بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر : ۱۵۲۹۷۱

راز عدم تحقق افزایش سرمایه بانک شهر به رقم ۱۶۰۰ میلیارد تومان در چیست / رئیس هیات مدیره بانک شهر در گفتگو با «نسیم» قرار گرفتن بانک متبوع خود در مضیقه مالی شدید برای افزایش سرمایه این بانک را رد کرده است

گروه اقتصادی خبرگزاری نسیم: رئیس هیات مدیره بانک شهر، قرار گرفتن بانک متبوع خود در مضیقه مالی شدید برای افزایش سرمایه این بانک را رد کرده و اعلام داشته است که طبق آخرین تصمیم مجمع،سرمایه بانک شهر به رقم یک هزا رو557 میلیاردتومان افزایش یافته است.

مرتضی خامی،اذعان داشته که مجمع فوق العاده درعین حال تصمیم گرفته که سرمایه بانک را به رقم دو هزار میلیارد تومان هم افزایش دهد و توضیح داده است که این افزایش هم از محل مطالبات سهامداران، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نسیم، پیش از برگزاری مجمع ،سرمایه این بانک 7900 میلیارد ریال بوده که طبق اعلام رئیس هیات مدیره بانک شهر، افزایش سرمایه بانک شهر به رقم 1557 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفته است.

افزایش سرمایه بانک شهر به رقم مذکور،بعد از آن رخ داده که طبق اعلام مکرر مقامات ارشد این بانک، قرار بوده که در این مرحله،رقم افزایش سرمایه دستکم به 1600 میلیارد تومان برسد، رقمی که به نظر می رسد با عدم تحقق، ذهنیت های متفاوتی را به افکارمنتقدان متبادر ساخته است؛"ناتوانی بانک شهر در فروش املاک و مستغلات،"سرمایه گذاری بیش ازحد در شرکت های وابسته" و"توفیق نیافتن در وصول مطالبات معوق".

هرچند که تفاوت رقم افزایش سرمایه بانک شهر از1557 تا 1600 میلیارد تومان، عددی در حدود 43 میلیارد تومان بوده، اما به نظر می رسد تحقق رقم کنونی هم تمامی تمام تلاش مجدانه کارگزاران بانک شهر در این شرایط بوده که این گونه هم به ثمر نشسته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر