بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی پیشنهاد مصالحه احتمالی در مورد تحریم های اعمال شده علیه ایران را داد.
کد خبر : ۱۴۷۰۶۲
به گزارشافکارنیوز، «باراک اوباما» در اظهاراتی عنوان داشت که ایران می تواند بلافاصله بعد از توافق درباره محدود کردن برنامه هسته ای خود از لغو قابل توجه تحریم ها بهره‎مند شود.

رئیس جمهورآمریکا همچنین اظهار داشت که چنین اقدامی بستگی به توافق نهایی دارد که اجازه می دهد تحریم های بین المللی به سرعت و در صورتی که ایران توافق نهایی با کشورهای ۱+۵ را زیر پا بگذارد، علیه تهران به اجرا گذاشته شوند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، آمریکا ترجیح می دهد که تحریم های بصورت مرحله ای و در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل کرد برداشته شوند.

اوباما روز جمعه ۲۸ فرودین نیز در اظهاراتی از مذاکره کنندگان این کشور خواست تا برای حل اختلافات در مورد نحوه رفع تحریم های ایران اقدام به مذاکرات سازنده با جمهوری اسلامی ایران کنند.

اوباما در ادامه گفت: مذاکرات به دنبال راه حلی است که برای ایران بسیار قابل قبول تر خواهد بود.

بعد از تفاهم لوزان، تفسیرهای مختلفی درباره صحبت هایی که میان طرف ایرانی و کشورهای ۱+۵ بویژه آمریکا زده شده بود انجام گرفت و در همین رابطه طرف ایرانی و آمریکایی اظهارات متفاوتی را در مورد زمان و نحوه لغو تحریم ها بیان کردند.

اوباما همچنین مدعی شد که اولویت وی ایجاد ساختاری است که اگر ایران به تعهدات خود عمل نکرد با فشارهای بیشتری مواجه شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: در مورد اینکه تحریم ها چگونه کاسته می شوند و اینگه اگر نقض پیمانی شد تحریم ها چگونه بازخواهند گشت، مکانیسم های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

به گفته اوباما، آمریکا باید به گونه ای عمل کند که طرف ایرانی به این نتیجه برسد که توافق بهتر از گزینه های دیگر است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
لطفا دباره مطاله کنید تیتر با متن همخوانی ندارد واختلاف فاحشی دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
ممنون از او با ما
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
اجازه اوباما دست کنگره واسراییل است واز خودش اختیار یا قدرتی در عمل به وعده هایش ندارد
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
گراهام: کنگره توافقی که شامل بازرسی از هر کجا و هر زمان نباشد را نمی‌پذیرد

سناتور جمهوری‌خواه و یکی از حامیان لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد که کنگره توافقی که شامل بازرسی در هر کجا و هرزمان از تأسیسات نظامی و غیرنظامی نشود را نمی‌پذیرد.
خبرگزاری فارس: گراهام: کنگره توافقی که شامل بازرسی از هر کجا و هر زمان نباشد را نمی‌پذیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور «لیندسی گراهام» روز یکشنبه (دیروز) تصریح کرد که هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران که شامل بازرسی در هر زمان و هرمکان از سایت‌های مشکوک ایران نشود هرگز توسط کنگره به تصویب در نمی‌آید.

به گزارش سی ان اس نیوز، گراهام مدعی شد که چارچوب تفاهم هسته‌ای «لوزان» در مقابل چشمان همه رو به وخامت می‌رود و در حال بدتر شدن است.

این سناتور جمهوری‌خواه به اظهارات برخی مقامات ایرانی اشاره کرد که تأکید کرده بودند که ایران به هیچ بازرس خارجی اجازه بازید از تأسیسات نظامی را نمی‌دهد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از هر سایت در هرکجا از کشور ایران که فعالیت هسته‌ای در آنجا به حالت تعلیق درآمده است، بازدید کند.

از زمان اعلام چارچوب تفاهم لوزان در 2 آوریل سال جاری میلادی، مسئله دسترسی به تأسیسات نظامی ایران و زمانبندی لغو تحریم‌ها به موضوعات اساسی اختلاف بین آمریکا و ایران تبدیل شده است.

گراهام روز یکشنبه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: شانس اندکی برای تصویب این چارچوب توافق در کنگره با این وضع کنونی وجود دارد.

وی ادامه داد: من می‌گویم اگر توافقی حاصل شود که بازرسی‌ها در هرکجا و هرزمان را ملزم نکند، سنا با آن توافق موافقت نخواهد کرد.

این جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی تأکید کرد که یک توافق خوب شامل بازرسی در هر مکان و هرکجا از تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران می‌شود و همچنین تحریم‌ها تا زمان تغییر رفتار ایران نباید لغو شود.

وی درباره تصمیم کنگره برای رد توافقی که از نظر نمایندگان آمریکایی مناسب نباشد، گفت: اعضای سنا این مسئله را درک می‌کنند که این مهم‌ترین تصمیمی است که باید اتخاذ کنند و ایران قابل اعتماد نیست و دروغ می‌گوید و تقلب می‌کند. منتظر می‌مانم تا ببینم روی برگه چه می‌آید اما اگر توافق شامل بازرسی در هر زمان و هرکجا نشود، این مسئله را فراموش کنید که کنگره آن را تصویب می کند. فکر نمی‌کنم که هیچ یک از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه اجازه دهند که این توافق الزام آور شود
مجید آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
اوباما اگر خیلی برش کاری داشت ! باید وضع اسفبار سیاهان کشورش را سامان میداد
حسن
ROMANIA
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
بورس نیوز جان من جایی مطلبی خوندم در مورد اصالت پدری اوباما که نوشته بود جد اوباما ایرانی بوده و اصالت بوشهری داری اگر امکانش هست راجع بش مطلب بزارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
اوباما شل کن سفت کن معلومه اراده قوی نداره
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
چرا اینقدر جو را خراب میکنید مگه تصمیمات کلان باید همه جا گفته شود مگه میخوایم اش شله قلم کار درست کنیم که جزییاتش باید همه بدونن مگه اینجوری میشه کشور داری کرد lملت ما تنها ملت تو دنیاست که در مورد همه چیز که حتی کوچکترین اطلاعاتی نداره اظهار نظر میکنه