بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:حمل‌ونقل، محور اقتصاد است و در ایران نیز یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، حمل‌ونقل است،
کد خبر : ۱۸۲۳۶۶

به گزارش بورس نیوز، غلامحسین شافعی با بیان این‌که حمل‌ونقل، محور اقتصاد است و در ایران نیز یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، حمل‌ونقل است، اظهار کرد: ناوگان ریلی و جاده‌ای ما فرسوده بوده و لازم است تا این ناوگان، هم در بخش کامیون‌ها و هم در بخش قطارهای باری و مسافری نوسازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به توسعه حمل‌ونقل چه از نظر ناوگان و چه از نظر زیرساخت در کشورهای منطقه، افزود: پیش‌بینی می‌شود پیشرفت حمل‌ونقل ما متناسب با تحولات منطقه نباشد که این امر می‌طلبد بازنگری جدی در توسعه حمل‌ونقل در کشور داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به کم بودن میزان ترانزیت از ایران علیرغم داشتن ظرفیت‌های بالا گفت: اگر کشورهای آسیای میانه یک روز تصمیم بگیرند پنبه را از طریق سایر روش‌های حمل‌ونقل صادر کنند به طور کلی ترانزیت ایران تعطیل می‌شود.

او به تحولات گسترده کشورهای همسایه در حوزه حمل‌ونقل ریلی اشاره و تصریح کرد: ایران از این پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین غافل بوده است.

شافعی با اشاره به لزوم توسعه آزادراه‌ها و زیرساختهای جاده‌ای، اظهار کرد: جاده مشهد، سرخس علیرغم اینکه یکی از پرترددترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود اما شبیه کوره راه ساخته شده است.

وی در خصوص شهرسازی نیز نکاتی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر بی هویت‌ترین شهرسازی را در شهرهای کشور شاهدیم. از یک سو کوچه‌ها و خیابان‌های باریک ساخته‌ایم و از سوی دیگر آسمان خراش‌ها در این کوچه‌ها پروانه ساخت دریافت می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان خواستار اجرای برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از طریق بخش خصوصی شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

۵.۷ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت میشود

پنجمین جلسه شورای معادن قزوین؛

صدور بارنامه منوط به اخذ قبض بارگیری معدن

ارسال نظر