بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر : ۱۵۲۷۲۹
خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت گفت: امروز استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اینکه احساس کرده ایم نسبت به مشکلات موسسه میزان کم کاری کرده است، توسط ۱۴ نماینده سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی امضاء شد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی امروز (۱۸ مرداد) در گفتگو با خبرنگارشبستاندر بیرجند از کم کاری دولت،‌ وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در رسیدگی به مشکل مردم استان در زمینه موسسه میزان گلایه کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به این نتیجه رسیده اند که وزیر اقتصاد باید پاسخگوی عملکرد خود درخصوص مشکلات موسسه میزان باشد، افزود: امروز استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اینکه احساس کرده ایم نسبت به مشکلات موسسه میزان کم کاری کرده است، توسط۱۴ نماینده سه استان خراسان امضاء شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت باید جدی تر و سریعتر برای رسیدگی به مشکلات موسسه میزان ورود کند، ‌ادامه داد: برابر قانون مسئولان در قبال کوتاهی در امور، باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت: همچنین برابر ماده ۴۹ و تبصره های آن و ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، امروز متنی امضاء شد که از رئیس کل بانک مرکزی، قوه قضاییه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شد؛ برابر کوتاهی هایی که توسط مسولان این سه دستگاه در مورد موسسه میزان انجام شده است، نمایندگان هر کدام از این سه دستگاه، با حضور در کمیسیونی که هیات رئیسه مجلس آن را تعیین می کند، نسبت به سوالات و ابهامات پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این سه نهاد ذکر شده، پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند، موضوع در صحن علنی مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی همچنین یادآور شد: اگر قرار باشد مشکلات موسسه میزان به شکل و روال عادی رسیدگی شود، روند بسیار طولانی خواهد داشت بنابراین از دولت می خواهیم از آنجایی که سرمایه تعداد زیادی از شهروندان در این موسسه مالی است،‌ هرچه سریعتر به مشکلات این موسسه میزان رسیدگی کند.

وی یادآور شد: همچنین امروز تذکر کتبی از سوی ۴۵ نماینده مجلس به رئیس دولت یازدهم داده شد که در تذکر از رئیس جمهور خواسته شده است هرچه سریعتر دستورات لازم برای پرداخت معوقات گندم کاران و کشاورزانی که دولت گندم آنها را به صورت تضمینی خریداری کرده است را صادر کند چرا که کشاورزان از مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی رنج می برند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
آقایون نماینده الان نزدیک 2 سال تو بورس جناب طیب نیا پدر 7 میلیون سهامدار رو درآورده و سرمایه های مردم رو نابود کرده ، شما به روی خودتون نیاوردید چطور میشه و چه منافعی در موسسه میزان دارند که بخاطر یه موسسه مالی به دست و پا افتادید ، چرا صدای ناله های مردم رو نشنیدید ...............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
وقتی که یک مغازه حتی در دورترین نقطه نمیتونه بدون مجوز فعالیت کنه چرا موسسات چندین سال بدون مجوز فعالیت کردند؟؟؟؟سرمایه مردم چی میشه؟؟؟ مقصر اصلی بانک مرکزیه
نادر دستگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
حاج اقا زودتر اینکار را بکنید
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
تصمیم نمایندگان ما کاملا درست و به جا بوده. ما هم پشت سرشان برای این تصمیم ایستاده ایم و از آنها تشکر میکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
یکی نیست به مشکلات مردم رسیدگی کنه؟؟؟موسسات خراسان مردمو بدبخت کردند
ایثارکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
با تقدیر از شما
در بحران 7 ماهه موسسه میزان خراسان ما شاهد عملیا ت ضعیف افراد مختلف بودیم .ریس جمهور در سفر استانی بجنورد به کارکنان اخراج شده موسسه میزان پشت کرد. بانک مرکزی و دادگستری و دادستانی و استاندار قول حل مشکل دادند و مردم را به آرامش دعوت کردند و بلافاصله موسسه را منحل و از حساب مردم بدون دلیل 12 درصد برداشت کردند و نسبت به پرداخت بقیه سپرده ها هم کاری نکردند و فقط سنگ اندازی جلو سرمایه گزار جدید انجام دادند حال مردم به چه کسی اعتماد کنند
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
مگر این موسسات غیرمجاز متعلق به افراد عادی است که دولت و قوه قضاییه بتوانند به راحتی برخورد کنند. خدا می داند چند نفر از همین نماینده ها سهامدار این موسسات هستند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
چرا فقط موءسسه میزان ، این وزیر محترم بورس را به خاک سیاه نشاند ، تولید را از بین برد ، بیش از 85درصد کارخانه ها با 40درصد ظرفیت کار می کنند. 700000 نفر طی 2 سال بیکار شدند ، رکود تورم .و....... اینها شاهکارهای این وزیر ضد تورم است قیمتها در سال 94 بین 40تا 89درصد افزایش داشته ، ایشان در ایران زندگی نمی کنند. ،
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
چرا فقط موءسسه میزان ، بیش از 85درصد کارخانه ها با 40درصد ظرفیت کار می کنند. 700000 نفر طی 2 سال بیکار شدند ، رکود تورم .و..

آقای عزیز و دویستان گرامی،
گویا هنوز باور ندارید که وضعیت فعلی نقدینگی مملکت و اقتصاد به خاطر عملکرد دولت فعلی نیست.شاخص بورس زمانی که بالا میرفت به علت نقدینگی بیش از حدی بود که جناب اقای احمدی نژاد و دولتش به اقتصاد - بی آنکه بدانند در چند سال اینده چه بلایی به اقتصاد و تولید وارد میکند-تزریق کردند و دولت فعلی هم ناچار بود به خاطر کنترل تورم نقدینگی را کنترل کند.و این به طور اتوماتیک وار شاخص تولید و بورس را که بصورت صد در صد جبابی بالا رفته بود را پایین میکشد.
چرا وزیر اقتصاد دولت فعلی که به جد جلوی رانت خواران را گرفته باید پاسخگو باشد.؟
آیا زمانیکه مردم در معتبرترین موسسه بانکی سرمایه گذاری کرده و سودهای کلان میگرفتند این موسسه بد بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
خدا کنه برکنارش کنند شاید کسی بیاد ( البته شاید ) که به درد اقتصاد مملکت که فساد اون را از داخل مثل موریانه داره نابود میکنه بخورهوبرنامه ای اجرا کنه که اقتصاد مقاومتی فقط برای اقشار صددرجه زیر فقر نباشه بلکه یابرای همه باشه یا برای هیچکس
تزویریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
اقتدار ملی -اسلام ناب محمدی -عدالت علی(ع)-برابری در برابر قانون- برابری مردم ومسئولین وفقیر و غنی-دوری از ریا و تزویر و دروغگویی وتلاش برای حل مصائب مردم و....همه وهمه در تمام ارکان اجرایی قانونگزاری و قضایی کشور ما موج می زند و مردم اشک شوق در چشمانشان حلقه زده است
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.