بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز خبر داد:

افزایش قیمت جهانی نفت در هفته‌های آینده

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: به دلیل آغاز فصل سرد و تامین نیاز پالایشگاه‌های کشورهای مصرف کننده تقاضا برای خرید این محصول به شرط کاهش میزان تولید نفت عربستان، افزایش می‌یابد بنابراین در هفته‌های آتی شاهد افزایش قیمت نفت خام خواهیم بود.
کد خبر : ۱۸۳۴۱۴

افزایش قیمت جهانی نفت در هفته‌های آینده

به گزارش بورس نیوز، قیمت طلای سیاه در روزهای گذشته تحت تاثیر عرضه فزآینده و شبح کاهش تقاضا کاهش یافت که به تبع آن این محصول بیش از یک چهارم ارزش خود را از اوایل اکتبر تاکنون از دست داده که یکی از بزرگترین افت قیمت‌ها از زمان فروپاشی قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴ محسوب می شود که این امر قطعا در قیمت نفت ایران نیز تاثیر گذار بوده زیرا با توجه به اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران انتظار می رود که درآینده ای نه چندان دور عرضه طلای سیاه ایران نیز کاهش یابد.

در این خصوص سید تقی حجازی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به بورس نیوز گفت: شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در قیمت جهانی نفت تاثیرگذار هستند بنابراین باتوجه به مصوبات اجلاس راهبردی کمیته وابسته به اوپک که به ریاست عربستان سعودی برگزار شد عربستان باید میزان عرضه نفت خود را کاهش دهد که این امر موجب افزایش اعتماد خریداران نسبت به بازار می شود.

وی با تاکید براینکه کاهش تولید منجر به پیشی گرفتن میزان تقاضا نسبت به عرضه می‌شود، ادامه داد: شاخص‌های سیاسی و اقتصادی زیادی در قیمت جهانی نفت تاثیرگذار هستند اما روند فعلی کاهش قیمت این محصول موقتی است.

حجازی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف مواد هیدروکربوری و نفت خام در فصل زمستان افزایش می یابد، افزود: به دلیل آغاز فصل سرد و تامین نیاز پالایشگاه های کشورهای مصرف کننده تقاضا برای خرید این محصول به شرط کاهش میزان تولید نفت عربستان، افزایش می یابد بنابراین در هفته های آتی شاهد افزایش قیمت نفت خام خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بازار جهانی نفت با سیاست گره خورده است، تصریح کرد: ورود سیاست موجب خروج اقتصاد از مکانیسم های طبیعی می شود لذا تاثیرگذاری سیاست بر میزان عرضه و تقاضا موانعی را برای پیش بینی قیمت محصولات استراتژیک مانند نفت در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر