موقعیت، سوءاستفاده کرده‌اند؛ بدین ترتیب متخلفان تحت ضمانت‌نامه‌ها و چک‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند و تسهیلات کلان می‌گرفتند.

این فساد در برخی شعب بانکی بانک "ت" در استان کرمان رخ داده و جالب اینکه این تخلفات توسط شرکت‌های مختلف تحت پوشش برخی موسسات پولی شکل گرفته است.

یکی از مراجع امنیتی پس از اطلاع از این موضوع، جزئیات آن را در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

این فساد 12 هزار میلیارد تومانی در دو پرونده در تهران و کرمان در حال پیگیری در دستگاه‌ قضایی است.

پیگیری‌ خبرنگار "تابناک اقتصادی" نشان می‌دهد متهم ردیف اول این پرونده مسبوق به سابقه بوده و پیش از این، تخلفاتی در یکی از بزرگترین بانک‌های کشور داشته است.

در همین حال، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم تائید کرده‌اند که عوامل اصلی دیگر این فساد بزرگ دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
از این همه شفافیت چکار کنیم آفتابه دزد را در خیابانها می گردانند و آنوقت ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
برای ریشه کنی برای همیشه فقط راه حل آن اعدام متخلفین است .
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
بسمه تعالی
بس معلومه ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان پولی نیست که از چشم ... دور میماند.... منتظریم با از این قبیل مفاسد رو شود . از ۳۰۰۰ میلیارد شروع شد بعدی ۷۰۰۰ هزار میلیارد بعدی ۱۲۰۰۰ میلیارد و بعد و بعدیها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلاغ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
بعد از اعدام مه آفرید خسروی به دروغ وعدۀ محاکمه مفسدان 12 هزار میلیاردی بانک تجارت را دادند ولی با گذشت 5 سال حتی اسم مفسدان را نیز اعلام نکرده و ثابت نمودند هیچ گونه مجازاتی برای اشخاص مفسد صاحب نفوذ نبوده و بر خلاف قانون اساسی همه در مقابل قانون برابر نیستند
رحمان محمدی اصل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رئیس قوه قضائیه مکرراً می گوید دستگاه قضایی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی هیچ گونه خط قرمز نداشته و به همۀ پرونده ها عادلانه رسیدگی کرده : آقای رئیس اگر این طور است که می فرمائید لطفاً پاسخ دهید کی قرار است حسین فریدون و مهدی جهانگیری نیز مثل سایر مفسدان اقتصادی بصورت علنی محاکمه شوند؟ کی قرار است به فساد 12 هزارمیلیاردی بانک تجارت کرمان که 6 سال از کشف آن گذشته بصورت علنی رسیدگی کنید ؟ کی قرار است به اتهامات مسئولین بانک مرکزی نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ کی قرار است به احتکار خودرو سازان رسیدگی کنید؟ کی قرار است به فساد کرسنت ، توتال ، استات اویل و ... نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ آیا عدالت ایجاب نمی کند با همه یکسان برخورد کنید