بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امین مطرح کرد:

بازار در حال مواجه شدن با واقعیات است

متغیرهایی مانند رکود مواد اولیه در جهان و دامپینگ فولاد چینی در آمریکا به اندازه مسایل داخلی می تواند در بازار سرمایه ما اثرگذار باشد. یکی از دلایل مهم رکود بورس، علاوه بر رکود اقتصادی و سایر متغیرهای داخلی، مساله رکود جهانی می باشد.
کد خبر : ۱۶۵۳۱۲
نویسنده :
فرشادفر

افت مداوم بورس و کاهش ارزش سهام شرکت ها در چند ماه اخیر، تنها متأثر از اتفاقات سال جاری نمی باشد، کاهش قیمت جهانی نفت و کامودیتی ها از جمله عواملی بودند که بورس سال 94 را با چالش مواجه کردند، این کاهش قیمت های جهانی، بر وضعیت بورس سال جاری نیز مشهود است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امین ضمن بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: متغیرهایی مانند رکود مواد اولیه در جهان و دامپینگ فولاد چینی در آمریکا به اندازه مسایل داخلی می تواند در بازار سرمایه ما اثرگذار باشد. یکی از دلایل مهم رکود بورس، علاوه بر رکود اقتصادی و سایر متغیرهای داخلی، مساله رکود جهانی می باشد.

محمد ندیمی، فصل مجامع را از دیگر دلایل روند نزولی بورس دانست و در این باره تصریح کرد: در فصل مجامع با تقسیم سود شرکت ها قیمت سهم کاهش یافته، از طرفی شرکت ها علی رغم ملزم بودن به تقسیم سود گاها از پرداخت سود سرباز می زنند، به علت مشکلات عدیده ای که در مجامع ایران وجود دارد برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند قبل از برگزاری مجمع سهم خود را بفروشند که این امر موجب صف فروش و منفی شدن شاخص بورس می شود.

وی ادامه داد: با این وجود دلیل عمده روند ریزشی بورس محقق نشدن انتظارات مردم از دستاوردهای برجام است. البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که مشاهده تاثیرات برجام فرآیندی زمان بر است و به یکباره شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد و بازار سرمایه نخواهیم بود.

ندیمی شرایط کنونی کشور برای خروج از رکود اقتصادی را نامناسب معرفی کرد و گفت: باتوجه به بودجه سال 95 که سهم کاهشی پروژه های عمرانی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد که این امر متأثر از کاهش درآمدهای نفتی دولت می باشد، مجموع این عوامل گویای این است که در سال جاری شاهد خروج کشور از رکود نباشیم مگر درصورت چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی، که آن هم از سیاست های دولت کنونی که در تلاش برای استقلال بانک مرکزی و کنترل تورم است بسیار بعید به نظر می رسد، لذا خروج از رکود درصورت کنترل تورم زمانبر است.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه از جذابیت بازار برای سرمایه گذاری در قیمت های کنونی صحبت کرد: اکنون بهترین زمان برای پیشنهاد سرمایه گذاری به افراد تازه کاری که قصد ورود به بازار بورس تهران را دارند می باشد، چرا که قیمت ها تعادلی و واقعی هستند. هیجانات بازار تخلیه شده و بازار در حال مواجه شدن با واقعیات است، از طرفی روند نزولی شاخص ادامه دار نیست، گرچه صعود چندانی را نیز شاهد نخواهیم بود با این حال در هر شرایطی از بورس با انتخاب سهام درست می توان به بازده های مناسبی دست یافت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
واقعیت اینه که این هیجانات هم زودگذر خواهد بود....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
مرد حسابی نفت رو در بودجه چند در نظر گرفته اند و قیمت کنونی آن چند است؟ یعنی درآمد دولت اینطوری کاهش پیدا می کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
هیچکدان این قیمت های جهانی چندان تاثیری بر بورس به اندازه سو مدیریت و
اعتقاد نداشتن به بورس ندارد
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
واقعیت اینه که این هیجانات هم زودگذر خواهد بود....