بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
در این رمان شرلوک هولمز مأموریت دارد تا راز یک جنایت را فاش کرده و قاتل را شناسایی کند. او سر نخ اصلی را زمانی پیدا کرد که دریافت زمانی که جنایت در حال وقوع بوده است سگ خانه پارس نکرده است و این مساله به این معنی بود که سگ خانه قاتل را می شناخته و قاتل از آشنایان بوده است.
کد خبر : ۱۴۲۱۰۴
نویسنده :
خاندوزی
در بازارهای مالی مفهومی وجود دارد که از آن به "علامت سگ بسکر ویلز" یاد می کنند. این مفهوم برگرفته از رمان مشهوری با همیننام است که توسط آقای آرتو کانون دویل نوشته شده است. در این رمان شرلوک هولمز مأموریت دارد تا راز یک جنایت را فاش کرده و قاتل را شناسایی کند. او سر نخ اصلی را زمانی پیدا کرد که دریافت زمانی که جنایت در حال وقوع بوده است سگ خانه پارس نکرده است و این مساله به این معنی بود که سگ خانه قاتل را می شناخته و قاتل از آشنایان بوده است.

در بازار نیز این علامت، زمانی صادر می شود که اتفاقی که انتظار آن را نداریم، به وقوع می پیوندد. به عبارت دیگر عمل نکردن قیمت در جهت انتظار سبب صدور این علامت شده و نشان دهنده آن است که در پشت پرده آن سهم، یا بازار از لحاظ بنیادی اتفاقاتی در شرف وقوع است که هنوز علنی نشده و بازار از آن خبر ندارد. در این شرایط بایستی الگو را کنار گذاشته و با روند قدرتمند جار ی همراه شد.

حال وضعیت تکنیکی بازار سرمایه در شرایطی قرار دارد که تمامی شاخص ها همچون RSI ، استوکاستیک و ... در کف حداقلی خود قرار دارند (پیوست 1) و نشان دهنده اوج هیجان فروش در بازار سهام است و انتظار داریم که به مرور قیمت ها بر گردد ولی این اتفاق نمی افتد، چرا آیا اتفاقی در پشت پرده سیاست و اقتصاد در حال وقوع است که از آن بی خبریم؟ بررسی همه جانبه شرایط نشان می دهد که سه اتفاق زیر در طی چند ماه اخیر بازار را متأثر ساخته است:

  1. عدم حصول توافق درمذاکرات در مهلت 3 آذر و تمدید آن
  2. سقوط قیمت نفت به میزان 50 درصد و تثبیت در سطوح جاری
  3. ریسک جدید سیستماتیک ناشی از سخنان ریاست جمهوری در خصوص رفراندوم و مراجعه به آراء عمومی

اگر چه بازار سرمایه منتظر حصول توافق در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 بوده است و این اتفاق در مرحله قبل نیافتاده است، اما این اتفاق عجیب نیست و کشور حدود 11 سال است که در حال مذاکرات هسته ای است، ضمن آنکه مذاکرات در جریان است و مهلت جدیدی برای آن تعیین شده است.

لذا تاثیرات آنرا بایستی محدود و موقت باشد. تأثیرات ناشی از عامل دوم یعنی سقوط قیمت نفت به صورت کاهش 30 تا 50 درصدی قیمت سهام هویدا شده است و اگرچه بازگشایی پالایشگاهها می تواند شاخص را تا سطوح 61 هزار واحد نیز به پایین بکشد اما کاهش در سایر سهام بورسی اتفاق افتاده است و نباید جای نگرانی بیشتر وجود داشته باشد. تأثیر ناشی از ریسک جدید سیستماتیک نیز علی رغم آنکه تأثیر کوتاه مدت خود را بر بازار بر جای می گذارد لیکن به نظر می رسد که در سایه مدیریت عالمانه مسئولان عالی نظام مخصوصاً مقام معظم رهبری تحت کنترل باشد و نمونه آن را در جلسه علنی هفته گذشته مجلس مشاهده کردیم و مجلس از توضیحات آقای ظریف قانع شد.

در یک جمع بندی باید گفت که آسیب شناسی رفتار فعالان بازار در شرایط جاری نشان می دهد که جو فروش موجود صرفاً ناشی از یک هیجان فروش مفرط است و باید توجه داشت که در شرایطی که قیمت از حدود 30 الی 50 درصد نسبت به قبل کاهش یافته اند و شاخص RSI درمحدوده کمتر از 17 واحد قرار دارد. فروش سهام در چنین شرایطی به هیچ وجه منطقی نیست و فعالان بازار بایستی توجه داشته باشند که پشت اوراق سهام موجود، دارایی وجود دارد و صرفا یک کاغذ نیست. چگونه است که در فرآیند کاهش قیمت املاک، ملک خود را به هر قیمتی نمی فروشیم ومنتظر فرصت مناسب تر می مانیم، اما در سرمایه گذاری سهام چنین رفتاری منطقی ای را از خود بروز نمی دهیم. به هر صورت بررسی شرایط تکنیکی بازار حکایت از تثبیت بازار در بهمن ماه و رشد مجدد سهام در بهار 94 دارد، لذا بهتر است برای فروش سهام خود منتظر فرصت های بهتر بمانید.

در پایان خاطر نشان می سازد که با توجه به افزایش نرخ ارز و شتاب تورم موجود، در آینده نزدیک شاهد پدیده "Penny Shan" یا "سهام ارزان" خواهیم شد و آن وقت فرصت برای خرید مخصوصاً برای خریداران حقوقی دیر خواهد بود.توجه داشته باشیم که در اقتصاد ایران همه چیز متأثر از دلار است تا حدی که از پدیده ای موسوم به دلاریزه بودن اقتصاد ایران سخن رانده می شود. کمی به پیرامون خود نظر بیاندارید، قیمت همه چیز در مقایسه با ابتدای دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، از مایحتاج عادی روزانه تا کالای سرمایه ای حداقل 3 برابر شده است و دلار نیز در این فاصله سه برابر شده است، حتی قیمت کالایی مثل خودروهای بی کیفیت داخلی که در مقاطعی با مازاد تولید مواجه بود و فشارهای زیادی برای ثابت نگه داشتن آن صورت گرفت ولی نهایتاً نتیجه ای جز سه برابر شدن در بر نداشت. بر این اساس کف شاخص در اوج دوران فشار خارجی بر دولت احمدی نژاد در محدوده تقریبی 23 هزار واحد قرار داشته است، با فرض آنکه ضریب حداقل سه برابری را در شاخص اعمال کنیم، به عدد 69 هزار واحد می رسیم.

بنابراین اگر چه کاهش بیشتر قیمت سهام محتمل است ولی به خاطر داشته باشیم که این امر منجر به بروز پدیده سهام ارزان و قرار گرفتن سهام در محدوده زیر ارزش ذاتی خواهد شد و حرف آخر اینکه مواظب باشیم که سهام خود را به هر قیمتی به حراج نگذاریم زیرا پشت برگه های سهام دارایی نهفته است و صرفاً کاغذ نیست.

نمودار شاخص کل در مقیاس هفتگی

آیا علامت

نمودار شاخص کل در مقیاس ماهانه

آیا علامت

کارشناس ارشد بازار سرمایه- رمضان سلیمانی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
عدم حصول توافق درمذاکرات هسته اي و بن بست مذاكرات - سقوط قیمت نفت به 48 دلار از بزركترين ريسكهاي بازار هستند
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
از بزرگترین ریسکهای بازار خود دولت و مجلس هست
میثم
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
ایول دقیقا درست گفت اقای ناشناس
محمد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
زمان احمدی نژاد هم انرژی هسته ای فعالتر بود هم بیشتر مرگ بر آمریکا میگفتن هم تحریما بیشتر بود ولی بورس اینجوری نبود.
رضا
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
افرین برادر ناشناس این درسته بقیه اش همه حرفه بخصوص اگر اون از اولش را حذف کنی
ناشناس
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
طفا برای تحلیل بازار شاخص کل را ملاک عمل قرار ندهید زیرا در این صورت راهتان به ترکستان خواهد بود.از جمله گل کاریهای دولت احمدی نژاد تغییر فرمول شاخص به گونه ای بود که نتوان از آن به نگاه درست و دقیق و شفافی در مورد وضعیت بورس و وضعیت شرکتها رسید و همواره همه چیز در پشت دود و غبار و مه به وقوع بپیوندد و با دستکاری در سهام یک یا دو نماد بتوان ویترین اقتصاد کشور را موجه و خوب نمایش داد و یا بر عکس با همین دستکاریها نوسانات عجیب و غریب از قبال جیب حقیقیهای تازه کار و کم آگاه به بازار داد تا عده ای یکشبه پول دار شوند.همین اتفاق را در سایر بخشهای اقتصادی کشور را با انحلال سازمان برنامه و بودجه شاهد بوده و هستیم.
hamid
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
اینا ریسک نیستند اخوی
اینا مادر بازارو به عزایش نشانده اند !
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
با سلام. دقیقا همین تحلیل ها در سال 92 منجر به افزایش حبابی قیمت ها شد و در نهایت حباب قیمت ها در هم ریخت.
به هیچ وجه نمی توان با استناد به اینکه دلار گران شده همه چیز را سه برابر کرد. قیمت سهام به سود بنگاه وابسته است نه قیمت دلار.
تعیین کف قیمتی مبنای علمی ندارد و صرفا دلخوشی های تکنیکال هاست. همان تکنیکال هایی که شاخص را 110 هزار واحد پیش بینی می کردند و توجه نداشتند که P/E بازار دو رقمی شده است.
با تشکر
سعید
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
دوست عزیز فاندامنتالیست من نظرت درباره سهامهایی با پوشش کامل eps شش ماهه و نه ماهه که دارند با پی به ای 2 و 3 صف فروش میشوند چیست؟!
علی
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کی گفته قیمت سهام فقط به سود بنگاه وابسته است نه قیمت دلار، لابد سهام شرکتی که زیان میدهد باید مجانی توزیع شود؟! اصلا ارزش ذاتی یعنی چی؟!
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
تشكيل كنگره جديد ضد ايراني آمريكا نيز از ديگر ريسكهاي بازار است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
سخنان روحانی در باره رفراندوم نشان از این هست که او نیز در تنگنا قرار گرفته و میخواهد با ناراضی نشان دادن مردم نقشه هایش را عملی سازد
ینابراین ریزش بورس تا حای ممکن و نارضایتی....
محسن چه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
من که فکر میکنم اگه هم بیاید بگوید سهم های دربازار مفت است وبازار برمیگردد باز هم این جو وحشتناک فروش درست نخواهد شد
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
آقای سلیمانی عزیز سهامداران سهام رو برای سود خرید و فروش می کنند. چرا تو تحلیلتون از نرخ سود بانکها اسمی نبردین؟ سهام هر چقدر هم دارایی پشتش باشه وقتی به سهامدار سود نمی رسونه بی ارزشه. وقتی بانک سود 30درصد رو بدون ریسک میده شما بفرمایید پی به ای سهام با ریسک بورس که اخیرا ریسک نقدشوندگیشم از بانکها بیشتر شده چقدر باید باشه تا ارزش خرید داشته باشه؟ بهتر نیست یه بارم که شده جوری تحلیل کنین که سهامدارای بیچاره مقصر اعلام نشن و دلیل واقعی افت بورس توش اعلام بشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
خیلی جالبه.مگه خود شماها نبودید که پارسال میگفتین بهار بورس رونق میگره.بهار منفی بود گفتین تو تابستان به دلیل مجامع بورس وضعش خوب میشه.تابستان هم با ضرر گذروندیم گفتید برای پاییز به خاطر گزارش های خوب 6 ماهه بازار برمیگرده.البته تو این مدت بازار برگشت البته برعکس برگشت.حالا هم دارید میگید که برای بهمن و بهار 94 بازار برمیگرده!!!البتهفکر کنم اقایون یازار رو برعکس میبینن.خیلی اعتماد به نفس دارین
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
خداییش دمت گرم
بسیار بسیار فراون لایک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
حباب بورس تازه داره تخليه ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
با به بن بست رسيدن مذاكرات هسته اي و سقوط قيمت نفت شاخص بايد 15000 باشه الان كه خيلي خوبه
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
دقیقا به وسط خال زدید
Abbas
ROMANIA
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
متاسفم براي مسئولان اقتصادي كشور. معني حماسه اقتصادي يعني جارو كردن سرمايه مردم. متاسفم من كه هرگز شما را نمي بخشم اميدوارم خدا هم نبخشه
تئو
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
دوست عزیز سرمایه مردم را همون آخر 91 جارو کردند رفت... دولت وقت و بانکها با پس انداز خود مردم وورود به بازارهای ارزو طلا و بورس، از یک تومان ، 10 تومان درآوردند و... ، این چیزی هم که میبینید صرفا بالا پایین های این هرج ومرج اقتصادی در بازارهای کشور میباشد...
انتظار زیادی هم نباید از دولت داشته باشیم... تا ایجا هم که مانع از گسترش تحریمها و کاهش فشار سیاسی برای رفع تدریجی تحریمها خوب عمل کرده است...
ضمنا ... اقتصاد مقاومتی نیاز به همت خود مردم و فرهنگ اون داره... تا وقتی که به نخبه های واقعی جامعه فضا داه نشه و نخبگان در مسند، از مسند موجود برای کسب سود سوء استفاده نکنن، ائ=وضاع همینه...
من یک مخترع هستم که به یه زیرمجموعه از وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کردم و میگم که من نمونه آزمایشگاهی هم ساختم و تست کردم و... جواب داده... برای تست پایلوت واقعی و .... کمک مادی و معنوی بکنید....
جواب: مدارکتو بفرست، کاری هم با آزمایشات نداریم.... ما خودمون بررسی میکنیم و اگه ب نظرمون درست بود ، بهت فقط یه تاییدیه میدیم و .... تازه بابتش هم پول میگیریم.... این مجموعه هم مثلا مرکز تحقیقات هستش.... ببین این همون فرهنگه و سوء استفاده.... کمک برای چیزی که میتونه مفید باشه یا گرفتن پول بابت یه تیکه کاغذ؟...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کافیست یک نگاهی به وبشهر بکیند تا بفهمید که هیچ تحلیل و منطقی بر بورس حکمفرما نیست و ارزنده ترین سهم بازار با p/e=2.5 و پوشش نود درصدی eps چگونه امروز صف فروش شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
بورس در حال سقوطه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
هرچه زودتر بايد از بازار خارج شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
ما میخوایم سهام خود را نگه داریم ام وقتی میبینیم هر روز 4 درصد از ارزش اون کم میشد پیش خودمون میگیم امروز بفروشیم بهتر از فرداست فوقش اگه بازار راه افتاد دو روز هم تو صف خرید میریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
سرمایمون که نابود شد و از بین رفت میترسم خودمون هم به سرنوشت ملت لیبی یا عراف مبتلا شویم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
نابود شدیم ...
خدایا خودت به فریاد ما برس که جز تو فریاد رسی نیست
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
علامت فلاکت مردم بیچاره هم نمایان شده
بورس باز
GERMANY
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
بابا بذارین سهامدارا زود تر از ضرر خارج شن گمراهشون نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
ترس ترس و ترس هم خریدار و هم فروشنده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
با تحلیل میخری ضرر ... الکی و بدوت تحلیل میخری!! به امید اینکه شاید بهتر تحلیل جواب بده ضرر...بنیادی میخری ضرر...روی سهامی رانتی وارد میشی بازم ضرر...من که دیگه به بازار نیگا نمیکنم...میرم یه دو سه ماه دیگه برمیگردم...یا تو اونوقت یه 50 درصد دیگه ضرر کردیم یا اینکه برگشته بازار که احتمال اول خیلی قوی تره فک کنم ولی دیگه بیخیالش ..پیر شدم تو این یک سال !!
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
احسنت
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
خدارا سپاس
چند روز پیش کف 58000 شاخص را پیش بینی کردم . امروز 50000 را در کمتر از یک ماه یقین دارم .
ایری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
به نظر من باید بازار بورس را تعطیل کنند تا انتخابات ریاست جمهوری اونجا دوباره یکی پیدا بشه البته با کلید این دفعه جواب نمیده باید دسته کلید بیاره شاید یکی ازاین کلیدها برای بازار کار ساز شد .البته شاید .
مسیح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
ببخشید اما RSI صرفاً یک اندیکاتوره. یک نشانگر. که شما بنا بر سلیقه خودتون این طور تفسیرش میکنید که در کف حداقلی قرار داره! اما واقعیت اینه که این اندیکاتور جدای از قیمت نیست و هر جا قیمت بره اونم میره و لزومی نداره که از عدد خاصی بخواد برگرده.
در ادامه باید بگم که برای شاخصی که هیچ پشتوانه عددی برای تعیین مقدارش به لحاظ علمی نداره، اصن RSI میتونه مفهومی داشته باشه؟
تحلیل درست روی فرض غلط خیلی نمیتونه ملاک عمل باشه ...
بسیاری از ساختارهای اصلی بازار سرمایه از همون ابتدا مشکل داشتن اما چون بازار گل و بلبل بود کسی میل به اصلاحشون نداشت اما حالا همون خود درگیری های خود ساخته و خود خواسته بازار و شاخص کل، شدن مرکز سرطان ...
ایشالا که به زودی حل بشه و دوستان متضرر، بتونن حداقل بخشی از زیان رو جبران کنن
به امید حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
توی یکی دو تا از کامنت هایی که روی خبرهای قبلی بود چند نفری نوشته بودن که اگه حرفه ای بورس باشی الان هم میتونی سود کنی؟! من واقعا میخام بدونم توی این دو هفته اخیر نه قبلش ، کسی بوده که تونسته باشه خرید کنه و سود هم نه همون اصل سرمایه اش را برگردونده باشه...لطفا اگه کسی هست حتما بهم بگه چون واسم جالبه بدونم
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
خب الان وقت خریده ولی دیگه آدم پولی نداره که بخره 1 ساله این کارشناسان تکنیکال و مدیر کارگزاری ها می گند ماه بعد بازار خوب میشه ولی نمیشه
غضنفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
جناب کارشناس ارشد بازار سرمایه !
فیبو ت را سر و ته زدی عزیزم !
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
چی نوشتی ای بابا!! خودت میفهمی!! اصلا بگو ببینم چندتا دونه سهم داری ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
صندوق حمایت از بازار کجاست؟؟!!!
امینی
ROMANIA
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
همه این اتفاقها زیر سر بعضی کار شناسان است چون سهامدارها از حدبیشتر به اینها بها دادند کارشناسی قبل از مذاکرات شاخص را 89هزار بعد 144هزار تحلیل کرده بود حالا امده 64هزار تحلیل کرده همه هم افتادند دنبالش که بفروشند در 64هزار بخرند بورسیهای عزیز شاخص ما تحلیل پذیر نیست چون شرکتهای جدید را. وسود 20در صدسالیانه سهام را کنار بگذاریم شاخص کل از 20هزار هم کمتر است
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
تحریمهای جدید رو درنظر نگرفتین؟
عامل اصلی درحال حاضر اونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
بازار ما زیاد تابع توافق و سقوط قیمت نفت و سایر عوامل نیست مشخصا عده ای حقوقی نمی خواهند یا نمی گذارند نقش دوران قبل را بازی کنند والا چشم انداز اوضاع سیاسی و اقتصادی تا حدودی روشن است و وضعیت بهتر و اینکه جمع کردن سهام موجود در بازار مگر چقدر نقدینگی میخواهد.
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
بنده قبلا هم متذکر شدم دقیقا خود دولت با کمک حقوقی ها به این وضع دامن میزنند و این کاملا مثل روز روشن است
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
گل گفتید.
تومملکتی که چند صد ملیارد پول نباشد که بورس مملکت که دماسنج اقتصاد است را نجات بدی باید در این مملکت را (مخلوط خاک و آّب) گرفت.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
وجدانا هرجور حساب میکنم با سود بانکی فعلی خرید توجیح نداره...
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
خدا رو شکر که مسئولین نظام مدیریت عالمانه دارند!!!!!! اگه مدیریت جاهلانه داشتن الان وضعمون چی بود؟!!!!!من یکی که میرم نماز شکرانه می خونم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
خدا لعنتشون کنه
از نابود هم نابودتر شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
از این هم بدتر خواهد شد بدانید با این مدیریت عالمانه این کشور فقط رشد منفی داشته و هست و خواهد داشت
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مملکت ما ماشاالله فقط در جهت نزولی رکورددار در دنیا هست
ایری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
به نظر من باید بازار بورس را تعطیل کنند تا انتخابات ریاست جمهوری اونجا دوباره یکی پیدا بشه البته با کلید این دفعه جواب نمیده باید دسته کلید بیاره شاید یکی ازاین کلیدها برای بازار کار ساز شد .البته شاید .
یعقوب
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
این درا دیگه با کلید باز نمیشن. باید با دینامیت منفجرشون کنند تا باز شن.
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
نفت کمتر از نصف شده لذا شاخص تا به کمتر از نصف نرسد ریزش ادامه دارد ورای هر گونه دخالتی در بازار توسط هر کسی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
صندوق حمایت از بازار کجاست؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
بازار ما زیاد تابع توافق و سقوط قیمت نفت و سایر عوامل نیست مشخصا عده ای حقوقی نمی خواهند یا نمی گذارند نقش دوران قبل را بازی کنند والا چشم انداز اوضاع سیاسی و اقتصادی تا حدودی روشن است و وضعیت بهتر و اینکه جمع کردن سهام موجود در بازار مگر چقدر نقدینگی میخواهد.
محمد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
حداقل یک هزار میلیارد تومان
مهرداد
ROMANIA
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
علامت سگ بسکرویلزو نمیدونم
اما علامت سکته و ورشکستگی در من هویداست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
قاتل اشنا دقیقا خود دولت هست نه سهامداران اقای تحلیلگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
تا آخر این ماه هم صبر میکنیم.
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
یکی بیاد به فکر ما سهامدارای بیچاره کنه بجای اینکه انقدر کشور امکاناتشو علیه شرکت پدیده بسیج کرده بیاد به فکر بازار سیاه بورس کنه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
بهتر كار در اين شرايط به كليه سهامداران توصيه مي شود به مدت يك هفته دست از خريد و فروش بكشند تا دولت مردان فكري براي بورس بكنند
محمد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
دولتمردان اهمیتی به بورس نمی دهند نهایتا دم انتخابات چنددرصدی بالاببرند و همه هم خوشحال بشوند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
بنده قیلا هم گفتم وپیش بینی کردم اسراییل به هیچ عنوان اجازه توافق هسته ای را نحواهد داد و با طولانی کردن مذاکرات سعی خواهد کرد نظام ایران را از درون بپاشد که از اثار اولیه ان نیز در اقتصاد و بورس کاملا مشخص شده است بنابراین اقای تحلیلگر هیچ نمی دانی و لطفا ادرس اشتیاه به سهامداران نده
محمد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
فعلا که زور دلواپسان از اسراییل بیشتره
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
همه اش احساسات چطور زور این نادان ها بیشتره؟ به هم بگویید تا بدانیم
اینشتین
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
ختما درراه نابودی مملکت زورشون بیشتره
ناشناس
SWITZERLAND
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
بورس نیوز گرامی
عده ای "تحلیل گر نما" هستند که اینجا و آنجا مرتبا مصاحبه می کنند و از برگشت قریب الوقوع بازار می گویند.
آنچه ته دل این آقایان می گذرد این است که حقیقی ها سربازان پیاده و گوشت دم توپ بازار هستند و باید با داستان پردازی و بهم بافتن آسمان و ریسمان حقیقی ها را ترغیب به خریدو نگهداری سهام کرد تا حقوقی ها نفس راحتی بکشند. این تحلیل گران ثابت کرده اند که وجدان ندارند، اما شما "بورس نیوز" گرامی درست نیست که بلند گوی آنها شوید و ناله و نفرین حقیقی های مال باخته را که با طناب چنین تحلیل گرهایی در چاه افتاده اند را بجان بخرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
با نفت 40 دلاري و پابرجا بودن تحريمهاي بانكي و تشكيل كنگره جديد آمريكا وضع نبايد بهتر از اين هم باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
از مسولان خواهش ميكنيم، لطفا بورس را تعطيل كنيد. چون نقدشوندگي وجود نداره. حداقل اصل سرمايه مردم از دست نرود.
اگر اين طور پيش بره، دست آخر به جز از دست دادن اصل سرمايه، فكر كنم بدهكار هم باشيم.
تا رسيدن به راهكار اقتصادي درست، بهتر است اين كشور بازار سرمايه نداشته باشد. همه سرمايه مان از دست رفت، دولتي ها لطفا چشمهايتان را باز كنيد
محمد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
راس میگه تعطیل کنید. بورس میخایم چی کار. وجوهاتم از توش در نمیاد. چهار تا حاجی میشینن تو حجره قیمت تعیین می کنن دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کنگره امریکا وارد یک تقابل جدی با دولت ایران شده و بورس در اینده ای نزدیک شاهد یک ریزش تاریخی تا 10000 واحد خواهد بود این تحلیل درست است اقای تحلیلگر میگویی نه صبر کنید
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
بلی داریی پشت برگه سهام باقی می ماند منتهی به قیمت یک قران
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مقدمه یک - یک برگ سهامی دارم که هزار تومان می ارزد و الان قیمتش شده نهصد تومان
مقدمه دو - بدوجه که توسط مجلس و دولت تصویب شد برگ سهام من چهارصد تومان می ارزد
نتیجه - فروختن شرط عقل است!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
الان تو بعضی نمادها که صف فروشند ناگهان یک صف خرید چند میلیونی ظاهر میشه و دوباره چند ثاینه بعد بدون اینکه به حجم معاملات اضافه بشه حذف میشه.
خدایی یا سیستمشون رو هک کردند یا دارند بهشون نحوه دستکاری کردنو یاد میدند.
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
داستان اینه که پول و ثروت دست کساییه که تو 8 سال چاپیدن و الان با همون پول دارند حسابی مانع تراشی میکنند مثل مانع تراشی ها در جاها و کارهای دیگه سرمایمون و عمرمون رفت لعنت به کی بدیم موندم اونها یا خودمون
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
بنده نمیخام سهم سفته بازی در بازار منفی بخرم بیست درصد سود کنم ولی شب راحت نخابم که سهمم دو زار نمی ارزه و فردا ممکنه قیمتش سقوط کنه. من می خوام سهم بنیادی خوب بخرم که خیالم راحت باشه ولی چه فایده فرداش مجلس و دولت 30% سودش را با یک به اصطلاح قانون هاپولی کنند یا نرخ خوراک که انحصارا دست خودشون هست را شش برابر کنن؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
بهره مالکانه را برای امسال حذف کنید و برای ده سال اینده از همین الان مبلغی منصفانه تعیین کنید
نرخ خوراک امسال را دو سنت و برای ده سال اینده منصفانه تعیین کنید
مالیات شرکت های تاثیرپذیر از تحریم را کاهش دهید
شرکت های اخراجی به بازار پایه توافقی را برگردانید
حجم مبنا را هم با خیال راحت حذف کنید
بستن نماد را بیش از یک روز ادامه ندهید

هیچ کار دیگری نکنید. خودش درست می شود.
ندا
ROMANIA
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
جالبه سرمایه یک عمر زندگییمون داره ذره ذره جلوی چشامون اب میشه به خاطر بی تدبیریه مسولان هیچ کاری هم نمیتونم بکنیم
ولی الان اگه گلشیفته بیاد ایران مردم تو فرودگاه سنگسارش میکنن!!!!!!!!

این است غـــــــــیرت ایرانی !!!!!!!
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
غلط میکنه کسی به گلشیفته چپ نگاه کنه.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
خلاصه اینکه دریک کلام در جهت تخقق هسته ای همه سهامداران باید فداکاری نموده و سرامه هایشان را به دولت واگذار کنند
دولت از سهامداران التماس دعا دارد

واسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
نحوه محاسبه شاخص باید تغییر کنه و بر اساس ارزش سهام شناور و میزان سود و زیان اون تعیین شه.
ورشکسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
به نظرمن اگه دولت حسن نیت داره باید همانطورکه از زیان دیدگان جنگ نظامی حمایت میکنه اززیان دیدگان جنگ اقتصادی هم حمایت کنه ماسهامدارایی که براحتی سرمایه هامونو دراختیار شرکتها گذاشتیم وبراحتی مثل کره داره اب میشه وبعد چند ماه نصف سرمایه اولیه خودمونو بگیریم بریم پی کارمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
من که کلا دارم حد اقل برای یکسال از بورس خارج میشوم شما چطور؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
در جواب دوستی که فرموده بودند قیمت سهام به سود بستگی دارد عرض کنم در ایران دارایی های شرکت ملاک اصلی تعیین قیمت سهم است نه سود آوری
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
بابا خب درشو ببندید هر موقع همه چی معلوم شد باز کنید دیگه
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
دوستان همگي خسته نباشيد، بورس فعلا خدانگهدارت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
فیبوناچی تحلیلت برعکس عمو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
ما به حرف این اقای تحلیلگر نمی فروشیم ولی از بورس نیوز تقاضا داریم تا یک مدرک شناسایی از این اقای تحلیلگر بگیرد که اگر روزی قیمت سهام ما صفر شد ایشان خسارت ما را بپردازد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
وقتي مهمترين مشكل اين مملكت يعني تحريم ها رو و مذاكره با كشورهاي رو مسخره مي كنيم، وضع مملكت بهتر از اين نخواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
فروشنده ای به ان صورت اصلا وجود نداره این خود حقوقی ها هستند که شاخص را قرمر میکنن هرروزز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
متاسفانه بیشتر فروش مال حقیقی هاست و خرید مال حقوقی ها. بهتره همه عزیزان برای مدتی کلا از هرگونه خرید و فروش امتناع کنند و همه یکپارچه فروش سهام را تحریم کنند فکر میکنم این اثرات بمراتب بهتری از فروش هیجانی و اتش زدن به مال و سرمایه هامون داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
چه عجب بورس نیوز برای ما بدبخت بیچاره های بورس هم مطلب نوشت . همش شده کارت نوشتن مطلب درباره پردیسبان و تبرک و ...... فکر میکنی با دادن موج منفی توی شرکتهایی که دارن میلیونی به سهامداراش سود میدن . سهامداراش حاضر میشن پولشون رو از اون شرکتها بکشن بیرون بعد بیان توی بورس درب و داغون ما سرمایه گذاری کنن . ذهی خیال باطل . کاش منم میرفتم سهام پدیده میخریدم . جالب اینجاست که دستگاه غذا اجازشو نمیده .خخخخخخخ
جود
UNITED STATES
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
دور جدید تحریمها توسط کنگره جدید امریکا بدون حق وتو توسط اوباما هم در کنار سایر موارد در نظر بگیرید
شاخص اگر بتونه با این شرایط در عدد ۵۷۰۰۰ مقاومت کنه خوبه(یعنی در شرایط حاضر باید ۱۰۰۰۰ واحد دیگه بریزه) کف قیمتی خیلی از سهام مشخصه باید و باید به اون اعداد برسه. تا جو روانی حاکم بر بازار تخلیه بشه
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
واقعا اگر الان قیمت نفت بالا بود و روحانی هم رفراندوم رو نمی گفت باز هم میتونستید ازعان کنید که بازار میریزه ؟ یا اینکه تحلیلی می گذاشتید که فردا همه سهام صف خرید هستن ؟ بابا چرا از وقتی نفت 50 درصد افت کرد همه تحلیلهای واقع بینانه منتشر می کنن ؟ چرا ؟ چون در کشورمون به جرات می گم که کارشناس بازار سرمایه نداریم . چرا باور نمی کنید ؟ همشون عشقی عشقی شدن کارشناس - اگه به نمودار باشه الان براتون هزار تا نمودار تحلیلی بگذارم . کارشناس کسیه که با من نوعی متفاوت باشه . تا سال قبل بتونه افت نفت رو پیش بینی کنه و هی نگه بازار فردا بر می گرده و شاخص 200 هزار واحد رشد می کنه . بورس نیوز عزیز اگر دنبال نمودار گذاشتن هستی بگو هر روز برات 50 تا سهم رو تحلیل کنم و بفرستم و منتشر کن ولی جون هر کی دوست داری با یک کارشناس بازار سرمایه مصاحبه کن - منظورم کارشناس واقعی خارج از کشور هست
سعید رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
ای کاش تو این کشور بدنیا نمی آمدم 50 درصد ضرر ظرف 13 ماه . خدایا خودت انتقاممو بگیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
آقا یعنی پولمونو هاپو برد ؟
ناشناس
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
اره عزیزم اونم چه هاپویی!!!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
عزیزم در سرزمینی که ممه ها را لولو می خوره ، پولامونو هم هاپوها می برند!
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
آخ كه چه حال ميده من كه چند روز پيش هنوز منفي نشده بود نقد شدم كنار واستادم اي خدا كاري كن خوب بازار بورس منفي بخوره و حبابش خاليشه تا من با خيال راحت خريد كنم ولي كي ...!!!!! كف كجاست ؟..... بانك ؟ بورس ؟ دلار ؟ الله و علم ....

خدا به داد همه ما برسه

25م داشتم بعد 2 سال شده 15م ! اين درسته يعني ....

خاك ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
اقایون هیچ می دونید با این حرفها فقط اب به اسیاب دشمن میندازید این حرفها فقط و فقط موجب ریزش شدید و افزایش شدید عرضه می شود و دودش به چشم همه می رودمی خوای بفروشی یواشکی بفروش چرا بقیه هم به صف فروش دعوت میکنی اونوقت نمی تونی بفروشی و این همون رفتار گوسفندیست اگر هم قیمت بخواد بر گردد تو نمیزاری
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
تاروزیکه مدیران باتدبیر این دولت به دنمبال این باشند که امریکایی ها واروپایی ها بیاند کرهارا درست کنند وضع ما از این هم بتر خواهد شد
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
بازار 22 بهمن خوب میشه
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
انشاالله عزیز دل برادر، باش تا صبح دولتت بدمد، ماشاالله.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
بازار زودتر از خرداد بر نمیگرده
fateh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
مردم ما عادت دارن تا یه چیزی گرون میشه میرن تو صف بخرن.
سهام هم همینطور شد.ایا مردم فکر کردن چرا سهام باید گرون بشه.
یه زمانی یه خط موبایل خریدم یه میلیون(پول دو تا موتور هوندا بود)حالا شده 5 هزار تومان.
تو سهام هم اونی که باید سود کنه خارج گود نشسته.
شاخص بر میگرده به جای اصلی و متعادلش یعنی 30000 واحد.
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
انسان نادان وحسود نه خود سود می کند ونه خیرش به دیگران میرسد تا چند دلار نفت بالا رفت و گران شد مجلسیان محترم و.....خوراک را چند برابرکردند وجالب است هنوز حاضرند با التماس بقیمت پایین به اجنبی بفروشند اما حداقل به همان یقیمت به پتروشیمی خودشان ندهند شما ببینید عمق خواب را........کجا تشریف داریم بگویید....شما
کمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
ازماست که برماست .
تااین مجلس ودولت ناهماهنگ باهم راراداریم همین آش وکاسه است.
محمد
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
تو نرخ خوراک و عوارض و مالیات و بهره مالکانه اتفاقا خیلی هم هماهنگن!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
1- تحریم درست 2-کاهش قیمت نفت 3-عدم توافق و تمدید. از دلایل ریزش هستند. اما باور کنید. 1-آنقدر که خود تحریمی داخلی ومن درآوری یه عده ای به مردوم لطمه زده تحریمهای غرب لطمه نزده 2-قوانین غیر کارشناسی دولت ومجلس از همه بیشتر باعث سقوط بورس شده 3- سکوت دولت ومسولین بورس در شرایط فعلی جای سواله . ؟ آیا پشت پرده سیاسی خبری هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
بد بخت شدیم تو به خدا کاری بکنید مسولان کشور
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
جناب آقای ******* باتدبیر ، با امید و .......
واقعا ازت مچکرم بابت اینکه باعث شدی تا بنده و همکارانم که در بازار بورس فعالیت میکردیم !!!!!!!! قدر آقای محمود احمدی نژاد ، مرد با جرات و متفکر (به قول شماها بی تدبیر، ناامید و ......) را بدانیم .
روحانی و تیم متفکر اقتصادی مچکریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
اتفاقا احمدی نژاد سیاست هاش علیه اقتصاد بود ولی یه خوبی داشت و اون اینکه مستقیم دست تو جیب شرکت ها نمی کرد. دولت تدبیر و امید با تدبیر کامل و به صضورت قانونی! سودتان را می بلعد.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
نزدیک هفت سال است خواننده سایت شما هستم.و به شما درباره مطالب بورسی و شایعاتی که درباره رانت و این مسایل درباره شما می گن، توجه ای نکردم. اما الان درباره رفتار امروزتان شک کردم. متاسفم واقعا متاسفم .دو بار مطلب فرستادم درباره تصحیح متن توهین آمیز شما که سگ "واق واق" می کند نه "پارس". می دانم که ناخواسته مثل خیلی از مردم نویسنده اینگونه می نویسد اما درباره تصحیح آن می توانستید اقدام کنید.اما الان متوجه شدم که به عمد تغییر نمی دهید. معلوم است که شما ایرانی نیستید و به این سرزمین هیچ علاقه ای ندارید، وای به حال معامله گرانی که نمی دونند شخصیت گردانندگان این سایت به چه صورت است. اصلا فکر نمی کردم این همه مدت از طریق یه رفتار غیر بورسی پی به ماهیت حقیقی شما ببرم. یازده سال است توی بورسم و تجربه خبرنگاری، نویسندگی و معامله گری و مدیریت و .. دارم.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
1-اینجا مگه نمیدونی ایرانه حساب کتاب نداره
2-شهریور ماه بازار درست میشه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
خدا انشاالله زندگی همه اونایی که باعث این ضرر مردم شدن به آتیش بکشه و جلو زن و بچه هاشون نتوننسر بلند کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
اصولا اقتصاد پویا که کاغذ پاره های شورای امنیت و غرب تاثیری روش نذاره همینه.ای مردم پول یارانه ای رو که گرفتید یا پسش بدید یا داستان ادامه داره؟وقتی مسیولین محترم میگن انصراف بدین انگار که به من وشما نمیگن،به دیوار میگن؟خوب اقایون خرج و برجشون بالاست دخل و خرجشون نمی خونه ؟عادت کردن به مایه داری،حالا از من وشما بصورت قرض الپسنده می گیرن اگه شاه عربستان مرد؟امریکا کوتاه اومدو غرب از ما عذر خواهی کردو...... دوباره یه حالی به ما میدن؟ایشاالله اگه عمری باشه 120 ساله شیم.امین.
کله گنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
فردا نه بخرید،نه بفروشید،حضوری برید تالار حافظ و تالارهای شهرستانها،بست بنشینید تا شاید یکی پیدا شد دوباره با وعده و وعید سر هممونو گول مالید...
فیبوناچی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
نمودار ی که گذاشته بسیار اماتور هست و فیبوناچی ترسیم شده برعکس هست از اخر به اول زده.
پرانک
UNITED STATES
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
امروز با یک اصطلاح جدید آشنا شدم قبلش با خودم میگفتم ولش کن بورس نیوز را . دیگر چیزی برای یاد دادن نداره . ولی کاش سیاسیش نمیکردی
به تعداد کامت نویسهات توجه کن و به تعداد منفی و مثبتها . تو کامنتها هم چیزی پیدا نمیشه . سطح سایتت رو به نزوله مثل شاخص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
دولت سرمایه داری فقط به فکر افراد مثلا حقوقی نمای خودشه اینکه فلان اتفاق تاثیر بر بورس داشته الکی هست ..من تاثیر تحولات سیاسی تا این اندازه قبول ندارم .....اخه خداااااااااااااااا دارم میمیرم ....یک جوان 31 ساله هستم که حقوق 5 سال کارم را دو دستی تقدیم بورس کردم بعد یک سال باید 60درصد پولم را بگیرم ....واقعا دولت به فکر جوان هاست به به.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
عامل اصلی افت بورس این تحلیلهای منفی خودتون که در بالا دارید مینویسید این حرفها سم برای بورس البته واقعیت این که سود بانکی عامل اصلی این قضایاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
این مطلب نشون میده قاتل بازار خودی هست - نرخ خوراک
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
من فکر میکنم اگه ایران توی جنگ هم بود شاخص این همه ریزش نمیکرد
مهرزادمشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
1سال هست که بااین تحلیلهای آبکی و آسمان وریسمان بافتن میگویند که سهام بخرید بازاردوباره رشد میکنه ولی مردم گول نخورید این حرفها همه بی اساسه.
کله گنده
ROMANIA
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
فردا نه بخرید،نه بفروشید،حضوری برید تالار حافظ و تالارهای شهرستانها،بست بنشینید تا شاید یکی پیدا شد دوباره با وعده و وعید سر هممونو گول مالید...
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
به نموداری که منتشر کردید یک نگاهی بندازید خود گویاست این بازار نیاز به اصلاح دارد و زمان خروج از بازار است نه ورود به ان!
رویدادهای اقتصادی در حوزه انرژی این روند را تایید می کنند.
ارسلان
-
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
فروش هاي حقوقي در اين قيمتها با حجم بالا در اكتر سهام باعت تشديد ريزش شد . بايد حقوقي ها را ممنوع المعامله كرد تا بازار درست شود .و زمان نيم ساعت سفارش گيري اول وقت شده بازيچه نوسانگيري انهم بايد حذف شودو تا تمام سهامداران حقيقي دست به تظاهرات جلو تالار نزنند هيچ روزنامه و اخباري اين ريزش ها را كه با حجم تبليغات باعث ورود عدهاي بازنشسته و جوان بي تجربه به بورس شد را نميگيرد .

بيرون بايد از كشيد از اين ورطه رخت خويش ...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
استفاده از واژه پارس کردن بجای واق واق فقط از پان ترکها انتظار میرود و هیچ معنایی ندارد لطفا اصلاح کنید و تکرار نشود در غیر اینصورت نشانی از تجزیه طلبی در شما وجود دارد.