بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
هیات پارلمانی اروپا که در راس آن رئیس کمیسیون سیاست خارجی این پارلمان قرار دارد، روز شنبه برای گفت‌وگوهایی دو روزه با مقامات ایرانی وارد تهران شد.
کد خبر : ۱۴۹۵۶۴

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، یکی از اعضای پارلمان اروپا، سفر اعضای بلندپایه این پارلمان به تهران را سفری تاثیرگذار در مذاکرات هسته‌ای توصیف کرد.

وبسایت خبری "یورو ریپورتر" روز شنبه، ۱۶ خرداد اظهارات "ریچارد هوییت" عضو سوسیال دموکرات پارلمان اروپا را بازتاب داده است که تاکید می‌کند که سفر دو روزه هیات اروپایی به ایران می‌تواند به اعتمادسازی میان ایران و غرب بینجامد.

ریچارد هوییت اظهار داشت: «اگرچه مذاکرات در وین پیش می‌رود، اما گفت‌وگوهای این دو روز می‌تواند به اعتمادسازی بینجامد تا امتیازات خیلی دشواری که باید داده شود، تاحدی ساده‌تر شود.»

وی افزود:«دیداری که در مجلس ایران انجام می‌شود به‌ویژه این امکان را برای ما فراهم می‌آورد که با برخی از منتقدان مذاکرات دیدار کنیم و عزم راسخ خود را نشان بدهیم. در عین حال که حسن نیت خود را نیز درباره یک رابطه بالقوه جدید با ایران نشان خواهیم داد.»

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، هیات پارلمان اروپایی که در راس آن رئیس کمیسیون سیاست خارجی این پارلمان قرار دارد، روز شنبه برای گفت‌وگوهایی دو روزه با مقامات ایرانی وارد تهران شد و در گام نخست با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

این هیات سپس دیدارهایی با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و مقامات مسؤول کشور در زمینه حقوق بشر و مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت.

یورو ریپورتر مدعی شده که هیات پارلمان اروپایی قصد دارد با برخی از نمایندگان جامعه مدنی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند، اگرچه به نام آنها اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این اقدام غیردیپلماتیک کاترین اشتون و یک هیأت پارلمانی اروپا برای دیدار با برخی متهمین در ایران، با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شده بود.

ریچارد هوییت تاکید کرده که هیات پارلمانی اروپا در دیدار با مقامات ایرانی خواستار گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران نیز خواهد بود، امری که کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سال گذشته خواهان آن شده بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.