بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 70 درصد هزینه‌های واحدهای مرغداری در زمینه تغذیه است و 95 درصد از تغذیه مرغداری را ذرت و سویا به عنوان کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۳۲۹۱

به گزارش بورس‌نیوز، علی ابراهیمی در خصوص دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ، اظهار کرد: واضح و روشن است که افزایش قیمت‌ها در سایه کاهش ارزش پول ملی و گران شدن قیمت تمام‌شده محصول صورت می‌گیرد، 70 درصد هزینه‌های واحدهای مرغداری در زمینه تغذیه است و 95 درصد از تغذیه مرغداری را ذرت و سویا به عنوان کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهد.

سویا و ذرت مورد نیاز مرغداری‌ها از آمریکای جنوبی تامین می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سویا و ذرت را از کشورهای آمریکای جنوبی تامین می‌کنیم به همین دلیل قیمت تمام شده مرغ و تخم‌مرغ بسیار بالا است، گفت: تغییر فصل نیز بر روی قیمت تخم‌مرغ تاثیر گذار است و با بازگشایی مدارس و شروع فصل سرما جذابیت مصرف تخم‌مرغ نیز افزایش پیدا می‌کند.

تلفات مرغ تخم‌‌گذار پایه تولید تخم‌مرغ را ضعیف کرده است

نماینده مردم شازند با اشاره به اینکه تولید تخم‌مرغ در سال جاری کاهش چندانی نداشته است، ادامه داد: گزارشی از تلفات آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری دریافت نکرده‌ایم، متاسفانه تلفات واحدهای پرورش مرغ تخم‌‌گذار در سال‌های اخیر پایه تولید تخم‌مرغ را ضعیف کرده است.

امکان صادرات تخم‌مرغ وجود ندارد

رئیس کارگروه دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تخم‌مرغ محصولی نیست که بتوان آن را به راحتی صادر کرد زیرا حمل‌ونقل و نگهداری آن دشوار است، عنوان کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ متاثر از صادرات نیست، عمدتا افزایش قیمت نهاده‌ها و مصرف تخم‌مرغ باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

تا کنون تخم‌مرغ تحت تاثیر یارانه‌ای نبوده است که بتوان قیمت آن را تعیین کرد

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها با استفاده از سیستم نظارتی امکان پذیر نیست زیرا نمی‌توانیم به تعداد واحدهای عرضه مامور به کار بگیریم، تصریح کرد: تا کنون تخم‌مرغ تحت تاثیر یارانه‌ای نبوده است که بتوان قیمت آن را تعیین کرد، اگر تخم‌مرغ در قالب زنجیره و برند تولید می‌شد می‌توانستیم واحد تعیین‌کننده‌ای را برای قیمت گذاری آن مشخص کرد.

بن‌کارت و بازار رقابتی راهکار کاهش قیمت محصولات پروتئینی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه ابزار کنترلی در کشور ضعیف و ناکارآمد است، خاطرنشان کرد: معمولا قیمت تخم‌مرغ نوسان مقطعی دارد و اگر بیماری در سطح کشور حادث نشود قیمت و میزان تولید آن قابل کنترل است، در زمینه مواد پروتئینی، تخم‌مرغ، مرغ و لبنیات برای اجرای عدالت و جلوگیری از رانت و ویژه‌خواری می‌توان بن کارتی را ایجاد کرد تا مصرف‌کننده با استفاده از آن خرید و فروشگاه‌ها به صورت رقابتی عمل کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:

وجود زمینه صادرات لبنیات در خوزستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

شرکت‌های لبنیاتی زیربار اصلاح قیمت ها نمی روند

نايب رئيس كميسيون كشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق تهران:

سویا و ذرت برای خوراک طیور وارد کشور شد

ارسال نظر