بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
مجلس می تواند کمک های بزرگی در حوزه تجارت و صادرات و واردات کشور داشته باشد.اما این مساله یک شرط بزرگ دارد وآن این است که نمایندگان خود از نزدیک مسائل این فعالان را ببیند. وقتی یک نماینده مجلس که در یک کمیسیونی هم فعالیت می کند باید بداند که تنها زمانی می تواند مثمر ثمر باشد که به میدان بیاید و مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان و فعالان تجاری را از نزدیک ببیند و آن را لمس کند.
کد خبر : ۱۸۳۲۵۲
به گزارش بورس نیوز، سکینه الماسی در حاشیه مراسم رونمایی از تولید یک داروی تزریقی بیماری ام اس ضمن اشاره به مطلب بالا در پاسخ به این پرسش که مجلس و قوه مقننه تا چه میزان می توانند یاریگر بخش تجارت و صادرات کشور باشند گفت: قطعا مجلس در این زمینه عنصری بسیار تاثیر گذار خواهد بود اما این تاثیر گذاری مشروط به این است که نمایندگان مردم خود از مشکلات موجود آگاهی های لازم را داشته باشند.

وی افزود: وقتی نماینده مجلس که عضوی از یک کمیسیون هم هست مشکلات و مسائل تولید کنندگان و تجار را از نزدیک ببیند برای رفع این مشکلات هم خواهد کوشید و به مجلس هم کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد:در همین صنعت دارو سازی وقتی کمیاب ترین و گران ترین داروها که پیش از این وارداتی بود اینک در داخل کشور وبه همت و توان متخصصان تولید می شود می توان اذعان داشت با چنین فعالیت هایی بار بزرگی از روی دوش اقتصاد کشور برداشته خواهد شد.

وی در مورد موانع تولید داخل درصنعت دارو سازی نیز گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات این تولید کنندگان واردات مواد اولیه دارویی است و مجلس در این زمینه می تواند با وضع قوانین مطلوب و رفع موانع تولید در این زمینه بسیار تاثیر گذار عمل کند.

الماسی اضافه کرد:همه می دانیم که الان وضعیت اقتصادی در کشور در چه شرایطی است و لازم است دقت کنیم که در این وضعیت باید کسانی را به کار بگماریم که بتوانند چنین فعالیت هایی را به نحو احسن مدیریت کنند.

نماینده شهرستان های دیر،جم، کنگان وعسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از تولید کنندگان با مشکل مواد اولیه تولید روبرو هستند و برخی از آنها که از قبل شرایط را پیش بینی می کردند، این نیازهای خود را برای مدتی مرتفع ساخته اند اما لازم است مجلس در این خصوص دقت نظر بیشتری داشته باشد تا موانع تولید یکی پس از دیگری رفع شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون غذا ودارو مجلس شورای اسلامی سپس افزود:برای رفع موانع فعالیت های تولید وتجاری همه اعم از دولت، مجلس و NGOها دست به دست هم بدهند و با یک هم افزایی برای رفع مشکلات تلاش کنند.

وی همچنین در خصوص کارایی نمایشگاه های تجاری و صنعتی گفت: با از بین بردن موانع تولید می توان به بخش صادرات نیز پرداخت و مشکلات این حوزه را هم رفع کرد و در واقع ارتقای صادراتی صنایع کشور با رفع موانع کسب و کار وتولید میسر خواهد شد و بی شک نمایشگاه ها می توانند بهترین محل تعاملات تجاری کشور با دیگر مناطق جهان باشند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه ها اساسا بهترین محل ارائه توانمندی های داخلی هستند و نمایشگاه ایران اکسپو 2018 نیز می تواند آوردگاه ظرفیت های صادراتی کشور ما باشد.

الماسی در خاتمه گفت: ایران اکسپو2018 توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و زمینه ساز سرمایه گذاری های جدید در صنعت کشور خواهد بود.

گفتنی است سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران( ایران اکسپو2018)از تاریخ 22 تا 25 آذرماه امسال در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر