بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر : ۱۵۶۴۰۵
به گزارش خبرآنلاین در حال حاضر فعالان بازار، عدم استقبال و تمایل برای خرید خودرو را قیمت‌های موجود در بازار عنوان می‌کنند و تاکید دارند که نبود همخوانی میان کیفیت و قیمت تولیدات داخلی باعث شده که اعتماد مشتریان به بازار خودروهای تولید داخل کاهش یابد.

در این شرایط، دولت برای تحریک بازار خودرو، درصدد پرداخت وام 25 میلیون تومانی است و به نظر می‌رسد تنها راه خروج این بازار از رکود را تحریک تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم دانسته است. اگرچه هنوز پرداخت وام 25 میلیون تومانی آغاز نشده است، اما بنا به گفته کارشناسان بازار خودرو، با توجه به اقساط و سود احتمالی پرداختی برای این وام، احتمالا استقبال از این وام زیاد نخواهد بود.

با این وجود، بنا به گفته مقامات بانکی، احتمالا وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو از 15 آبان‌ماه قابل پرداخت باشد. براساس آنچه که رییس‌کل بانک مرکزی عنوان کرده، این تسهیلات تا 80 درصد و حداکثر تا 25 میلیون تومان قیمت خودرو را تامین کرده و با دوره هفت ساله پرداخت می‌شود.

به‌هرحال این سیاست با وجود این‌که با هدف افزایش تقاضا و قدرت خرید مردم در پیش گرفته شده، اما به دلیل این‌که بازار خودرو با رکودی عمیق دست به گریبان است، خبرهای این‌چنینی که می‌تواند شرایط را تغییر دهد نیز تاکنون با واکنش سرد بازار مواجه شده است و خرید و فروش در حداقل ممکن قرار دارد.

رضا علوی، از فعالان بازار خودرو معتقد است که هنوز رکود در بازار ادامه دارد و در عین حال، به دلیل ایام محرم، بازار خودرو بیشتر از قبل دچار رکود شده است.

بر این اساس، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت سمند SE در بازار 27 میلیون و 200 هزار تومان، سمند LX حدود 29 میلیون و 400 هزار تومان، پژوپارس سال 35 میلیون تومان و پژو206 تیپ 2 حدود 31 میلیون و 900 هزار تومان است.

همچنین پراید 111SE با قیمت 20 میلیون و 100 هزار تومان، تیبا SX یورو4 با قیمت 24 میلیون و 600 هزار تومان و تیبا2 هاچ‌بک SX با قیمت 25 میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
چطور میخوان 3میلیون وام ازدواج به یه بدبخت بدن میگن نداریم بعد 8برابر اونو التماس میکنن میکنن بیا قا قا لی لی بخر.خدا عاقبتمونو به خیر کنه
ناشناس
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
سلام جان عجب نکته یی رو گفتی. اینا همشون دست دردست هم دارن و میخوان ماشینهاشون رو به هر طریقی شده غالب مردم بکنن. کسی که 25 میلیون وام گرفت دیگه کارش تمومه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
این وام 25 میلیونی رو تا حالا کی داده و کی گرفته؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
افزایش قیمت
پژو 206 صندوقدار (V8)
۳۷۲,۳۲۹,۰۰۰
توسط ایران خودرو تو این شرایط= بی احترامی به مشتریان
به سایت ایران خودرو مراجعه کنید.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
در سیاست جدید دولت برای تحریک تقاصای خودرو از طریق وام 25 میلیونی :
1- به بهبود کیفیت خودرو و حباب قیمت های فعلی و خدمات پس از فروشش هیچ توجهی نشده . نادیده گرفتن این انتظارات مردم را با وام نمیتوانند رفع کنند.
2- برای مثال " 206 تیپ 2 را که الان 32 میلیون قیمت گذاشتن بعلت حبابی بود متقاضی ندارد. حالا بیاد 17 میلیون گرانتر بابت نزول وام بدهد ؟
اصلا" این محصولات مونتاژ شده با قطعات بنجل چینی و هندی 3 سال دوام میاورد که خریدار بخت برگشته بخواد 7 سال قسط سنگین اش رابدهد ؟
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
مشکل نقدینگی خورو سازان و طنی تنها با استرداد مبالغ سنگینی که در طی دوران تحقق زیان از جیب خریداران و سهامداران بعناوینی چون پاداشهای نجومی و حق حضور و حق ماموریت های بیجا و ...بنفع خود مصادره کرده اند حل خواهد شد.
آخر بی انصاف ها در کجای دنیا در شرکت های زیانده برای پوشش زیان پاداش بین خود ( مدیران و هیئت مدیره ) تقسیم میکنند ؟
ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
مردم ديگه كلاه سرشون نميره وميدونند دست خودرويي ها و دولت تو يه كاسه است فراموش نكنين كمپين تحريم "فرغون رو" هاي صفر داخل همچنان برقراره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
مگه هنوز وام 25 میلیونی شروع شده؟! گفتن از 15 آبان وام میدن ، نه 10 آبان! والا مردم ایران کلا تو جو هستن باور کنین من طرف دار هیچ کس نیستم اما خدا وکیلی برید تو جهان نگاه تنها خودروی زیر 30 میلیون جهان خودروی تاتا نانو هست که بیشتر شبیه اسباب بازی میمونه! خودرو گرون نیست بلکه اواخر دوره احمدی نژاد یک دفعه دلار از 1000 تومن رسید به 3500! بعد همه چیز چهار برابر گرون شد ولی خودرو سه برابر گرون شد. مردم ایران منتظرن یکی یه چیزی بگه پشت سرش راه بیفتند اصلا قدرت تفکر ندارن! این موضوع ریشه تاریخی هم داره مال این دوران نیست...
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
قیمت خودرو در این زمان دو برابر هست وای بحال اینکه وام بیست وپنج ملیبونی بگریم که باید پنجاه ملیون باز پرداخت نماییم حال حساب کنید که یک خودرو که به قیمت چهار پنج ملیون به عراق میفروشند به مردم خود هفتاد میلیون تومان با وام اهدا مینمایند البته مردم باتحریم خرید ثابت کردند که دوره سودهای باد اورده به پایان رسیده به گواه نیروی انتظامی کاعلام کرده شماره گذاری خودرو صفر از نصف هم کمتر شده حال ترفند وام بلا عوض هم کاری از پیش نخواهد برد ان کجا وام با باز پرداخت چند برابری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
ماشینای قراضه رو دستشون باد کرده میخوان قالب کنن به مردم بیچاره. اگه راس میگین صادرش کنین به کشورهای خارجی. حالا لازم نیس خارج خارج هم باشه، شما اگه میتونین به همین افغانستان هم صادر کنین قبوله ما میگیم ماشیناتون با کیفیته!!!
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.