بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر : ۱۴۳۹۴۷
خبرگزاري آريا-مذاکرات به مرحله حساسي رسيده و بر سر شيوه رسيدن به توافق اختلاف وجود دارد.
احمد شيرزاد، نماينده سابق مجلس،در تحليل خود از بيانات مهم اخير مقام معظم رهبري درباره مذاکرات هسته اي به خبرگزاري آريا گفت:توافق بد توافقي است که به ضرر منافع ملي کشور باشد. منافع ملي ايران صرفا بحث هسته اي نيست و در تمام ابعاد مطرح است آنچه که رهبر انقلاب بيشتر مورد تاکيد قرار دادند بحث عزت ملي بود که عزت ملت ايران و وجهه جمهوري اسلامي نبايد خدشه دار شود.
وي افزود:از ديد آمريکايي ها توافق بد توافقي است که توان هسته اي ايران را در حد خطرناکي نگه دارد اما رژيم صهيونيستي توافق بد را توافقي مي داند که هر نوع امکان توانمندي هسته اي جمهوري اسلامي را خطرناک قلمداد کند. برداشت آنها اين است که ايران هيچ گونه توانمندي هسته اي نداشته باشد که اين حرف نه معقول و نه عملي است. فن آوري هسته اي ايران برگشت ناپذير است. اما از ديد آمريکايي ها حد خطرناک تعريف مشخصي دارد که تعداد سانتريفيوژها،حجم مواد غني شده را در بر مي گيرد. ايران همواره اعلام کرده است که به دنبال فعاليتهاي نظامي نيست و براي اثبات اين مهم به بازرسي هاي داوطلبانه از تاسيسات هسته اي خود ادامه مي دهد.
شيرزاد تصريح کرد:مذاکرات به مرحله حساسي رسيده و بر سر شيوه رسيدن به توافق اختلاف وجود دارد. نفس اظهار نظر مثبت مقام معظم رهبري مهم است. در گذشته ايشان اصولا سکوت مي کردند و در سخنراني ها اظهار نظري نمي کردند و مي گفتند مذاکره کنندگان به مذاکره ادامه دهند و اعلام مي کردند که با مذاکره مخالف نيستند اما خوش بين هم نيستند که مذاکرات به نتيجه برسند. اما مقام معظم رهبري در سخنراني اخير خود اظهار نظر کردند و درباره رئوس کلي مذاکرات نظر دادند که نشان مي دهد ايشان بر مذاکرات اشراف دارند مذاکرات با نظر ايشان جلو رفته است و ايشان بر مذاکرات ورود دارند که علائم بسيار مهمي است مبني بر اينکه زمينه براي حصول توافق بسيار خوب است. البته بر سر اينکه توافق يک مرحله اي يا دو مرحله اي باشد اختلاف نظر وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر