بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
عربستان اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا امروز با پادشاه این کشور تلفنی درباره حصول توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرد.
کد خبر : ۱۴۶۲۴۰

خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد که سلمان، پادشاه عربستان امروز تماس تلفنی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا داشته که طی آن اوباما از حصول توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور خبر داده است.

در این تماس تلفنی اوباما بر تاکید آمریکا بر امنیت و استقرار خاورمیانه تاکید کرده است.

سلمان نیز در این تماس تلفنی ابراز امیدواری که این موضوع به توافق نهایی منجر شده که به تقویت امنیت و استقرار منطقه و جهان منتهی شود.

اوباما نیز امروز پس از قرائت تفاهم سیاسی ایران و غرب درباره برنامه هسته ای ایران طی سخنانی گفت که با پادشاه عربستان تماس گرفته و به وی درباره حصول توافق با ایران خبر داده است.

"محمد جواد ظریف" و "فدریکا موگرینی" پنجشنبه شب در کنفرانس خبری از حصول تفاهم سیاسی میان ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران خبر دادند.

بر اساس راه حل به دست آمده، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از 5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 3/67 درصد ادامه خواهند داد و تأسیسات هسته ای فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک پیشرفته تبدیل خواهد شدو بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد.

راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقا یافته و روزآمد خواهد شد و در بازطراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

براساس راه حل های به دست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یک جانبه آمریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و خودرو سازی فوراً لغو خواهند شد.

در چارچوب راه حل های به دست آمده؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض تعهدات از سوی هر یک از طرفها سازوکار لازم پیش بینی شده است.(تسنیم)


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
باید بهتون بگم عربها بدون دردسر برنامه هستهای و حتی تسلیهات اتمی را به راحتی از امریکا و فرانسه میگیرنند ان هم از نو پیشرفته بدون اینکه بخواهنند اینقدر بابتش تاوان و هزینه از کشور و مردمانشان خرج کنند حتی دانشش را هم خواهند گرفت پس ما باید ببینیم این راهی را که رفتیم با مرگ گفتنهامون و فاصله گرفتن از دنیا که امروز باید از عربهای سوسمار خور برای داشتن یک رابطه تقریبا عادلانه خواهش کنیم چقدر ضرر کردیم و این چند سال تحریم چقدر کشور را به عقب برد مگر دنیا که امروز از دانشهای هایتک و برتر جلوتر هستند از باب تحریم بوده با سیاستهای درست دولتهاشون و رهبرانشون به درجات بالای علمی دست پیدا کردنند
ناشناس
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
به نظرت مشکل جهان غرب با ما فقط هسته ای بود؟
خودتونو به خواب نزنید مشکل اونا با ایران مکتب اسلام و مکتب عاشورایی اونه،نه چندتا سانتریفیوژ. اونا میخوان از هر طریقی که شده (باتحریم، باجنگ،با ترورو...) مردمو علیه حکومت وانقلاب بشورن.
ناشناس
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
واقعا اعراب جاهلی مزدور را داری با ایران قیاس میکنی؟! اگر یک روز از این ملخ خورها، نفت خام صادر نشه، باید برن تو بادیه مثل سابق ملخ بخورن. به همین دلیله که شدن مطیع امریکا واسراییل.........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
اگر منظورت از مکتب عاشورایی ،مکتب جنگ و خونریزی و نفاق است بدان مکتب خوبی نیست.
عليرضا
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
مکتب عاشورايي يعني زير بار ظلم نرفتن، يعني حفظ دين اسلام ناب، دين محبت برادري نوعدوستي
دوست
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
مردک مکتب عاشورا رو ..توی فریب خورده دنیا طلب نمیفهمی..خون ریزی ان امریکا است که تو و امثال تو دارید از ان حمایت میکنید چاپ کنید..
ناصر
ROMANIA
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
علیرضا جون

اینها فقط به شکم و...........فکر میکنند فق دنبال منافعشون هستند حال غرب هر چیشون رو از دستشون گرفت برد کاری ندارند...با یک مشت دلار راضیشون میکنند............
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
جان مادرت تا الان شنیدی اعراب ی بار چیزی اختراع کنن فقط شکم اره داش چشات رو باز کن بعد بنویس ما حاکم دنیا بودیم بازم حاکم دنیا میشیم چون ما ایرانی هستیم اینو بفهم تمام پیشرفت دنیا ریشه تو ایران دارن