بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
در فردوی قم قرار است فقط هزار ماشین سانتریفیوژ باقی بماند و دو آبشار آن باقی بماند و این دو آبشار هم فقط می‌چرخد یعنی غنی‌سازی نمی‌کند و اگر قرار است بچرخد و غنی‌سازی نکند به چه درد می‌خورد؟
کد خبر : ۱۴۶۳۶۶

رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به انتقاد از تیم مذاکره‌کننده و بیانیه لوزان پرداخت که با مخالفت برخی نمایندگان همراه بود.

به گزارش ایسنا، حمید رسایی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب اصل 153 قانون اساسی هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور شود ممنوع است و حتی مجلس چنین حقی را ندارد.

وی در حالی که هنوز توافقی انجام نشده و بیانیه لوزان نتیجه یک تفاهم سیاسی بوده است، مدعی شد: متاسفانه در روزهای اخیر بعد از توافقنامه ژنو، توافقنامه‌ای در سوئیس به عقد و امضاء رسیده و مورد موافقت قرار گرفته که این توافقنامه عبور از خطوط قرمز است. رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که توافقنامه نباید کلی یا جزئی در دو مرحله باشد و هرچه می‌شود در یک مرحله انجام گیرد که یک ماه از این حرف نگذشته اما توافق اخیر روی کلیات است و جزئیات باز مبهم گذاشته شده است. هنوز امضای توافقنامه خشک و قرائت آقای ظریف تمام نشده بود که آمریکایی‌ها نقض کردند و گفتند ما برداشت دیگری داریم.

وی معتقد است: بین متنی که آن خانم موگرینی و آقای ظریف خواندند، اختلاف وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای ظریف دیشب در تلویزیون می‌گویند هنوز چیزی توافق نشده و چیزی الزام‌آور نیست. خب برادر من این جشن و سرورتان برای چیست؟ چرا ملت را سر کار می‌گذارید؟ اگر هیچ چیز الزام‌آور نیست پس چه پیروزی به دست آمده است؟

وی ابراز عقیده کرد: دولت خودش به خودش تبریک می‌گوید. آقای ظریف به آقای روحانی تبریک می‌گوید و آقای روحانی به آقای ظریف تبریک می‌گوید. پس اگر این پیروزی بزرگی است چرا مسئولین دیگر چیزی نمی‌گویند؟

وی با نقض جملات پیشین خود درباره جشن و سرور بعد از بیانیه لوزان گفت: چرا اقتصاد کشور را به نقطه‌های خیالی پیوند می‌زنید؟ البته مردم مثل مار گزیده‌ها شدند و بعد از این‌که دیدند پیروزی بزرگ توافقنامه ژنو یک دروغ بزرگ بود، دیگر از ریسمان سیاه و سفید توافقنامه سوئیس می‌ترسند و هنوز باور ندارند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بار دیگر «تفاهم» اخیر را «توافق» خواند و در ادامه ادعا کرد: ما در توافقنامه سوئیس از توافقنامه ژنو نیز بیشتر عقب‌نشینی کردیم. در ژنو از 20 درصد به غنی‌سازی پنج درصد رساندند و به ما گفتند این پیروزی بزرگی است. در توافقنامه سوئیس غنی‌سازی پنج درصد را به 3/5 درصد رساندند و باز هم می‌گویند پیروزی بزرگ است. در ژنو تحریم‌های هسته‌ای باید لغو می‌شد و الان در توافقنامه سوئیس اتحادیه اروپا فقط تحریم‌های مالی و اقتصادی خود را برمی‌دارد و آمریکا هم فقط تحریم‌های ثانویه را تعلیق می‌کند آن هم مشروط و لغو نمی‌کند.

رسایی یادآور شد: در فردوی قم قرار است فقط هزار ماشین سانتریفیوژ باقی بماند و دو آبشار آن باقی بماند و این دو آبشار هم فقط می‌چرخد یعنی غنی‌سازی نمی‌کند و اگر قرار است بچرخد و غنی‌سازی نکند به چه درد می‌خورد؟

وی با بیان این‌که «ما کسی را متهم به خیانت نمی‌کنیم اما متاسفانه منافع سیاسی جلوی چشم بعضی‌ها را گرفته است» ابراز عقیده کرد: متاسفانه دوستان ما به مذاکره معتاد شده‌اند و طرف مقابل نیز این را فهمیده و این نقطه اصلی اشکال است.

در بخشی از صحبت‌های رسایی، برخی از نمایندگان مجلس به نشانه اعتراض و مخالفت «دو دو» می‌کردند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
عمر دلواپسان مجلس هم زیاد نمونده ....رشد واقعی بورس زمانی آغاز میشه که این دلواپسان مجلس هم کاملا پاکسازی بشن.
ناشناس
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
گل گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
اقای رسایی دقت کردین فقط شما و اقای شریعت مداری مخالفت کردین با این تفاهم نامه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
رسایی هم مانند نتانیاهو و بنی صدر به جمع مخالفان پیوست ۰
ناشناس
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
آش شله قلمکار که نیست دادا، برید از ضررتون در بیاید بعد در مورد مسائل کلان بین المللی صاحب نظر بشید. جامعه سیاست زده.
امیر
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
اگه شما و آقای رسایی و آقای شریعتمداری و خبرگزاری فارس اجازه بدید از ضررمون در میایم و به سود هم می رسیم شله قلمکار جون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
چشم دیدن موفقیت این دولت را ندارید یکبار دستهایتان را در عمر دولت قبلی بالا نبردید وبه تاراج و غارت بیت المال اعتراض نکردید تحریمهایی که تا عمق جان مردم نفوذ کرده بود را شما حس نمی کنید چرا که راحتید ومادام العمر حقوق نمایندگی می گیرید و چه می دانید بیکاری ، رکود ، اعتیاد ، فساد چگونه خانواده ها را از هم می پاشد.
ناشناس
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
احسنت گل گفتی دقیقا تحقیقا تمام حرفات کاملا درسته دولت قبلی در تمام طول تاریخ این کشور از نظر فساد اداری و مالی و ..... بینظیر بود
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
یادمه حسین جون شریعتمداری 30 سال می گفت اگه دیدید حرف شما با نخست وزیر اسراییل یکی شده بدونید در خط دشمن هستید...من دیگه حرفی ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
من از بورس نیوز تقاضای جدی دارم که واقعا مطالب و نظریه های بدبینی را در این شرایط اصلا منتیر نکند و و با خوش بینی سهامداران را به حرکت حلو تشویق کند ضمن هوشیاری
و تحلیل های هشدار دهنده در حهت صیانت از سرمایه سهامداران محترم با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
اینها یک سری افراد هستند که اصلا برنامه ای برای پیشرفت مملکت ندارند و فقط بلند هو و جنجال راه بیندازند و از این طریق مشهور شوند ضمن اینکه خودشان را تیز تخلیه کرده باشند
غلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کلنل لیاخوف روانت شاد،یادت بخیر
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
لطفا سطحي نگر نباشيد، کيهان و دلولپسان و روحاني و ظريف و ... همه در چارچوب نظام در حال ايفاي نقش هستند. اگر همه باهم از مذاکره و توافق خوشحال باشيم، طرف آمريکايي فکر مي کنه زيادي به نفع ايرانيها شده پس فشار را مضاعف ميکنه تا بازهم امتياز بگيره،اگر همه باهم از مذاکره و توافق نا خرسند شده و توافق را نپذيريم، غربيها روي مي آورند به گزينه هاي تحريم بيشتر و ايران هراسي، در واقع بايد هميشه براي امتيازگيري جاذبه و دافعه داشته باشيم، همچنانکه تيم اوباما و کنگره همين نقش را بازي مي کنند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
من نمیدونم این آقای رسایی دلواپس برادر چرا نسبت به اختلاس های رکورد شکن در دنیا که تا رقم یازده هزار میلیارد تومان رفته هیچ داواپس نیست . از اینکه از میدان های نفتی ما کشورهای عربستان و کویت در حال برداشت هستند دلواپس نیست . از اینکه پارس جنوبی رو قطر خورد و برد دلواپس نیست . فقط گیر داده به 4 تا سانتیریفیوژ . آقا در دولت قبل که شما همیشه تعریفش رو می کردید این اختلاس های رکورد شکن اتفاق افتاده . چرا از هجده میلیارد جریمه ای که سر قرارداد کرسنت باید بدیم و به خاطر بی تدبیری دولت گذشته بود کسی دلواپس نیست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
آقا رسایی من نمی دونم شما مگه تو این جامعه زندگی نمی کنید . نمی بینید مردم چقدر از این توافق خوشحال هستند و افتخار می کنند به امثالی مثله ظریف , وضعیت بازار رابعد از توافق نمی بینی که چقدر مثبت واکنش میده , بابا مردم با چه زبونی بگن از این وضع تحریم ها و انزوا خسته شدن , بابا جون هر کی را دوست داری ول کن این مخالفت ها را . برای یه بارم شده کار رو به کاردان واگذار کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
يادم مايد كه اقاى رسايى دولت را محاكمه مكرد كه چرا بورس در زيان مى باشد يك علت زيان بورس همين گفتار ورفتار شما وتشديد تحريمها مىباشد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
اقاي ظريف باس ماس توافق هسته اي باس ماس هممون راضيم هستيم نمي دوني کاري بکني ساکت شو
خوشحالم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
از اینکه به علت از دست دادن چشم انداز شومشون دارند به نام منافع ملت تا مغز استخون حرص میخورند خوشخالم نه من همه آگاهان خوشحالند حرص بخورید باز هم حرص بخورید کمه از این به بعد سعی کنید ساعت به ساعت حرص بخورید دور و برتونو دعوت کنید تااونها هم بیاند تنها نمونند تا باهم حرص بخورید
لبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
آقا....جان مادرت نذار عکسشو...ذله شدیم بابا...