بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

امضاء ۴۶۷ میلیارد تومان قرارداد در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۷ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های پشتیبانی و لجستیکی از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر چابهار امضا شده است.
کد خبر : ۱۸۳۱۰۲
به گزارش بورس نیوز، بهروز آقایی اظهار داشت: بندر چابهار در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای و بین المللی نقش مهمی دارد و بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان به آبهای آزاد است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری نمونه ای از توجهات و اهمیت به این بندر راهبردی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن 110 هزار تن از طریق بندر چابهار به افغانستان نمونه ای از اهمیت این کشور در استفاده از حمل و نقل دریایی این بندر است.

وی ادامه داد: در فاصله کمتر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل 6 برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

آقایی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مشهور است و با استثنا شدن از تحریم های آمریکا جایگاه بین المللی آن بیش از پیش ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: فعالیت های عمرانی و هزینه های زیرساختی انجام شده در چهار سال گذشته در تاریخ 35 ساله ساخت بندر چابهار بی سابقه بوده است.

شهرستان چابهار با ارتفاع از سطح دریا هفت متر، متشکل از سه شهر چابهار، نگور و پلان و سه بخش دشتیاری، پلان و مرکزی، دارای 2 بندر مهم تجاری و پنج بندر صید و صیادی و جمعیتی بالغ بر 283 هزار و 204 نفر و مساحتی معادل 9 هزار و 739 کیلومتر مربع در منتهی الیه جنوب شرقی کشور واقع شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

درخواست شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندرچابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

حضور اپراتورهای هندی در بندر چابهار

بین ایران، هند و افغانستان صورت می‌گیرد؛

خدمات حمل‌ونقلی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار

ارسال نظر